Gå til innhold

Utfordring: 100x100 Knebøy


Kaasa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøvde dette i går. Kjørte gjennom på 14:55, dog med belte.. Alle reps IPF-godkjent dybde. Var ikke så kjempesliten etterpå, men beina sviktet litt når jeg skulle gå opp trapper og slik :p Merker det litt i dag også, men det har vært værre. Dama tok det også, 10:16 havnet hun på. Deretter ville ho prøve å slå persen sin (!==()=¤(#=)%=)#¤="#), og gjorde det faan meg. 9:31... Tror at 50kg er litt lett for jentene, 60kg er nok nærmere hva 100kg er for gutter. Kunne sikkert ha filmet, men mobilen jeg har er en 1. generasjons android (Nexus One), som ikke vil være med på alt som heter film :(

EDIT: Kan jo legge til at knebøystyrken ikke er på topp, men kanskje helt gjennomsnittlig akkurat når. Er ganske tynn for tida, 97kg på kvelden, så hadde nok gjort det bedre om jeg hadde spist meg opp litt. Var 113 i fjor høst. Skal opp i vekt nå fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Ikke alle kan ta 100 kg "lett" med tanke på egen kroppsvekt og styrke!! Sist gang jeg kjørte GVT (eller 10x10 serier) så gjorde jeg det med 70 kg, som var rundt 10 kg mer enn det jeg veida da. Har ikke kjørt en 10x10 på flere år men hadde vært gøy å testa det igjen, men hadde fortsatt ikke greid det med 100 kg! :p Men jeg greier å ta 110 kg 5x5, som er 1/4... :p

Hvis noen hadde sett meg rett etter siste sett når jeg lå strakt ut på gulvet hadde det nok vært en passende kommentar. Så sikkert ut som jeg var kokt ihjel.

Hehehe i know the feeling, første gang jeg prøvde meg på 10x10 så kastet jeg opp etter 7 serien eller no! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10x10 oppsett er relativ gammel måte å trene på, men med økningen på 5kg hver økt er en ny vri som *kremt* vil mest sannsynlig ta knekken på de fleste etter 2-3 uker! Med mindre man starter med bare stanga, da kan man kanskje holde ut dobbelt så lenge! :dead::p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi et nytt program konsept i emning? Starting Hypertrophy 10x10 med 5 kg økning hver gang 3 ganger i uken?

10x10 oppsett er relativ gammel måte å trene på, men med økningen på 5kg hver økt er en ny vri som *kremt* vil mest sannsynlig ta knekken på de fleste etter 2-3 uker! Med mindre man starter med bare stanga, da kan man kanskje holde ut dobbelt så lenge! :dead::p

Nå sa jeg ikke at jeg tar 10x10 flere ganger i uka. Prøver ca hver 4-6 uke. Dette var 4. gang jeg prøvde på det. Jeg har det kun som en "artig" variasjon i treninga etter å ha lest denne tråden. Og alt som gir ekstra motivasjon på treninga er velkommen hos meg iallefall. Hvis jaget etter en gang å klare 100x10x10 gjør at jeg yter 1,5% ekstra på bøyøktene så er jeg storfornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa jeg ikke at jeg tar 10x10 flere ganger i uka. Prøver ca hver 4-6 uke. Dette var 4. gang jeg prøvde på det. Jeg har det kun som en "artig" variasjon i treninga etter å ha lest denne tråden. Og alt som gir ekstra motivasjon på treninga er velkommen hos meg iallefall. Hvis jaget etter en gang å klare 100x10x10 gjør at jeg yter 1,5% ekstra på bøyøktene så er jeg storfornøyd. :)

Hehehe ja helt enig i det du sier, er bare vanskelig å få fram ironi/sarkasme via tekst! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noen som har testet dette med samme vekt og tidsbegrensing i benkpress?

Jeg har prøvd noen ganger nå, men klarer det ikke.

10 x 100kg i benkpress er i utgangspunktet veldig lett, men jeg surner som fy og feiler allerede på sett 5-6.

Er rett og slett for lite utholdende.

Utfordring, noen som tar denne?

Med alle discobolerne her er det vel flere som klarer det i benk enn i knebøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet dette med samme vekt og tidsbegrensing i benkpress?

Jeg har prøvd noen ganger nå, men klarer det ikke.

10 x 100kg i benkpress er i utgangspunktet veldig lett, men jeg surner som fy og feiler allerede på sett 5-6.

Er rett og slett for lite utholdende.

Utfordring, noen som tar denne?

Med alle discobolerne her er det vel flere som klarer det i benk enn i knebøy :D

Om du ser på menneskekroppen, så vil du se at lårene til de aller fleste er en del større enn armer og bryst. Lårene er også designet for å være en god del mer utholdene enn armer og bryst (Derfor går vi på dem og ikke på hendene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...