Gå til innhold

Utfordring: 100x100 Knebøy


Kaasa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 tonn løfta på 18 min og 38 sek! 100x50 kg :D

De fire første settene gikk supert, femte noe tungt, sjuende og åttende satt lengre inne, melkesyra kom bittelitt, men pusten var nok verre ;) Niende og tiende settet gikk over all forventning.

Brukte ca 30-40 sekund på hvert sett, takk for et minutts hvile mellom settene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tok 10x10 med 100kg på under 10 minutter... ?

Tvilsomt om det var på under 10 min. Med 30 sek pauser blir det bare 30 sek per serie og jeg brukte nok mer enn 3 sek per rep. Det er jo ikke kvart bøy vi snakker om:D Dessverre noterte jeg ikke tiden:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo nesten ut som en crossfit WOD... Tror dette må prøves.

Et eksempel på en annen som er ganske festlig som ikke krever vekter:

"Chelsea"

For hvert minutt i 30 minutter:

5 pull ups

10 push ups

15 knebøy uten vekt

Hmmm, her er det vel ikke rom for noen pauser? Tror jeg hadde brukt et minutt på alle disse øvelsene og 30 ganger på rappen blir vel uoverkommelig, prøvd den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt om det var på under 10 min. Med 30 sek pauser blir det bare 30 sek per serie og jeg brukte nok mer enn 3 sek per rep. Det er jo ikke kvart bøy vi snakker om:D Dessverre noterte jeg ikke tiden:(

Men hvis du faktisk har gjort 10x10 med 100kg i knebøy med 30 sekunders pauser så er det uansett miiiilevis forran hva jeg er i stand til så "Ikke så bra sammenliknet med Plyo og Baliba" blir isåfal helt feil....

Jeg ser at jeg brukte 1 minutt på det siste settet mitt, altså 6 sekunder per repetisjon i snitt (og da med lange pustepauser før jeg turte å sette meg mellom hver rep)...hadde det vært alle settene hadde det tatt totalt 15 minutter med 30 sekunders pauser...nesten 5 minutter raskere enn hva jeg gjorde nå,....5 minutter raskere på denne utfordringen er -veldig- stor forskjell, og da har jeg ikke engang tatt med i beregningen at de første settene gjerne går litt fortere. Så da er det vel heller jeg som skal si at det ikke er noe å snakke om sammenlignet med PTpro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du faktisk har gjort 10x10 med 100kg i knebøy med 30 sekunders pauser så er det uansett miiiilevis forran hva jeg er i stand til så "Ikke så bra sammenliknet med Plyo og Baliba" blir isåfal helt feil....

Jeg ser at jeg brukte 1 minutt på det siste settet mitt, altså 6 sekunder per repetisjon i snitt (og da med lange pustepauser før jeg turte å sette meg mellom hver rep)...hadde det vært alle settene hadde det tatt totalt 15 minutter med 30 sekunders pauser...nesten 5 minutter raskere enn hva jeg gjorde nå,....5 minutter raskere på denne utfordringen er -veldig- stor forskjell, og da har jeg ikke engang tatt med i beregningen at de første settene gjerne går litt fortere. Så da er det vel heller jeg som skal si at det ikke er noe å snakke om sammenlignet med PTpro.

ok. Beklager så ikke innlegget hvor du prøvde på 100, men leste det hvor det var 10x10 på 140... Enig at 19:30 ikke er all verden på 100 kg;) men 10x10 på 140 kg, uansett tid står det respekt av........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, her er det vel ikke rom for noen pauser? Tror jeg hadde brukt et minutt på alle disse øvelsene og 30 ganger på rappen blir vel uoverkommelig, prøvd den selv?

Oh yes... Blir ikke mye pauser etterhvert. Økten er forsåvidt egentlig over når du ikke klarer å bli ferdig med en runde på ett minutt. 300 pushups er litt i overkant for de fleste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes... Blir ikke mye pauser etterhvert. Økten er forsåvidt egentlig over når du ikke klarer å bli ferdig med en runde på ett minutt. 300 pushups er litt i overkant for de fleste også.

Den kan jo prøves i ti minutter første gang :) tøft nok det også vil jeg tro, i hvert fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Beklager så ikke innlegget hvor du prøvde på 100, men leste det hvor det var 10x10 på 140... Enig at 19:30 ikke er all verden på 100 kg;) men 10x10 på 140 kg, uansett tid står det respekt av........

Hehe jo takk, men vil tro du hadde greit det ganske greit hvis du hadde prøvd med tanke på 1RM på 210 og såpass "repkondis" i forhold til 10x10 :)

Her er forøvrig søndagens forsøk:

Er selvfølgelig -grisestøl- og klarer ikke gå normalt på flatmark engang..ikke at jeg noen gang går helt normalt.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: Aldri gjør dette igjen uten å ha trent litt for det på forhånd.

Er enda værre i dag, begynner å lure på om det er noe skikkelig galt med venstre lår. Holdt på tryne ned trappa inne på sats i dag og etter det har det blitt enda værre igjen. Har ikke sjangs til å gå normalt, og med jevne mellomrom holder jeg på å tryne hvis jeg går i nedoverbakke. Klarer så vidt å bøye litt i venstre kneledd før det gjør altfor vondt i venstre lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Note to self: Aldri gjør dette igjen uten å ha trent litt for det på forhånd.

Er enda værre i dag, begynner å lure på om det er noe skikkelig galt med venstre lår. Holdt på tryne ned trappa inne på sats i dag og etter det har det blitt enda værre igjen. Har ikke sjangs til å gå normalt, og med jevne mellomrom holder jeg på å tryne hvis jeg går i nedoverbakke. Klarer så vidt å bøye litt i venstre kneledd før det gjør altfor vondt i venstre lår.

Nydelig! :joyful:

Det er så artig å se noen som går som om de har en pinne opp i ræ...

Trur jeg skal starte forsiktig her, 60-70kgx10x10. Tipper jeg kommer til å gå som en voldtatt and etterpå. :inpain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: Aldri gjør dette igjen uten å ha trent litt for det på forhånd.

Er enda værre i dag, begynner å lure på om det er noe skikkelig galt med venstre lår. Holdt på tryne ned trappa inne på sats i dag og etter det har det blitt enda værre igjen. Har ikke sjangs til å gå normalt, og med jevne mellomrom holder jeg på å tryne hvis jeg går i nedoverbakke. Klarer så vidt å bøye litt i venstre kneledd før det gjør altfor vondt i venstre lår.

Hvor mye tar du i maks? Jeg prøvde meg med en forsiktig start på 70kgx10x10 igår. Gikk greit, men trur aldri 70kg har vært så tungt før som det var etter 99 reps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tar du i maks? Jeg prøvde meg med en forsiktig start på 70kgx10x10 igår. Gikk greit, men trur aldri 70kg har vært så tungt før som det var etter 99 reps...

Tok 202,5kg for noen uker siden.. :)

Forøvrig:

Dag 5: Fortsatt jævlig..sliter fortsatt med å ikke tryne når jeg går i nedoverbakke og trapper er håpløst

Dag 6: Endelig LITT tegn til forbedring, men ikke mye

Dag 7: Klarer nesten å gå normalt på flatmark og kan faktisk sitte ca normalt og bøye kneet i ca 90 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok dette skal bli vel hardcore for min del. Har en maks på 140-150, som jeg tror er litt lite...

Men det var faktisk en artig variasjon i treninga å teste dette, selv om jeg ikke er i nærheten av 100x10x10. Jeg kommer nok til å teste dette flere ganger, med å gradvis øke vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...