Gå til innhold

Du vet du er småbarnsmamma\pappa når...


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-du konsekvent heller i halve glasset

-du velger tog istedenfor fly når du reiser på helgetur uten barn for å få sitte stille og rolig i noen timer

Hvorfor det er verdt det: det er utrolig givende, og gleden over å se de mestre stadig nye utfordringer er fantastisk! Og ingenting slår "mamma jeg eeeeelsker deg!" mens man får en knusekos med hele den lille kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når der er luksus å sove til halv åtte

- når man kan si "var der sånn det var" hvis snuppa har sovet så lenge at vi kan se to episoder Game

Of Thrones etter sju

- når man har fått fine lår etter en million knebøy med levende hantel. Ingen søvn uten

- når det er koselig å tørke snørr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- når man aldri kjenner etter om man orker trene, for dersom man blir bevilget en treningstime så bruker man den uansett..

- når å ta oppvasken er egenpleie ;)

- når man kan bære på en 12 kilos klump dagen lang uten å få senebetennelse.

- når man går inn til de sovende krypene om kvelden og får sommerfugler i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- du får dei skjønnaste komplimang nå du treng dei som mest<3 (er ein utruleg sjarmerande storebror her i huset)

- du utset å støvsuge/vaske kjøkengolvet, då du veit at det er like ille etter neste måltid uansett:whistle: (1åringar altså!:love:)

- hjertet blir fylt av meir kjærleik enn ein trudde var muleg.

- du må klare å definere og forklare ting du alldri hadde tenkt over (kva er det? koffor er det sånn? Korleis virkar det? Kva betyr det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du hver dag får en velkomst som om du er popstjerne når du henter i barnehagen! "Mamma!!" *knusekos og suss*

Når du blir overveldet og må kjempe med gledestårer når kidden har tegnet noe som faktisk ligner NOE på papiret. :fnis:

Jada, barn er slitsomme og det kan være lite søvn den første tiden, men all den ubetingede kjærligheten og de tusen fine øyeblikkene med utvikling og fremskrittene de gjør = så verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere minner meg på hvorfor jeg aldri skal ha barn (y)

enig! :)

Men katt (og kanskje hund) skal jeg ha. De kan gi minst like mye glede som en baby + at det er en del fordeler med å ha en katt. Den kan være alene hjemme, den spiser selv, gjør fra seg i doen selv, lufter seg selv osv ;)

Å få barn høres ut som mye jobb for å få bekreftet at man betyr noe og at noen elsker en :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere minner meg på hvorfor jeg aldri skal ha barn (y)

På en slik tråd kommer jo ofte alt det værste ;) Kunne like gjerne skrevet

- når man blir møtt av verdens fineste smil etter å ha vært borte en time

- når man hører pusten til den lille som sover trygt og godt i armkroken

- når man våkner av en lykkelig babys kose/gurglelyder (mye bedre enn alarmklokke)

- når man er så heldig å få følge utviklingen til et menneske helt fra starten av

Men for all del, det er godt å få slippe ut litt frustrasjon og skrive litt "skremselspropaganda" :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig! :)

Men katt (og kanskje hund) skal jeg ha. De kan gi minst like mye glede som en baby + at det er en del fordeler med å ha en katt. Den kan være alene hjemme, den spiser selv, gjør fra seg i doen selv, lufter seg selv osv ;)

Å få barn høres ut som mye jobb for å få bekreftet at man betyr noe og at noen elsker en :p

... De blir tenåringer også. Da kommer jeg nok til å ønske at vi valgte hund :p

Får satse på at de færreste får barn kun for å føle seg elsket og betydningsfull:dummy::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man finner gamle brødskroper under sofaen ¨fordi en liten kar på 4 år ikke er så veldig glad i mat for tiden men vet at mamma blir litt sinna hvis han ikke spiser maten sin:p

Når man er så trøtt at man faktisk sovner stående oppi kasseroller og middagslaging...:o

Når man ikke har et eneste plagg uten matflekker...

Når man plutselig vet at omtrendt alle i "bygda" vet så og si alt om deg og familien,private ting og slikt fordi ungene prater med absolutt alle og forteller fremmede de mest intime og private ting de har hørt ,sett......:nailbiting:

Når man ikke gjør annet enn å si "nei,nei,nei!"

Når man ikke har gjort noe eller kjøpt noe for ,til seg selv på to år fordi manahr ikke tid rett og slett...

Når man snakker litt babyspråk til voksne folk av vane:P

Når det beste i hverdagen er når man vasker barna og fårpå de rene klær,bah:D

Ja,nå ble det mye negativt og slikt,men det er jo mye positivt og fantastisk ved å være småbarnsforeldre også:)

Når man plutselig får høre at man er vakker av sønnen sin på 4 år:love:

Når man får klemmer og kyss bare sånn plutselig uten noe spesiell grunn fordi de har lyst,mest den lille på to her i huset:D

Når man er så følsom at man omtrendt gråter av hva som helst,og alt som er trist eller fantastisk og flott assosieres til ungene dine fordi de er faktisk det kjæreste man har:)

Når veggene plutselig er dekket av søte tegninger i all farger og kruseduller og strekmenn :rolleyes:

Når Man hører barnet sitt si "mamma,jeg elsker deg jeg" for første gang ,beste følelsen:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo typisk at alt som er verst kommer fram i slike tråder da, kunne jo skrevet noe hyggelig som det ble nevnt tidligere i tråden. Jeg for eks fikk akkurat verdens beste kos og kyss fra en liten gutt som sa jeg er så glad i deg mamma :)

Du skjønner det når du sitter der med en liten på fanget, lover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...