Gå til innhold

Du vet du er småbarnsmamma\pappa når...


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når den timen med trening føles fantastisk, mest fordi du får en time for deg selv. ;)

Og du vet du er "småbarns-treningsmamma" når du sammen med sønnen på 3 år står å flekser i speilet, når 3 åringen tar en perfekt markløft og sier hver dag at "du er verdens sterkeste mamma!

Når jeg sier "nå drar vi på trening" og ungene hyler ut i glede. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den timen med trening føles fantastisk, mest fordi du får en time for deg selv. ;)

Og du vet du er "småbarns-treningsmamma" når du sammen med sønnen på 3 år står å flekser i speilet, når 3 åringen tar en perfekt markløft og sier hver dag at "du er verdens sterkeste mamma!

Når jeg sier "nå drar vi på trening" og ungene hyler ut i glede. :D

Haha min på 3,5 år sa her om dagen, 'mamma, du er så sterk du :D' og 'kan vi dra på trening nå?' når han skal legge seg :p:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dagens virkelige høydepunkt er at sønnen/datra di endelig har avføring etter noen dager uten!

Da synges og danses det i heimen;) (gir litt fast føde, så hver dag er et eventyr på den fronten)

Når du tror du vet hva "agooo", "mnmprr" og "blahmah" betyr og omtrent slår knute på deg selv for å gjøre minsten til lags, også sier han egentlig bare "jeg har det veldig bra og trenger ingenting altså, mamma. Ville bare si det!"

Når du drar fram kamera 20 ganger pr dag bare for å filme snutter som: At lille har vondt i gommene og putter alt h*n finner inn i munn, plasking i badevannet, at h*n sitter rett opp og ned i vogna og smiler osv.

Når du blir sjeleglad for at sønnen/datra di sover i 45 minutter på dagtid for at du kan henge opp klesvask, rydde, vaske og tømme oppvaskmaskin.. (Vår lille vil helst være i armene våre konstant, men er foreløpig lite fan av bæretøy)

Når det er melkeflekker i hele sofaen, på gulv og vegger og man tenker "til uka, kanskje.. Det burde vi"

Når man ikke har brukt tven/lest aviser på over en uke uten å tenke på det og noen ringer og du tenker: "Oi, skjer det noe utenfor leiligeten vår også da? Jøss, hva har vi bedrevet tida vår med? KUN mating, stelling, byssing, soving, trilletur, samtaler om bleieskift og vasking av flasker" (blir vel bedre etterhvert;)

Når man tar med seg masse gode "voksenbøker" fra biblioteket som legger seg i en stabel på soverommet ulest, men du kan alle pekebøkene utenat.

Når du synger og prater i regler/prater babysprok oftere enn du har en normal samtale..

Sønnen vår er drøye 4 mnd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... når du har gitt opp å rydde noe som helst så lenge ungen er våken

... når du må sparke gubben ut av senga en lørdag/søndagsmorgen for å få sove _litt_ lenger, for en gangs skyld...

... når du stadig har små fingermerker på tv-, laptop- og alt annet som har skjermer fordi de ikke vet forskjell på touch og vanlig skjerm....

... å få tisse alene på badet er en luksus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yikes, jeg må bare tillate meg å si jeg føler dette er alvor til preventivt :p Dog ikke så ille som alle de småbarnsforeldrene som eser ut alt på FB om hvor ille det er å ha barn.

Er det noen som kan gi et par av disse grunnene til at det er verdt det også? :) Jeg hører folk påstår hele tiden det er verdt det, men alt man hører er "...To timer søvn. Vondeste bæsjebleia i historien. Oppspiste brystvorter. Spydde meg i trynet. Lyst til å gi bort ungen...", men ingen kommer med -hvorfor- det skulle være verdt alt det her...?

(Ja, jeg er i bunn og grunn livredd for å bli mor, men enda mer redd for å ikke skulle takle det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes, jeg må bare tillate meg å si jeg føler dette er alvor til preventivt :p Dog ikke så ille som alle de småbarnsforeldrene som eser ut alt på FB om hvor ille det er å ha barn.

Er det noen som kan gi et par av disse grunnene til at det er verdt det også? :) Jeg hører folk påstår hele tiden det er verdt det, men alt man hører er "...To timer søvn. Vondeste bæsjebleia i historien. Oppspiste brystvorter. Spydde meg i trynet. Lyst til å gi bort ungen...", men ingen kommer med -hvorfor- det skulle være verdt alt det her...?

(Ja, jeg er i bunn og grunn livredd for å bli mor, men enda mer redd for å ikke skulle takle det...)

Fordi man endelig kan bygge lego og leke gjemsel med god samvittighet igjen. Pluss at man kan få noen kule facebookbilder. Mitt neste profilbilde skal bli tatt akkurat i det jeg føder. Verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes, jeg må bare tillate meg å si jeg føler dette er alvor til preventivt :p Dog ikke så ille som alle de småbarnsforeldrene som eser ut alt på FB om hvor ille det er å ha barn.

Er det noen som kan gi et par av disse grunnene til at det er verdt det også? :) Jeg hører folk påstår hele tiden det er verdt det, men alt man hører er "...To timer søvn. Vondeste bæsjebleia i historien. Oppspiste brystvorter. Spydde meg i trynet. Lyst til å gi bort ungen...", men ingen kommer med -hvorfor- det skulle være verdt alt det her...?

(Ja, jeg er i bunn og grunn livredd for å bli mor, men enda mer redd for å ikke skulle takle det...)

De fleste aner ikke hva de gjør før de har fått sitt første barn. Jeg tror ikke man kan bli klar for hva som kommer uansett hvordan man forbereder seg, for saken er at det blir ikke som det du hadde trodd. Mange av disse tingene som blir nevnt er bare det som skjer i vår hverdag som foreldre og i mange tilfeller så ser vi ikke noe negativt i at minsten missa på doskåla. Det er en del av en lærinsgprossess, derfor er det moro å ha noe å se tilbake på når det har gått en liten stund.

Ja, selvfølgelig er det slitsomt. Det er som en tøff treningsøkt, bare at denne kommer når du minst venter det. Du lærer deg selv bedre å kjenne, du vokser selv også og jeg for min del ville ikke vært foruten det uansett hvor mange netter jeg har sovet 3 timer de siste årene. Det går over. Som alt annet. Det går i perioder. Og alle barn er ikke like. Noen får barn som sover mye, andre lite, noen spiser maten sin og er lette å lære til å gjøre 'riktig og galt'. Mye har likevel med deg å gjøre, hvordan du overfører din energi til barnet. Er du stressa, ja, da får du et barn som er mer stresset enn det kanskje hadde trengt å være. De gjenspeiler deg. Det blir litt hva du gjør det til.

Jeg ble gravid da jeg var 18 år, men hadde til gjengjeld vært sammen med min utkårete i 2 år og har vært et supert par som støtter hverandre gjennom tykt og tynt. Det hjelper nok mye, det er mye mer slitsomt å være alene med barn. Har jeg hørt. Jeg ville ikke byttet ut å være mamma for noe i hele verden. Det er det mest givende du kan gjøre her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er betryggende å høre for en som skjelver bare ved tanken pr. dags dato. Det mest skremmende er vel at man i bunn og grunn vet at det vil bli et barn om et lite år eller to. Som du sier - man kan nok aldri planlegge nok eller bli helt klar for det. Det er vel heller aldri noe perfekt tidspunkt å få barn på, men når man enda går skole (hvor deler av skoledagene går ut på å drive med kjemikalier, medikamenter og røntgenstråling), så passer det jo enda dårligere pr. dags dato desverre.

Man må vel bare hoppe seg uti det, som han i jule-postreklamen sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er betryggende å høre for en som skjelver bare ved tanken pr. dags dato. Det mest skremmende er vel at man i bunn og grunn vet at det vil bli et barn om et lite år eller to. Som du sier - man kan nok aldri planlegge nok eller bli helt klar for det. Det er vel heller aldri noe perfekt tidspunkt å få barn på, men når man enda går skole (hvor deler av skoledagene går ut på å drive med kjemikalier, medikamenter og røntgenstråling), så passer det jo enda dårligere pr. dags dato desverre.

Man må vel bare hoppe seg uti det, som han i jule-postreklamen sier ;)

Hehe, skjønner at det er skummelt. Jeg trodde jeg aldri skulle få barn, jeg likte ikke barn i det hele tatt og jeg tenkte at nei æsj ass :p Er nok ingen perfekt timing på sånt, og det passer aldri, derfor må man bare hoppe ut i det hvis ikke går årene og så sitter man der da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...