Gå til innhold

Din beste tid på 3000 m?


Tempal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har testet en gang, og da ble tiden 14.47 :) Hater å presse meg på kondisjonstrening, så det blir lite målrettet trening -løper mest rundt på et middels behagelig pulsnivå for variasjon, frisk luft og restitusjonens del. En gang i fremtiden er målet å komme under 12 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket heller ikke er unormalt, strengt tatt.

Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men langt fra unormalt.

Kompis av meg som regna på det en gang... med hvordan snittet hans ofte var betydelig høyere ved lengre distanser enn de halvlange..

Så han satte seg ned og regna på hvor lange distansene måtte være før han ville løpe den raskere enn den korte :p

Hurra for grafer og dårlig matte :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste tid på 3000 m bane er på 9.03. Det er 25 år og 25 kg siden. På den tiden løp jeg gateløp og trente mye på bane. Normal treningsuke besto av 10-15 timer løping. Av dette var det fast 2 intervalløkter og en lang langtur hver uke. I løpemiljøet var det helt normalt å trene to økter om dagen på den tiden. Jeg brukte pulsklokke på langturer og langintervaller i terrenget. Men alle baneøkter gikk etter de gamle friidrettsmodellene som sier noe om hvor fort man skal løpe ulike intervaller. Jeg var ikke noen god løper på den tiden. Mange løp mye fortere!! med en 10 kilometertid på 33 minutter hadde man normalt 100 stykker foran seg på Sentrumsløpet:-) Så mange trente veldig bra på den tiden. Har du lyst til å løpe fort på 3000 bør man løpe korte intervaller på 200-300m x 10-20 en gang i uken gjennom hele vår og sommersesongen. Det øker farten din og bygger styrke til å holde ut med stor fart i 9-12 minutter. Men det aller viktigste er å trene nok. Og det var kanskje det vi var gode til i "gamle dager":-) Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket heller ikke er unormalt, strengt tatt.

Hvorfor det er sånn aner jeg ikke, men langt fra unormalt.

Kompis av meg som regna på det en gang... med hvordan snittet hans ofte var betydelig høyere ved lengre distanser enn de halvlange..

Så han satte seg ned og regna på hvor lange distansene måtte være før han ville løpe den raskere enn den korte :p

Hurra for grafer og dårlig matte :p

Synes det er meget unormalt.. Eneste grunn må være om man inkluderer oppvarming i selve løpsdelen på begge distansene. Hvis ikke må det være noe psykisk, for jeg kan ikke se noe fysisk grunn til at man ikke skal kunne greie å holde tilsvarende eller høyere g.snitt fart over 10-14 min som man greier å holde over 44 min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Høyde? Styrke?

190cm 20år

skal makse om 1 uke satser da på 105benk 185mark 145bøy - foreløpig er det bare gamle perser på 100x2 170 og 130 men de er over 1 år gamle utenom benken som kun er en mnd ca

Edit* Nyere perser er 70kg militærpress og 110kg frontbøy(forholdsvis lett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...