Gå til innhold

Din beste tid på 3000 m?


Tempal

Anbefalte innlegg

Er eg einaste som ikkje har peiling?:sneaky: Trur eg aldri har sprunge 3000m:p (ja, ok, har det, men kun på jakt etter sauer som har stukke av, så har verken teke tida eller fulgt med på distansen). Å springe uten anna grunn enn å springe, nei, det har ikkje skjedd. Har plane om å begynne med det då, jogging (les: vralting) i det minste.

Hvis du har jaget sauer i alle år så burde du prøve 3000 meter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har jaget sauer i alle år så burde du prøve 3000 meter :p

Jodå, men uten sau på avveie, så er det ingen grunn til å springe = ingen motivasjon:p

Eig til vanleg ikkje kondis, men høgintensiv intervalltrening i bratt motebakke funkar fint, så lenge dei dyra stikk av...skyldar på adrenalin eller eit kvart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste løper på 9, 10 og 11min og likevel klager over at "det er helt ok"?! Skjerp dere gutta.. :D det er DRITbra, mirin..

Greit nok så løp jeg min beste på 13.11 (forbedret med 2.5min på 1år) - jeg er også den som "ikke trener løping", utenom når jeg har måttet. Sterke, lange bein er eneste mulige løsning

damn! et sek bedre en meg når jeg var i forsvaret=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som var stolt over at jeg greide å løpe 3000m på 18min, og dette var før jeg fikk sansen for markløft og knebøy.. Syke tall dere har da!

Alt under 20min syns jeg er brukbart :) alt under 15 er bra, men alle som løper under 15 her de trener jo ikke løping engang, de er bare generelt raske :p rekorden min er 11.44 men jeg løper 3000m ++ 3-5 dager i uka, bare for og bli raskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sikkert flere av oss som løper, men kanskje ikke spesifikt inn på konkurranseløping. Jeg løper jo flerfoldige mil i uka, men 80% av dette er i forbindelse med fotball. Ergo det går ikke under løpstrening, men jeg løper jo en del for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri løpt så mye selv..men måtte løp 3000m når jeg kom i miltæret..så fikk sjokk at jeg klarte å løpe den på 11,02min! men har spilt en del fotball, så har jo alltid hold meg i grei form sånn sett, men aldri vært no glad i løpe bare for å løpe..sånn som 3000m :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri løpt så mye selv..men måtte løp 3000m når jeg kom i miltæret..så fikk sjokk at jeg klarte å løpe den på 11,02min! men har spilt en del fotball, så har jo alltid hold meg i grei form sånn sett, men aldri vært no glad i løpe bare for å løpe..sånn som 3000m :p

Vil si at fotball er ett meget godt grunnlag for og løpe raskt på korte distanser som 3000m :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vet du tydeligvis ikke så mye om hverken fotball ell løping, men vi kan være enig om å være uenige :)

Hehe! Jeg vet ikke hva slags fotball nivå du spiller på, men tilsynelatende labert. Hvis du ikke "tror" at fotball gir godt grunnlag for og løpe fort og lenge så bør du kanskje sjekke opp fakta, siterer tidligere innlegg:

"Variasjon. Legg opp rolige langkjøringer, langkjøringer med variert tempo, intervaller med drømmefart, tunge intervaller etc. Hele poenget med variasjon er å kunne øke både VO2max, samt utvikle løpsøkonomien best mulig. Hjelper ikke med høy VO2max hvis du har dårlig løpsøkonomi."

Så vist du spiller fotball på høyere enn 1klasse nivå så vil jeg tro at en fotball trening består av mye av det samme som ble skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg vet ikke hva slags fotball nivå du spiller på, men tilsynelatende labert. Hvis du ikke "tror" at fotball gir godt grunnlag for og løpe fort og lenge så bør du kanskje sjekke opp fakta, siterer tidligere innlegg:

"Variasjon. Legg opp rolige langkjøringer, langkjøringer med variert tempo, intervaller med drømmefart, tunge intervaller etc. Hele poenget med variasjon er å kunne øke både VO2max, samt utvikle løpsøkonomien best mulig. Hjelper ikke med høy VO2max hvis du har dårlig løpsøkonomi."

Så vist du spiller fotball på høyere enn 1klasse nivå så vil jeg tro at en fotball trening består av mye av det samme som ble skrevet her.

hahaha, en fotballtrening er veldig variert, men inneholder jo ingen form for langkjøring (som påvirker løpsøkonomien). Tunge intervaller er det svært få lag som fortsatt praktiserer og hvertfall aldri i sesong. Dragene vi har holder sjelden på så lenge at vi kommer opp i 95% av makspuls (drømmefart), og om vi kommer dit er vi ikke lenge i den sonen (hvilket er nødvendig for å påvirke VO2max). Når det er sagt så er det jo klart at vi utvikler bedre VO2max av fotballtreningen, men ikke i nærheten av hva spesifik løpstrening ville kunne gi oss.

Spiller forøvrig på det 3 høyeste nivået i Norge, vil vel ikke akkurat karakterisere det som 1. klassefotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo, ett godt grunnlag for og løpe fort og lenge :)

Hvilket lag spiller du for? du sier 3 høyeste, mener du 2.divisjon?

Hvilket grunnlag? Ingen av de treningsformene du listet opp er å finne igjen i en typisk fotballøkt. 2. div ja. Oddsen-ligaen avd. 2. Mer vil jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket grunnlag? Ingen av de treningsformene du listet opp er å finne igjen i en typisk fotballøkt. 2. div ja. Oddsen-ligaen avd. 2. Mer vil jeg ikke si.

Viste ikke at Tippeligaen, Adeccoligaen, 2 og 3 div, trente så forskjellig. Kjenner til flere spillere i KIL, trener faktisk på samme sted som de fleste av dem. Da snakker vi fotball, spurt, sykle, løpe, styrke osv. Der har du grunnlaget mitt ihvertfall. Hva du kan eller ikke kan om fotball det er jo en annen sak.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...