Jump to content

Vikka

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg synes blueberry cheesecake var kjempegod! Vel, det smaker kanskje ikke ostekake (heldigvis), men den er veldig søt og god. Synes den smaker litt som skogsbæryoghurt, men ikke surt, bare søtt og godt Anbefales
  2. Jeg har testet en gang, og da ble tiden 14.47 Hater å presse meg på kondisjonstrening, så det blir lite målrettet trening -løper mest rundt på et middels behagelig pulsnivå for variasjon, frisk luft og restitusjonens del. En gang i fremtiden er målet å komme under 12 min.
  3. Vikka

    Kreatin?

    Min erfaring: Jeg tar kreatin på kvelden før jeg legger meg, enkelt og greit, slik at det blir ca samme tid hver dag og etter dagens trening. Jeg har merket at jeg holder ut litt lengre på harde intervaller (85-95% makpuls) og at musklene er blitt hardere enn før - noe jeg jeg vil tro kommer av mer vann i musklene. Vekten min varierer normalt 1-2kg på en måned pga menstruasjonsyklus og hormoner, og jeg la ikke merke til noen ytterligere vektoppgang utenom denne. Jeg merker ingen bivirkninger som vektoppgang, dvaskhet eller hodepine foreløpig. Jeg begynte å ta kreatin fordi jeg ville teste om jeg fikk litt mer "pow" i styrkeøktene mine og det kan jeg skrive under på at jeg har Det at jeg også har litt bedre utholdenthet på harde intervaller av typen tabata kom som et overraskende pluss. Jeg har som sagt ikke opplevd ubehageligheter med tilskuddet og kun de positive effektene av hardere muskler og mer trøkk på de tunge løftene
  4. Jeg kopierte URLen og gikk inn på "personlige detaljer" under brukeren min også la jeg inn URL i feltet det står "personlig loggbok"
  5. Okei, takk for svar! Jeg har noen kapsler fra tidligere liggende, så kan jeg heller gå over til flytende når de er spist opp
  6. Er det forskjell om man tar omega3 i kapsler enn i flytende form som f.eks tran?
  7. Sto opp av senga klokka 16.00 og gikk på butikken for å kjøpe en boks med is
  8. Har lest at de fleste går opp i vekt på kreatin pga vann diffunderer inn i musklene, men dersom man stopper å ta kreatin - vil man oppleve en rask vektnedgang de påfølgende dagene fordi vannet slippes ut igjen, eller vil denne prosessen ikke skje/skje umerkelig sakte?
  9. Høres kanskje litt rart ut, men koriander og litt fersk lime er godt i taco synes jeg
  10. Etter markløft ser de slik ut Ouch Må forresten legge til at jeg aldri har trodd at veltrente mannebein var så "big deal" for meg, men dayuuum- der tok jeg feil :cool: Edit: Damebein også, for den saks skyld - sava for noen bein! Motiverende
  11. Før var jeg kjempe kresen og levde omtrent på makaroni med ketchup, var veggis og hadde generelt et litt forstyrra syn på mat. Så tok jeg treninga mer seriøst og begynte å spise kjøtt for å få orden på kostholdet igjen. Nå spiser jeg omtrent alt jeg kommer over, og elsker å prøve ut nye ting. Sålenge det ikke er farlig tar jeg utfordringen med å iallefall smake på det før jeg sier "liker ikke". Mange ting som er gufne når man vet hva det er, men så får man en god mestringsfølelse når man er tøff nok til å prøve Har ikke prøvd ut melormer enda, og det spørs vel om jeg hadde vært så begeistret , men ellers er jeg enig Mye man går glipp av dersom man ikke gir det en sjanse.
  12. Det blir som oftest med mobilen i sportsbh'en og koss porta pro headset. Ikke optimalt fordi både mobil og headset blir svett, men får liksom aldri prioritert å kjøpe ny mp3-spiller Jeg liker best når det er lite folk på trening og kan koble til min egen musikk på anlegget, selv om jeg synes litt synd på de som ikke liker å trene til metal og rap
  13. Jeg er dessverre en person som lar seg lett irritere, men heldigvis varer det ikke lenge før det er glemt Idag irriterte jeg meg over 1. De som ikke bruker dobørsten etter å ha skitna til oppi der, hva er galt med dere? 2. De som satt på spillelista til russebussen på treningssenteret 3. De som skal bytte hver eneste sang halvveis på anlegget og spiller MEGAhøyt. Slutt med det!
  14. Det er mange som ikke klarer å ta i bakken med strake ben, uten at det trenger å være et problem med det - så du er ikke den eneste Jeg blir ofte støl når jeg har trent kondisjon uten å tøye eller gått lang tur, generelt brukt bena mye. Da pleier det å hjelpe med å bruke en foamroller som finnes på mange treningssentre eller kan kjøpes på sportsbutikker/nettbutikker. Her kan du bare prøve deg litt frem, eller så kan du bare google "foamroller" så kommer det frem masse forslag til øvelser. Yoga vil også kunne gjøre deg mykere ja. Utifra egen erfaring opplevde jeg fremgang på bevegelighet og ble mykere da jeg trente yoga 2 ganger i uken. Hvis du har mulighet til å dra på yogatime vil jeg anbefale det, der vil du sannsynligvis også lære noen øvelser som du kan bruke på egenhånd senere til å få opp bevegeligheten Alltid tøy ut etter en kondisjonsøkt og bruk gjerne yogaøvelser som strekker godt på bena. Jeg vil også absolutt anbefale foamroller, jeg bruker det både som oppvarming før en styrkeøkt og etter kondisjonsøkter sammen med tøying for å bli mindre støl
  15. Nesten så jeg ikke tør tenkte på det, altfor mye! Er avhengig av blåbær og frisk frukt/grønt + minst en skyr hver dag. Jeg bor alene og mat kun til meg beløper seg på rundt 4000-5000 i måneden... Bruker lite på kosttilskudd, men proteinpulver og diverse blir vel på ca 300kr måneden ekstra.
×
×
  • Create New...