Gå til innhold

Din beste tid på 3000 m?


Tempal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

09:32 på dimmetest i militæret, men det var før jeg fant ut at det var kjedelig å veie 69 kg.........Nå skal jeg være fornøyd med 30 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som snittet ligger på rundt 11.30-12.30. Men halvparten her hverken trener løping eller lignende. Noen har vel gener fra Afrikas savanner ;P

Har gener fra Australia, men vet ikke om det har så mye å si :giggle: med mindre jeg har gener fra aborginere, men hudfargen min tilsier noe annet... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gener fra Australia, men vet ikke om det har så mye å si :giggle: med mindre jeg har gener fra aborginere, men hudfargen min tilsier noe annet... :p

Hehe. Aboriginene har historie på seg av å livnære seg på storvilt men mye kan ha skjedd de 50000 årene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for noen syke tall jeg ser her! Da jeg var inne i Forsvaret (2011-2012) så vil jeg lett si innen den gruppen jeg løp med så var gjennomsnittet på rundt 11:00-12:45 ish for 3km-testen. Da jeg skulle ta løpetesten for første gang så... Ja... Jeg løp den på 18mins.. HAHA! Yeah I know, slow as a got damn turtle. Men det jeg gjorde feil var at i ca halvt-år får jeg dro inn til rekrutten så trente jeg KUN styrke :p Noe som var utrolig dumt gjort, men jeg overlevde hele tjenesteperioden. Så ja den første testen løp jeg på 18 mins, når vi skulle ta testen om igjen etter 3 uker så kom jeg inn på 14:58 eller 14:59 der.

Skal også nevne at jeg har aldri drevet med noe idrett eller sport tidligere som mange ovenfor har nevnt. Syke folk med syke tid! Det er ikke bare ok, det er sykt bra! Hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa aldri ordentlig 3000m, men løp 3350 på 12 minutter så regner med at 3000m hadde gått på rundt 11. Drev ikke med spesifik løpetrening, men spilte litt fotball og testa noen runder på løpebanen. Ellers løp jeg generelt mye før +/- 1 mil hver dag mest fordi jeg hater å gå, var avisbud og fordi jeg alltid var/er for sent ute, he..he.. (det var forøvrig 10+kg siden...et sted mellom 13 og 14 tipper jeg nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er mest utslagsgivende iforhold til prestasjoner på 3km, Lange løpeøkter, eller hard intervalløkter?

Variasjon. Legg opp rolige langkjøringer, langkjøringer med variert tempo, intervaller med drømmefart, tunge intervaller etc. Hele poenget med variasjon er å kunne øke både VO2max, samt utvikle løpsøkonomien best mulig. Hjelper ikke med høy VO2max hvis du har dårlig løpsøkonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:45 på rekruttskolen i 2002. 10 mnd. senere, før vi sluttet i militæret, tok vi en test der jeg sprang 14:45 etter å ha varmet opp med 3 km. motsatt vei først. Her har jeg nok kommet under 13:45 hadde første strekning vært den gjeldende. Uansett, jeg har aldri hatt god kondis. Sprang på 15:32 i 2011 på løpebane uten å ha trent kondisjon på mange år. Ikke testet siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er eg einaste som ikkje har peiling?:sneaky: Trur eg aldri har sprunge 3000m:p (ja, ok, har det, men kun på jakt etter sauer som har stukke av, så har verken teke tida eller fulgt med på distansen). Å springe uten anna grunn enn å springe, nei, det har ikkje skjedd. Har plane om å begynne med det då, jogging (les: vralting) i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til alle her inne som klarer å løpe sub 11 uten å trene løping, så har jeg alltid hatt store problemer med å komme meg under 12. Selv i perioden jeg trente spesifikt utholdenhet var ikke 3000m-tiden min noe bedre enn 12:10.

Etter å ha innsett at utholdenhet ikke er noe for meg (null talent, og altfor mye muskler og annen dødvekt) har jeg derfor begynt å løpe kort igjen, så nå løper jeg sikkert ikke 3000m på bedre enn 14 (eller kanskje enda dårligere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til alle her inne som klarer å løpe sub 11 uten å trene løping, så har jeg alltid hatt store problemer med å komme meg under 12. Selv i perioden jeg trente spesifikt utholdenhet var ikke 3000m-tiden min noe bedre enn 12:10.

Etter å ha innsett at utholdenhet ikke er noe for meg (null talent, og altfor mye muskler og annen dødvekt) har jeg derfor begynt å løpe kort igjen. Så nå løper jeg sikkert ikke 3000m på bedre enn 14 (eller kanskje enda dårligere...)

Fortsatt bra syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...