Gå til innhold

Er det nødvendig å trene mage, når man.....


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

inb4 Klokov kommer og beskylder alle med sixpack for å være dopet.

Han er jo dopet da...bitch please. Han har fått pack av olympisk løft, det er jo fysisk umulig :giggle::facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så individuelt/random, jeg har ikke trent mage direkte på vel 5 år og takket være skulderproblemer har jeg f.eks heller ikke mark allikevel spør kompiser "hvilken mage-program" jeg har.

Andre igjen trener mage som pokker uten å få fram rutene, se på Arnold under Olympia, han måtte bruke poseringer for å skjule "arnold-packen" Han skrev i sin dagbok at uansett hvor mye han trente mage så fikk han ikke fram de to siste rutene skikkelig.

post-26999-14440942444638_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så individuelt, jeg har ikke trent mage direkte på vel 5 år og takket være skulderproblemer har jeg f.eks heller ikke mark allikevel spør kompiser "hvilken mage-program" jeg har.

Photoshop ! :troll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så individuelt/random, jeg har ikke trent mage direkte på vel 5 år og takket være skulderproblemer har jeg f.eks heller ikke mark allikevel spør kompiser "hvilken mage-program" jeg har.

Andre igjen trener mage som pokker uten å få fram rutene, se på Arnold under Olympia, han måtte bruke poseringer for å skjule "arnold-packen" Han skrev i sin dagbok at uansett hvor mye han trente mage så fikk han ikke fram de to siste rutene skikkelig.

Og hva svarer du da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du kjører tunge markløft den ene dagen, tunge bøy neste dag, og tunge stående press dagen etter der igjen, er det bra nok magetrening? Er det bedre magetrening enn roll outs, benløft, crunches...? Noen som har egen erfaring og lyst til å dele?

Du presiserer ikke hva du ønsker å oppnå, men hvis det dreier seg om å styrke kjernemuskulaturen er dette mer enn bra nok! Jeg vil imidlertid bemerke at du da bør kjøre øvelsene uten belte for å få maksimalt ut av dem, i alle fall til du kommer til toppsettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du presiserer ikke hva du ønsker å oppnå, men hvis det dreier seg om å styrke kjernemuskulaturen er dette mer enn bra nok! Jeg vil imidlertid bemerke at du da bør kjøre øvelsene uten belte for å få maksimalt ut av dem, i alle fall til du kommer til toppsettene.

Jeg bruker aldri belte eller reimer, trener etter prinsippet at greier jeg ikke å holde vekta i mark uten reimer, så får jeg bare holde på til jeg klarer det - jeg skal styrke alle kroppsdeler, og det inkluderer grepsstyrke.

Men presisering: Vil magemusklene, både de skrå og rette får nok/bli råsterke av basisløft? Jeg driter i sixpack utseende, det ha med fettprosent å gjøre, men det er styrken jeg er ute etter. Men siden du sier det er nok, er det bra nok for meg - du har erfaring nok, ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5WYgMGuTuivvehgn-tOIKQA4vbmoqX-F_9AbRwIZ9XUg.jpg

cornelis_elande_102954316x9.jpg

Svaret er altså Ja, men han er nok en "upper-body" type :p

Selv hater jeg å trene mage, men det er fordi jeg er svak som faen i mageregionen...

Se det ja. Han er ut som en extension - type. Lår = knalltøff jobbing. Tror ikke han har det i seg, gett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When in doubt, listen to the person with the most impressive physique (les: emil).

Sorry Indiska.

Det er her problemet ligger med tanke på hvem man skal ha høre på med tanke på kostholds- og treningsråd. Noen vil bli store, sterke, muskuløse nesten UANSETT hvordan de trener og nesten uansett hvordan de spiser. Mens andre kan gjøre alt "rett", men likevel ikke bli i nærheten av så muskuløs eller sterk som dem som har talent for styrkeløft/kroppsbygging, men som gjør det meste middelmådig.

I tillegg har vi problemene som oppstår når vi sammenligner steroidebrukere med ikke-steroidebrukere.

Jeg skal ikke prøve å komme med noe fasitsvar her, men det er også håpløst for andre å gjøre det, for når man vet at genetikk og steroider spiller en så enorm rolle, så blir det feil å bruke "When in doubt, listen to the person with the most impressive physique "-argumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mulig jeg bare har dårlige gener men jeg har fortsatt ingen bra six pack etter 230kg i bøy, 185 i frontbøy og 220x8 i mark! [ATTACH=full]106598[/ATTACH]

Hvor mye viser fettklypa her? Ser ut som det er litt fett over som skjuler magerutene, kanskje en 10 mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Indiska, her. Uten tilskudd av homoner, så skal det godt gjøres å utvikle magemuskulaturen merkant. Mage, er den muskelgruppen som vises mest etter genetikken du har fra naturens side. Den kan bli en god del sterkere, men vil ikke øke noe spesielt i størrelse uansett hvilke øvelser du prakker på den.

emilwoop

Science bitch. Dette er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...