Gå til innhold

Er det nødvendig å trene mage, når man.....


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Tror ikke alltid man trenger definere hva som er best. Noen ganger vil en kombinasjon være det beste.

Prøv f.eks å bruke planke, crunches og rollouts som oppvarming for å aktivere kjernemuskulaturen før du kjører baseløftene istedetfor å ta de helt til slutt i økta eller på egne dager. Dette er veldig vanlig i Dietmar og andre styrkeprogrammer.

Tenkte jeg ikke på - det var en god idè. Takker for den (y).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke på jakt etter awesome magemuskler. Jeg har en inch eller så med magefett, men under de er det rimelig store og harde kuler. Jeg tenkte først og fremst på sterke magemuskler. Ruter er jeg lite interessert i - jeg skal ha STERKE muskler. Om de synes eller ikke er jo i grunn ett FETT ;)?

jeg liker kombinasjonen best for det er så jævlig mye vanskelige få til, enn bare en av tingene! ;) hehe

Selv liker jeg planke og chins med rette bein rett ut, men jeg er ikke så nazi selv der akkurat nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg VELDIG uenig med deg her. Jeg trener ikke mage noe særlig, kun tunge baseøvelser som blir nevnt her. Hvis du ikke er veldig sikker i det du sier så burde du heller komme med innspill på hva som fungerer for deg i stedet for å komme med så bastante utsagn som i tillegg er feil. Det er nok mange unge (eller nye brukere) som vil lese en tråd som angår magemuskler, og da er det ganske misvisende at du brauter ut sånne utsagn.

Samme her. Har så og si kun trent magen indirekte med bøy og mark. Avataren min og bildene i loggen taler for seg selv - det går veldig fint an å få sixpack uten å trene den direkte. (+ ha lav fettprosent, såklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Har så og si kun trent magen indirekte med bøy og mark. Avataren min og bildene i loggen taler for seg selv - det går veldig fint an å få sixpack uten å trene den direkte. (+ ha lav fettprosent, såklart)

selvfølgelig, musklene er jo der uansett, så frem kommer de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og èn ting til. Er det flere som har oppdaget en kjapp økning i adduktorene i hofteleddet når man kjører tunge bøy og mark? Irriterende at buksene blir så raskt slitt på innsiden :) Tror jeg er forelsket i bøy og mark, at jeg ikke har SKJØNT dette før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har andre lagt merke til det samme? Finnes det i det hele tatt bilde av beina til Cornelis? Har mannen ben??

Svarer på det siste: Nei :)

Trådstarter:

Du kommer svært langt med knebøy, mark, pressøvelser og benk etc. Støtteøvelser som div planker, hengende benhev og rollouts osv vil også hjelp på. Cruches av forskjellig slag er "tull" i den forstand at det er lite effektivt. Uansett hvor mye man trener mage vil man ikke klare å oppnå "solid sixpack" som det refereres til her i tråden, da jeg er ganske sikker på at de refererer til noe i nærheten av bildet under. Typ mageruter som står flere cm ut av kroppen, med samme bredde som en murstein. Glem det.

abdominals-main_Full12.jpg

Men noe i nærheten av dette er fullt mulig. Vil da kalle det en ganske solid sixpack.

olympic-lifter-physique.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på det siste: Nei :)

Trådstarter:

Du kommer svært langt med knebøy, mark, pressøvelser og benk etc. Støtteøvelser som div planker, hengende benhev og rollouts osv vil også hjelp på. Cruches av forskjellig slag er "tull" i den forstand at det er lite effektivt. Uansett hvor mye man trener mage vil man ikke klare å oppnå "solid sixpack" som det refereres til her i tråden, da jeg er ganske sikker på at de refererer til noe i nærheten av bildet under. Typ mageruter som står flere cm ut av kroppen, med samme bredde som en murstein. Glem det.

abdominals-main_Full12.jpg

Men noe i nærheten av dette er fullt mulig. Vil da kalle det en ganske solid sixpack.

olympic-lifter-physique.jpeg

Tja, den er det vel ikke så mye å si på :) Men om jeg noen gang får så lite kroppsfett som det, er nok lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...