Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Sære matvaner har jeg nok av, og det er mange her jeg deler dem med, ser jeg! :D Særlig det med å spise et lite (stort) hav av grønnsaker til alle måltider! :p Jeg lever på tunfisk, cottage cheese og minimais for det meste :) Jeg har også en lei uvane med å krydre maten min noe helt enormt, så når andre lager mat til meg synes jeg ikke det smaker noe som helst! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker syltetøy med klumper i.. masse, masse klumper! :D

Jeg er helt motsatt! Skal jeg spise f.eks jordbærsyltetøy så unngår jeg klumpene.. Gjorde iallefall det da jeg var mindre, er vel ikke så nøye på det nå lengre :p

Jeg ELSKER "klumpene", dvs biter av frukt/bær. Jeg finner meg ofte en tynn liten skje, og så "fisker" jeg ut bitene :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovskive med chilisaus, hvitløksmør, fersk hvitløk og... blekksprut :thumbsup:

Det hørtes sterkt ut, men det er kanskje sweet chili sauce? Blekksprut minner meg egentlig bare om en ting, nemlig filmen om Tsatsiki og muttern når de skal til Hellas for å finne pappan til Tsatsiki :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er (for tiden :p ) veldig fan av løk. Dvs. jeg deler opp en løk i to eller fire deler, og resten tar løken seg av, fordi den er bygd opp av lag. Da ender det opp som mange løkskiver. Putter løkskivene i mikro'n i 4 til 6 minutter, slik at den sterke smaken forsvinner og forvandles til en søt smak. Serveres med ketchup :p Jupp, jeg er sær. Men utrolig hvor kreativ man blir når man blir sulten og løk var det eneste jeg fant i kjøleskapet som jeg følte jeg kunne bruke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller kan ikke spise med spiseskjeer! Jeg er stor i kjeften, men jeg klarer ikke bruke så stor skje:) Jeg har faktisk flere favorittskjeer, og den ene er en liten spesiell teskje! Skal jeg f.eks spise yoghurt, så må jeg helst ha den. Er den skitten og står i oppvaskmaskinen, så bare tar jeg den ut og tørker av den. Stort sett bare jeg som bruker den uansett:)

Samme her. Teskjeer kan brukes til alt! Selv foretrekker jeg å smøre leverpostei på knekkebrødet med teskje fremfor kniv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes sterkt ut, men det er kanskje sweet chili sauce? Blekksprut minner meg egentlig bare om en ting, nemlig filmen om Tsatsiki og muttern når de skal til Hellas for å finne pappan til Tsatsiki :wub:

Jeg er (for tiden :p ) veldig fan av løk. Dvs. jeg deler opp en løk i to eller fire deler, og resten tar løken seg av, fordi den er bygd opp av lag. Da ender det opp som mange løkskiver. Putter løkskivene i mikro'n i 4 til 6 minutter, slik at den sterke smaken forsvinner og forvandles til en søt smak. Serveres med ketchup :p Jupp, jeg er sær. Men utrolig hvor kreativ man blir når man blir sulten og løk var det eneste jeg fant i kjøleskapet som jeg følte jeg kunne bruke ;)

Da er du ikke aleine om å være litt sær, løk er yummi uansett om den er rå, stekt eller kokt :D Og nei, går i hot chili sauce her, jeg elsker sterk mat! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du ikke aleine om å være litt sær, løk er yummi uansett om den er rå, stekt eller kokt :D Og nei, går i hot chili sauce her, jeg elsker sterk mat! :wub:

Huff, jeg prøvde meg på en hel rå løk med ketchup fordi jeg er veldig glad i løk. Men det var litt for mye for kroppen min gitt :whistling: Det svidde i spiserøret og magesekken, og var generelt ikke en god opplevelse :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg prøvde meg på en hel rå løk med ketchup fordi jeg er veldig glad i løk. Men det var litt for mye for kroppen min gitt :whistling: Det svidde i spiserøret og magesekken, og var generelt ikke en god opplevelse :p

Haha! Nei off, stakkars, men tro meg -du blir vant med det :p De rundt meg mener jeg har ødelagt smaksløkene (eller hva det nå heter) siden jeg spiser både rå løk og hvitløk, og nærmest mauler sterk chilisaus :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Nei off, stakkars, men tro meg -du blir vant med det :p De rundt meg mener jeg har ødelagt smaksløkene (eller hva det nå heter) siden jeg spiser både rå løk og hvitløk, og nærmest mauler sterk chilisaus :whistling:

Oi, det virker nesten som om du har "ødelagt" smaksløkene dine litt :p Neida, jeg tror det er en vanesak. Tenk bare på hvordan de krydrer maten i andre land, f.eks. India! I Norge blir vi ofte "kritisert" litt for smakløs mat :p Jeg er veldig følsom for sterk mat! Smakte sjokolade med chili en gang :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det virker nesten som om du har "ødelagt" smaksløkene dine litt :p Neida, jeg tror det er en vanesak. Tenk bare på hvordan de krydrer maten i andre land, f.eks. India! I Norge blir vi ofte "kritisert" litt for smakløs mat :p Jeg er veldig følsom for sterk mat! Smakte sjokolade med chili en gang :eek:

Hvem vet? :eek: Hehe, neida.

Ikke sant! De krydrer maten myye mer i andre land, og jeg bor jo i Spania, så litt av grunnen ligger nok der. Sjokolade med chili? Hvor hvor hvor?! Det høres kjempegodt ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig ide Lily!

En av de særeste vanene jeg har er muligens at om jeg lager mat spiser jeg alt, uansett mengde og konsekvens, eller at om jeg åpner noe spiser jeg det opp uansett.

Eksempel:

Ladge 3 kg pinnekjøtt, tenkte jeg kunne ha litt liggende i noen dager. Nope.

Kjøpte 50 pizza , type små Ristorante-pizzaer..Tenkte jeg hadde pizza ganske lenge da. Prøv i 2 uker.

Kjøpte 5 esker gainer-bars, planla å ta en etter trening. Gikk i snitt 5 om dagen til 400 kcal pr stk.

Min mor kommer på besøk med nok hjemmelagde knekkebrød til å mate en hær på marsj. Frem med smørpakken, og ned med dem på et par timer.

Jeg har også arvet/lært meg til en ekstrem hamstre-mentalitet, så når det er tilbud på noe jeg liker kan jeg finne på å kjøpe mer enn jeg kan bære. En gang kjøpte jeg 90 kg kalkun på Rema, og innså det var ingen måte å få dem hjem på siden jeg gikk..Måtte ringe etter to biler.

*flirer* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet? :eek: Hehe, neida.

Ikke sant! De krydrer maten myye mer i andre land, og jeg bor jo i Spania, så litt av grunnen ligger nok der. Sjokolade med chili? Hvor hvor hvor?! Det høres kjempegodt ut :wub:

Jeg fikk smaksprøve hos en lokal "sjokoladeprodusent" i en butikk. Tror jeg gikk med tunga ut av munnen som en bikkje i hele butikken. Endte vel opp med å finne meg en sånn pose man bruker til frukt og grønt, for så å finne en rolig del av butikken for å spytte det ut igjen :p Men jeg er ekstrem ift. sterke smaker altså ;)

Og ja, Spanjolene er nok flinkere med krydder enn nordmenn, men spansk mat er vel ikke kjent for å være spesielt sterk? Jeg spør i grunn fordi jeg ikke er helt sikker selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...