Gå til innhold

Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-)


Anbefalte innlegg

Hei! Har i det siste prøvd å kutte mest mulig sukker og usunt fett. Jeg har blitt interessert i matlaging og lager snacksen min fra bunnen av. Problemet er at jeg ikke har så mye fantasi og at jeg ikke har råd til all mulig "spesial-mat" som kokosolje, mandelmel, proteinpulver o.s.v.

Har tidligere lagd gulrot- og persillerotchips, sjokoladekesam, superdigg granola o.s.v. Har dere noen nye, spennende og ENKLE tips for en idiot på kjøkkenet?

Jeg har tilgang på sukrinmelis og økologisk peanøttsmør, men bortsett fra det er det bare vanlig mat her i hus. Smør, egg, mel, havregryn, kokosmasse, bakekakao, diverse nøtter, bær, frukt o.s.v :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Foreslår du kjøper deg en god gammeldags chips pose jeg :) Mindre styr og det skader deg ikke hvis du gjør det en gang i blandt :o Eller kjøper deg noe annet grisegodt du kan kose deg med :D

EDIT: Smash må vel være helt i blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilgang på sukrinmelis og økologisk peanøttsmør, men bortsett fra det er det bare vanlig mat her i hus. Smør, egg, mel, havregryn, kokosmasse, bakekakao, diverse nøtter, bær, frukt o.s.v :)

Dette er neppe det svaret du søkte etter... men jeg må jo bare si at; gulrot + peanøttsmør...YUMMY!!!! Kunne levd på det. Altså oppkuttet/strimlet gulrot + dypp i peanøttsmør :D farlig digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiva meg på peanøttbølgen!

1 normalstor banan 15g peanøttsmør +himalayasalt (synest at det gir den beste saltsmaken) ca 200cal og absolutt nydelig mellommåltid/kos :)

Riskjeks m peanøttsmør! Går potetgull ein høg gang for min del.

Cottage cheese med litt hakka walnøtter og kirsebærsylte nomnomnom :D

Husk diskursen som pågår rundt kva som er usunt fett. Med mindre du har høgt kolestrol så ser eg ikkje nokon grunn til å styre unna anna enn transfettsyrer (ferdigkjeks bl.).

Men heilt enig at det kan være vanskeleg å komme på alt sjølv, så det er fint at vi kan utveksle litt fantasi oss i mellom her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananmilkshake:

Kutt opp to bananer, legg de i pose, og så i fryseren. Når de er frosne, tar du de ut, moser de med stavmikser med litt melk, og fortsetter å tilsette melk til du får riktig konsistens. Voila!

Nå kan du jo også tilsette andre ting til det her, så får du andre smaker. Banansmaken blir ikke så fryktelig gjennomtrengende. Jeg pleier å tilsette noen ts med sukrin-gold, 2 scoops proteinpulver og 2 spiseskjeer med kakaopulver. YUMMI! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Enig med foregående taler.

Skader ikke å skeie ut litt en gang i blant.

nyhetsbilde-670x412-nottekos-2.jpg?maxwidth=370&maxheight=200

Skal "Nomnome" det der til helgen tenker jeg(på diett)! Eller noe sjokolade! 15kr stk for 200g sjokolade her(2for30 på rema)! namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag, noen bedre enn andre :) Hehe, selvfølgelig koser jeg meg med både sjokolade, chips, is og alt som måtte være av og til, men nå var jeg på jakt etter litt sunnere alternativer. Gøy å eksprimentere på kjøkkenet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protein/havre/sjokolade-boller! Min favoritt i alle fall :)

- havregryn

- kakaopulver

- (proteinpulver, om du vil dem mer proteinrike)

- sukrin og/eller sukrin gold og/eller flytende natreen (jeg bruker alle tre :p )

- mager kesam til deigen blir slik at du kan rulle kuler

Så kan du etterpå rulle kulene i mer kakao, mer sukrin eller kanskje kokosmasse! Du kan også gjøre dem enda bedre om du putter peanøttsmør i midten av kulene. Varmer du dem litt i microen blir de litt som brownies - myke og enda søtere. Eller du kan putte dem i kjøleskapet/fryseren en liten stund, steke dem litt i ovnen, eller rett og slett spise dem med en gang! Nomz :hungry:

8551857823_b918252ab4.jpg

Disse laget jeg i går, og jeg skal lage dem igjen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir de ikke heftig tørre? Har gjort no lignende en gang, og det var som å tygge sagmugg. TØRT!

Nei, mine blir saftige og gode i alle fall :) Kanskje du trenger mer mager kesam eller noe? Jeg kan måle opp ingrediensene jeg bruker neste gang jeg lager, om du ønsker? Til nå har jeg egentlig bare tatt det på feelingen skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...