Gå til innhold

Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

versågod:D Men det er lett å få taki hvis du vil prøve da,synes jeg får mer sjokolade konsistens når de kjølner enn hvis det ikke brukes,for cocosa blir jo hardt når det står kaldt:D

Ja, har prøvd å lage sjokolade med cocosa hos kusinen min før, men jeg har ikke råd til det atm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se noen som spiser dream isen rett fra boksen. Jeg har en pågående diskusjon med en venninne om den isen, der jeg mener at dream isen kommer i en porsjonspakning til en person og hun mener den holder til minst 3 porsjoner!:eek:

Haha, jeg har tenkt det samme mange ganger om ben & jerry boksen, finnes porsjonspakninger på sånn >0,5l også de store.. Jeg mener den største greit kan være porsjonspakninger :p

On-topic: hjemmelaget popcorn?

(lite olje, krydder; salt, spisskummen, paprika, chili, cayennepepper, vanlig pepper?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har tenkt det samme mange ganger om ben & jerry boksen, finnes porsjonspakninger på sånn >0,5l også de store.. Jeg mener den største greit kan være porsjonspakninger :p

On-topic: hjemmelaget popcorn?

(lite olje, krydder; salt, spisskummen, paprika, chili, cayennepepper, vanlig pepper?)

De småboksene med is kaller jeg smaksprøver;)

Ja til selvpoppet (er det et ord??) popcorn med popcornkrydder fra Meny. Den med cheddarsmak er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage hjemmelaget bananchips!

Sett ovnen på 175

Bruk ca 2 ss kaldpresset olivenolje som du smører utover 2 stk bakepapir - det skal bare være et tynt lag med olje

Skjær bananer i tynne skiver og legg de på bakepapiret.

Stek de i ovnen til de er dehydrert - men de skal ikke være like harde som stein.

Avkjøl de på en rist

Nyt!

Du kan ha andre ting oppå - som kanel, kakao, honning, kokosblomstsukker, yaconsiryp, agave. Eller så kan du dekke de med sjokolade etter at du har stekt de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foxtrot, kjøper man bare vanlig upoppede-popcorn som poppes i kjele da? Er det mye bedre næringsinnhold enn vanlig potetgull?

Kjøp upoppede-popcorn :) Jeg tar litt olje og korn (y) jeg mener at jeg har hørt det er sunnere enn potetgull.. Du bestemmer mengden olje og salt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva med krystalliserte nøtter?

Kok opp en ganske sterk sukkerlake, si 300 gram sukker til 150 gram vann, kok opp på høy varme til boblene blir skikkelig store, 120 grader for de av dere som har termometer, slipp så oppi en god mengde med nøtter, f.eks cashew, peanøtter , pistasj(uten skall), de kan gjerne være saltede på forhånd.

Rør så kraftig rundt med en stekespade eller slikkepott eller vips til sukkerlaken krystalliserer seg rundt nøttene og blir pulvrete/klumpete, hell så av over i en bolle og kjøl ned. Om du vil; ha på mer salt(hvis du hadde usaltete nøtter i utgangspunktet), eller chilipulver eller løkpulver eller krydder av eget ønske.

Enkelt, kjempegodt,og varer.... skitlæng:P (Med mindre du synes det er like godt som jeg gjør,og spiser opp alt sammen asap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...