Gå til innhold

Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LCHF-bloggen: Karamellkonfekt med peanøtter (snickers)

Denne er farlig god! Selve fudgen (uten sjokoladen og peanøttene) er også veldig god. Kan variere litt, lage noen med peanøtter og sjokolade, noen med peanøttsmør (nam!) og evt andre typer nøtter om du har det.

Og ja, den isen er god! (Men en får ganske masse luft i magen av den!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk netopp Moccaprotein fra MyRevolution i posten. Smaksprøve på 30 g. Smaker det annerledes med kesam og sjokoladeprotein enn kesam med kakaopulver og søtning? Har nemlig spist sistnevnte sååå mange ganger at jeg har blitt lei.

Har du evt. noen andre artige og gode forslag med proteinpulver som IKKE blir tørt? Er det f.eks godt med moccaprotein blanda i vann (hvor mye) og blande jordbær og blåbær oppi? Eller har du noen andre forslag?

Min oppskrift er slik da? 150-300 g magerkesam.

valgfrisøtning

sjokolade proteinpulver 20-45 g avhenger av om du velger hele eller halve boksen kesam.Her kan du også velge å bruke hvilket som helst protein egentlig så lenge du synes det er godt så:p Tror mocca kan bli godt:)

1-2 never peanøtter

2-4 teskjeer kakao

2-3 ss peanøttsmør

noen Ritz kjeks som du knuser i småbiter og rører inn til slutt:) Det er veldig veldig godt og jeg tror ingen kan være lei av dette:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy-dessert.jpg

DRIT GOD. Typen og jeg spiste opp hele greia i gårkveld..!

(en HEL bok gir ca 600-65itte gæli)

og denne er også digg:

Easy-lowres-hvit.jpg

jeg spiste en slik boks en gang og fikk skikkelig mageproblemer. Smaken er kjempegod, men advarer mot å spise for mye av den på en gang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, here's the deal. Ukas cheatmeal med sunn mat, hehe.

Jeg har:

- Mager kesam

- Holidaymix

- Mocca-proteinpulver

- Blåbær

- Frossen banan

- Peanøttsmør

- Søtning

Så har jeg selvfølgelig annen frukt, havregryn, mel, melk, kokos og alt det vanlige. Ser for meg 1/2 boks kesam med holidaymix og noe å dyppe den i, hva? Grønnsaker er ok, men kjedelig.

Resten av halve tenkte jeg å blande proteinpulveret mer, kakao og kanskje noe mer? Fryse det så det blir kaldt kanskje, hmm

Også må jeg ha fruktfat + banan med peanøttsmør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, here's the deal. Ukas cheatmeal med sunn mat, hehe.

Jeg har:

- Mager kesam

- Holidaymix

- Mocca-proteinpulver

- Blåbær

- Frossen banan

- Peanøttsmør

- Søtning

Så har jeg selvfølgelig annen frukt, havregryn, mel, melk, kokos og alt det vanlige. Ser for meg 1/2 boks kesam med holidaymix og noe å dyppe den i, hva? Grønnsaker er ok, men kjedelig.

Resten av halve tenkte jeg å blande proteinpulveret mer, kakao og kanskje noe mer? Fryse det så det blir kaldt kanskje, hmm

Også må jeg ha fruktfat + banan med peanøttsmør

uten hennsikt om å være frekk, og med en viss fare for at jeg likevell framstår som nettopp frekk; hvordan i alle dager er dette "cheat meal" ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten hennsikt om å være frekk, og med en viss fare for at jeg likevell framstår som nettopp frekk; hvordan i alle dager er dette "cheat meal" ?!

Haha, det er ikke noe cheat meal, det er jeg helt enig i. Men tar meg aldri tid til å kjøpe inn så mye bær og diverse greier, bare tar det jeg finner i kjøleskapet. Er vel mer det som er greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

Har spist kesam med kakao, søtning og peanøttsmør i ukesvis nå. Det er digg, men er litt lei. Andre forslag? :)

blir vell litt det samme da, men cc med sjokoladeprotein, kakao og søtning med banan og salte nøtter oppi!! nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde hjemmelaget sjokoladebarer noen helger tilbake(kan laste opp bilder når jeg kommer hjem)

sånn ca mål på dette men:

250ml Melk(jeg brukte H-melk)

100g med 100% peanøttsmør

1,5 spiseskje med Kakao

3scoops med Whey choclate

150g med havegryn

Du blander først melk, kakao og peanøttsmør i en kjele(middels varme). Deretter heller du oppi protein pulveret og rører til det blir en slags bløt brownie deig. Deretter har du oppi havegryn og rører til det blir en litt tykk masse.

Så legger du hele sulamitten på ett bakepapir. Deretter putter du ett bakepapir over og kjevler det til den tykkelsen du vil ha. Til slutt slenger du hele greia i frysern over natten. Dagen etterpå kan du skjære den opp i passende deler(jeg lager 50g barer) og putte dem tilbake i frysern.

Viktig. De er STEIN harde når du tar dem ut fra frysern så du må la dem ligge 5min på benken før de spises. Ikke putt dem i kjøleskapet da blir dem kjempeslappe og ikke like gode.

Hvis jeg husker riktig blir makroene på disse(per 50g):

150ish kcal

11.5g protein

9.5g karbs(mye fiber)

6g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...