Gå til innhold

Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-)


Anbefalte innlegg

Skal inrømme når jeg først leste kålchips, at det ikke akkurat fristet meg noe i det heletatt men har lært at ting kan smake så utrolig mye bedre enn hva det høres ut som og spesielt ang hvordan det ser ut men det gjelder samt også omvendt. Men ja, takk for tipset i hvertfall! Skal teste det ut neste gang jeg tar turen til Oslo :D

Hvilken smak anbefaler du til kålchipsen?

Tror kanskje det er utsolgt for øyeblikket (ja, det er så populært :D), men du kan jo gå innom og spørre og evt. høre om når chipsen kommer tilbake. Den med wasabi og den med ost smaker salt slik som vanlig potetgull, mens den med kakao & kanel smaker søtt, men samtidig litt salt. Klarer ikke helt å beskrive sistnevnte, men den er utrolig god og definitivt min favoritt! Var utrolig skeptisk i starten. Liksom, kakao og kanel på kål?! Men den er kjempegod, mums :p Fikk netopp seks 30-grams bokser med wasabi-chips som hadde gått ut på dato. Kusina mi jobber i butikken, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje det er utsolgt for øyeblikket (ja, det er så populært :D), men du kan jo gå innom og spørre og evt. høre om når chipsen kommer tilbake. Den med wasabi og den med ost smaker salt slik som vanlig potetgull, mens den med kakao & kanel smaker søtt, men samtidig litt salt. Klarer ikke helt å beskrive sistnevnte, men den er utrolig god og definitivt min favoritt! Var utrolig skeptisk i starten. Liksom, kakao og kanel på kål?! Men den er kjempegod, mums :p Fikk netopp seks 30-grams bokser med wasabi-chips som hadde gått ut på dato. Kusina mi jobber i butikken, hihi :)

Ah riktig, jaja skal i hvertfall teste det ut. Mhm, må si når jeg hørte kakao & kanel så tenkte jeg egentlig bare rett og slett nei det er ikke ment for potetgull til å ha slik smak. Hehe. Hvor er det butikken ligger?

Jeg lager av og til mine egne ostechips, tar bare å river litt ost, jeg liker best cheddar eller parmesan, legger de i spiseskje-store hauger på bakepapir enten i mikroen eller i ovnen! Smaker digg, men er jo litt kalorier i ost da ;)

Har selv gjort det der tidligere, bare at det ikke akkurat ble chips. Ble vel bare en enkel form for snacks holdt på å si. Det jeg gjorde var å legge en skinke-skive på toppen av en ost, så rullet jeg de sammen slik at det holdt seg sånn og la det inn i ommen. Var helt greit, eneste greia at det hvis du vil føle deg "mett/være fornøyd med mengden" så må du lange en god del :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cruzious - du bør prøve den med kakao & kanel når de får den inn igjen. Tror også de har små smaksprøver i butikken :) Den jeg går til ligger i Bogstadveien på Majorstua, men tror det finnes flere i Oslo. Bare å google!

Den er grei, takker så mye for tilbakemeldingen i hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gjort det der tidligere, bare at det ikke akkurat ble chips. Ble vel bare en enkel form for snacks holdt på å si. Det jeg gjorde var å legge en skinke-skive på toppen av en ost, så rullet jeg de sammen slik at det holdt seg sånn og la det inn i ommen. Var helt greit, eneste greia at det hvis du vil føle deg "mett/være fornøyd med mengden" så må du lange en god del :p

De ble iallefall chips-formet og rådigge! :D Jeg bruker det kun som snacks så metthetsfaktoren spiller ingen rolle sånn sett i mitt tilfelle! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ble iallefall chips-formet og rådigge! :D Jeg bruker det kun som snacks så metthetsfaktoren spiller ingen rolle sånn sett i mitt tilfelle! ^^

Hehe, ja men da er det ikke noe problem for deg :D Men ja, de blir rådigge! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kan ikke tro at ingen har nevnt kikerter? :eek: Det tror jeg er en av mine favoritter hvertfall. Bare rør sammen med litt olje og masse krydder (salt, chili, cumin, hvitløk, paprika, koriander, hva man har/vil egentlig), og stek/tørk i ovnen cirka en time til de blir helt sprø (rør rundt noen ganger under stekingen), avkjøl og spis. :hungry: Lag mye på en gang, så har du ikke bare til snacks, men det er også godt med ris eller å bruke som "krutonger" i salat.

Jeg syns egentlig det er såpass sunt at det funker som hverdagssnacks også jeg da, men... For som faktisk helgekos foretrekker jeg "sjokolade og bacon og sånn". :whistle:

Og apropos bacon: Baconsurrede dadler er helt fantastisk godt til helgens rødvin! :D (evt. pepsi max)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...