Gå til innhold

Helgekos? Søte og salte tips taes imot med glede :-)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beste blåbærproteinsmoothie:

Blåbær, vanilje soyamelk, matcha grønn te-pulver, vanilje frozen yogurt, whey proteinpulver.

Stjelt fra Booster Juice, prøv det!! Super yum!

Oh my! Skulle ønske jeg kunne teste ut denne nå, men alle sover i huset, og miksern bråker noe så i h****** :cry: Den neste oppfinnelsen etter proteinpulver i ekte blåbærsmak må vel bli stillegående blender ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my! Skulle ønske jeg kunne teste ut denne nå, men alle sover i huset, og miksern bråker noe så i h****** :cry: Den neste oppfinnelsen etter proteinpulver i ekte blåbærsmak må vel bli stillegående blender ...

Ahhahh, nettopp! First thing in the morning then!

Jeg hadde denne smoothien senest etter trening i dag, og hun som jobber på Booster Juice bare "hvor har det blitt av deg?? Du har ikke vært her på en stund?" Men hun visste hva jeg skulle ha! :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salte mandler:

Bland mandler med litt rapsolje og salt de godt. Legg på stekeplate og stek i de 10-12 min ved 200 grader. Mer salt om du vil.

Pisket krem med vanilje, sukrin, frukt og bær.

Tyrkisk yoghurt med sukrin og bær.

Hjemmelaget is av eggeplommer, fløte og smakstilsetning.

Sjokolade!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, mine blir saftige og gode i alle fall :) Kanskje du trenger mer mager kesam eller noe? Jeg kan måle opp ingrediensene jeg bruker neste gang jeg lager, om du ønsker? Til nå har jeg egentlig bare tatt det på feelingen skjønner du ;)

Klarer ikke helt å følge oppskrifter, tar det som regel på gefülen sjæl. Får prøve meg frem og se om jeg klarer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protein/havre/sjokolade-boller! Min favoritt i alle fall :)

- havregryn

- kakaopulver

- (proteinpulver, om du vil dem mer proteinrike)

- sukrin og/eller sukrin gold og/eller flytende natreen (jeg bruker alle tre :p )

- mager kesam til deigen blir slik at du kan rulle kuler

Så kan du etterpå rulle kulene i mer kakao, mer sukrin eller kanskje kokosmasse! Du kan også gjøre dem enda bedre om du putter peanøttsmør i midten av kulene. Varmer du dem litt i microen blir de litt som brownies - myke og enda søtere. Eller du kan putte dem i kjøleskapet/fryseren en liten stund, steke dem litt i ovnen, eller rett og slett spise dem med en gang! Nomz :hungry:

8551857823_b918252ab4.jpg

Disse laget jeg i går, og jeg skal lage dem igjen nå :D

Disse har jeg lyst til å prøve. Har ikke proteinpulver, men kan vel bruke mer havregryn/kokosmasse? Hvis man ikke har kesam tror jeg man kan bruke melk eller mer peanøttsmør for å få de saftige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo dele mine beste tips også, enkle, men veldig gode :) Har riktignok ikke bilde, men:

- Gulrot- og persillerotstrimler med olivenolje, salt & pepper. Stekes i ovnen til de er ganske sprøe og "tørkes" av etterpå sånn at de blir enda sprøere. (Som sagt, dårlig kokk, dårlig kokk. Bare kjører på, slumper og gjør mitt beste)

- Mager kesam blandet med kakaopulver, søtning og kanel. Kjempegodt med kokos, cottage cheese, nøtter og bær også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse har jeg lyst til å prøve. Har ikke proteinpulver, men kan vel bruke mer havregryn/kokosmasse? Hvis man ikke har kesam tror jeg man kan bruke melk eller mer peanøttsmør for å få de saftige :)

Du trenger ikke bruke proteinpulver i disse nei. Jeg lager de med bare havregryn, kakaopulver og mager kesam for tiden. Og søtning da selvsagt. Og om macroene mine tilsier det så har jeg mer enn gjerne en peanøttkjerne i dem, for det er rett og slett fantastisk! :hungry: Om du da har dem 40-50 sek i microen er de til å dø for! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærmuffins! :hungry: Moren min har lagd verdens beste muffins, og selv om jeg har glutenallergi har jeg allerede angrepet 3 stk! Guuud jeg døøør! Spessielt når de har sånn digg blåbærmasse i midten! :love::lol::hungry::wideyed: Eller så kan jeg anbefale blåbær med vaniljekesam og en neve nøtter. Eller blåbærsmoothie, eller blåbærostekake (NAAAM), eller blåbærkjeks eller blåbærsuppe! I blåbærsuppen kan jeg anbefale å ha oppi 2 ss blåbærskyr i skålen og 2 blad pepperminte, også helle oppi suppen. Kaldt mot varmt er naam! Eller så er bare rett og slett frosneblåbær utrolig godt å spise med skje! :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...