Gå til innhold

Barbiebimbos slankehemmelighet


SlayerDad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hater tanken på at det kan eksistere så grunne, ureflekterte, idiotiske mennesker innenfor samme landegrenser som meg selv.

De finnes det mange av, og de er ofte en del av "jeg trenger ikke lete for å finne informasjon"-bølgen vi er inne i nå. Alt er så enkelt (Facebook, Google, etc) og alt "kommer av seg selv", noe som gjør at man ikke behøver å reflektere over informasjonen man finner. Man anser de medium man besøker ofte som primærkilder (noe de ikke er...)...Og når Internett forsøples, facebook nedspammes og Norges største nettavis (VG) kun handler om mote og Tone Damli (no offense til henne..flott dame) så er det ikke rart det går nedenom og hjem med folk...Huff....

Jeg skulle ønske noen jobbet som kvalitetskontrollør for blogg.no for å fjerne noe av det som blant annet Barbiebimbo skriver om...men da hadde vel folk skreket ut om ytringsfrihet og at "det er min rett til å skrive det jeg synes"-bla bla...humanity is doomed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes det mange av, og de er ofte en del av "jeg trenger ikke lete for å finne informasjon"-bølgen vi er inne i nå. Alt er så enkelt (Facebook, Google, etc) og alt "kommer av seg selv", noe som gjør at man ikke behøver å reflektere over informasjonen man finner. Man anser de medium man besøker ofte som primærkilder (noe de ikke er...)...Og når Internett forsøples, facebook nedspammes og Norges største nettavis (VG) kun handler om mote og Tone Damli (no offense til henne..flott dame) så er det ikke rart det går nedenom og hjem med folk...Huff....

Jeg skulle ønske noen jobbet som kvalitetskontrollør for blogg.no for å fjerne noe av det som blant annet Barbiebimbo skriver om...men da hadde vel folk skreket ut om ytringsfrihet og at "det er min rett til å skrive det jeg synes"-bla bla...humanity is doomed...

Ja, det er en tanke ironisk at vi blir mer og mer vranglærte og ignorante dess mer informasjon vi får og dess mer tilgjengelig den blir. Jeg tror problemet er manglende evne til kritisk tankegang, jeg ser ofte mange mennesker som ikke ser kritisk på en sak eller en vinkling eller en bit med info før en annen person de ser opp til gjør det samme.

Man er rett og slett redd for å gå i mot rådende konsensus og orker ikke lete opp og bekrefte informasjon fra flere og mer troverdige kilder.

Dagbladet er enda et hakk verre enn VG, halvparten av sakene er om twitter, facebook, instagram og diverse blogger. Utrolig å tenke på hvor høye opptakskrav det er på journaliststudier og samtidig se hvor lavt nivået er jevnt over på ferdig utdannede journalister her til lands.

Internett er og blir en portal hvor useriøse og mindre begavede kan få en stemme og, enda verre, et publikum. Er medlem på flere forskjellige forum med forskjellige tema og interesser, felles for alle er at majoriteten av medlemmene bruker et minimum av energi og innsats på postene sine og sjelden orker å henvise til kilder eller basere argumentene sine på annet enn personlig overbevisning eller rett og slett ønsketenkning.

Tragisk. Men godt å se at flere deler mitt syn på saken(e)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Trist: Ja

Overraskende: Nei

Det er et stort nettverk for jenter som Bimbobarbie i Norge, hun er bare toppen av isfjellet. For ca 5 år siden lusket jeg meg inn på de to store forumene for spiseforstyrrelser. Ville bare slanke meg litt, men er overhodet ikke disponert for spiseforstyrrelser så det ble med observasjonen. Det ene het "viholderosssammen" og det andre var mye større (husker ikke navnet). Dette var (er?) omfattende, hemmelige forum som man må ha skillz eller invitason for å bli medlem av. Det er loggbøker akkurat som her, ekstremt private med bilder av ribbein, ekstremt selvhat, hvordan få effedrin gjennom tollen, blodige selvskading og arr, thinspiration osv. Dietter er av typen 4 cherrytomater hver 3 time. I likhet med fitnessbloggen har de meet ups der de møtes hjemme hos noen for å trøkke i seg bøttevis med is for så å spy sammen. Smilende tommel-opp-og-spise-til-man-spyr-bilder.

Det er jo nettopp for slike jenter at "strong is the new skinny" virkelig gir mening. Har gjenkjent et par av forummedlemmene som fitnessbloggejenter i senere tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jeg rett og slett kvalm og dårlig av å lese.. Fryktelig at en 22 åring kan være så skrudd i toppen, for jeg er uten tvil sikker på at det er mange forvirrede ungjenter der ute som blir inspirert av henne. Synes i grunnen at blogg.no skulle tatt ansvar og fjernet slike slags innlegg, for slike innlegg som det er virkelig ikke godt for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...