Gå til innhold

Anti-doping - Politiet avslørte Norges mest omfattende dopingfabrikk


....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har nok kommet og forsvunnet mange undergrundslaber i tida etter at produksjonen der stoppa opp, og det samme vil skje uansett så lenge det finnes etterspørsel. Har mine tvil om at de i noen som helst periode har vært eneste produsent av roids i dette landet.

Men må så at om jeg hadde vært dem, så hadde jeg iallefall vært overlykklig over pengestraffene, for det var vel en periode der de lekte med tanken om at sjef2 skulle få en pengestraff på over 11mill eller noe sånn? Ser iallefall at alle pengesummene har sunket dramatisk sammenlignet med de første forslagene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men for å spørre dumt! De blir vel ikke satt inn med en gang (hvis ikke de anker), vil han måtte coache fra fengsel ?

Nei, de blir ikke satt inn med en gang. De blir ikke sett på som en fare for samfunnet eller fare for gjentagelse, så da tar det tid før soning starter. Noen venter i over ett år før de får startet soninga si, noen kanskje lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de blir ikke satt inn med en gang. De blir ikke sett på som en fare for samfunnet eller fare for gjentagelse, så da tar det tid før soning starter. Noen venter i over ett år før de får startet soninga si, noen kanskje lengre.

Regnet med det men er det lov å jobbe fra fengsler, litt noob på dette området :p Siden det er online coaching og om han kan fortsette med det da o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internet i fengsel kommer an på hvilket nivå du soner på.

Høy sikkerhet: Ingen tilgang. Unntaket er innsatte som går skole inne på fengselet. Disse er også overvåket og kan ikke gjøre hva de vil på nettet.

For lavere sikkerhet er jeg usikker på, men der og er det primært nei. Derimot kan innsatte ha ordninger som frigang etc som gjør at de er i sammfunnet på dagtig. Da kan de selvfølgelig rote rundt på internett.

Overgangsboligere og frigangshjem har som regel internett.

Jeg jobber til daglig på høysikkerhet, derav infoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommenterer som jeg har sett mange i kommentarfeltene gjør: Dette må da være i overkant strenge straffer? Må være kjipt for offere av vold, overgrep, svindel og drap å se at dette genererer så mye strengere straffer. Særlig når dette henger mer sammen med svarte penger og distribusjon av stoffer som ikke forbindes med god moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer som jeg har sett mange i kommentarfeltene gjør: Dette må da være i overkant strenge straffer? Må være kjipt for offere av vold, overgrep, svindel og drap å se at dette genererer så mye strengere straffer. Særlig når dette henger mer sammen med svarte penger og distribusjon av stoffer som ikke forbindes med god moral.

ganske enig i den. vet av ei som blei seksuelt misbrukt som barn der overgriperen fikk litt over ett år i fengsel, oppreisning på noen 100tusner, selv om det var gjentatte hendelser.. norske lover<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer som jeg har sett mange i kommentarfeltene gjør: Dette må da være i overkant strenge straffer? Må være kjipt for offere av vold, overgrep, svindel og drap å se at dette genererer så mye strengere straffer. Særlig når dette henger mer sammen med svarte penger og distribusjon av stoffer som ikke forbindes med god moral.

Synes straffen er på sin plass. Det er ikke snakk om litt langing på senteret nå og da, men organisert kriminalitet over mange, mange år. De har rett og slett drevet en høyst kriminell virksomhet, og har ikke vært helt ukjente for bruk av vold og trusler heller.

At slik kriminalitet får strenge straffer ser jeg på som utelukkende positivt.

Når det gjelder siste innlegg her om voldtektsstraffer i Norge tror jeg vi alle er enige om at det ikke henger helt på greip, men det blir off topic i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske enig i den. vet av ei som blei seksuelt misbrukt som barn der overgriperen fikk litt over ett år i fengsel, oppreisning på noen 100tusner, selv om det var gjentatte hendelser.. norske lover<3

Ja, nettopp tilfeller som det jeg reagerer på. Jeg er fult klar over at staten elsker å dømme strengt på folk som tjener penger svart, men her spiller nok mafiaparagrafen en stor rolle. Det morsomme er vel at de ble dømt etter den fordi salget skjedde på nett. Skikkelig cybermafia :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes straffen er på sin plass. Det er ikke snakk om litt langing på senteret nå og da, men organisert kriminalitet over mange, mange år. De har rett og slett drevet en høyst kriminell virksomhet, og har ikke vært helt ukjente for bruk av vold og trusler heller.

At slik kriminalitet får strenge straffer ser jeg på som utelukkende positivt.

Når det gjelder siste innlegg her om voldtektsstraffer i Norge tror jeg vi alle er enige om at det ikke henger helt på greip, men det blir off topic i denne sammenheng.

Hvis vold og trusler lå i grunn for siktelsen så ok, hvis ikke er det ganske urelevant hva de er kjent for. Tja, hva vi definerer som organisert er nok litt forskjellig, for meg ser det ut som en gjeng bekjente har gått sammen for å tjene penger, ikke et hierarki av mennesker. Men så har hvertfall retten sett det som organisert, greit nok.

Hva legger du i høyst kriminelt? For meg betyr det å volde stor skade på uskyldige mennesker. I dette tilfelle har de kanskje bidratt til skade indirekte på personer som ønsket det, samt tjent penger på aktiviteten. For min del; ikke så høyst kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vold og trusler lå i grunn for siktelsen så ok, hvis ikke er det ganske urelevant hva de er kjent for. Tja, hva vi definerer som organisert er nok litt forskjellig, for meg ser det ut som en gjeng bekjente har gått sammen for å tjene penger, ikke et hierarki av mennesker. Men så har hvertfall retten sett det som organisert, greit nok.

Hva legger du i høyst kriminelt? For meg betyr det å volde stor skade på uskyldige mennesker. I dette tilfelle har de kanskje bidratt til skade indirekte på personer som ønsket det, samt tjent penger på aktiviteten. For min del; ikke så høyst kriminelt.

Fra straffeloven §60 a: "Med organisert kriminell gruppe menes et samarbeid mellom tre eller flere personer som har som et hovedformål å begå en handling som kan straffes med fengsel i minst 3 år, eller som går ut på at en ikke ubetydelig del av aktivitetene består i å begå slike handlinger."

De 7 som ble dømt i går var hovedtiltalte i en sak med +- 100 tiltalte, så vi kan nok fint regne med at dette strakk seg litt utover det du ser på "som en gjeng bekjente" som har gått sammen for å tjene penger.

Vi kan heller aldri vite hvor mange som har tatt direkte skade av å bruke dopingmidlene de har produsert i kjelleren/garasjen til Kjetil Auren Nilsen "Trykkern", men jeg antar at det ikke var de beste hygieniske forhold der, spesielt mtp. at stoff som ble sølt på gulvet ble kostet opp og brukt i piller.

At du ikke ser på dette som høyst kriminelt sier mer om deg, enn om straffen de har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...