Jump to content

Alakazam

Members
  • Content Count

    255
  • Joined

  • Last visited

  1. Erfaring =/= resulater. Jeg har trossalt 3 års erfaring med trening, men takk for tipset. Genene mine er en forklaring.
  2. Når det står 'tilnærmet optimalt kosthold' så vet du at det ikke er snakk om snickers og Cola hvis du vet noe om kosthold. Mine maxløft i benk er 65, max i bøy er 90 og mark er 155. Dette er 1 rm.
  3. Jeg var ikke sterkere som 80 enn ved 64. Når jeg så bulken over to år ikke hadde gjort meg sterkere, men bare feitere så kvittet jeg meg med vekta. Jeg har utført treningsprogrammene til punkt og prikke og progresjon har blitt fulgt til så langt det var fysisk mulig.
  4. Med tilnærmet optimalt mener jeg at jeg har passet på alle mikroer og makroer og garrantert et kalorioverskudd. Jeg har veid 75-80kg men styrken var den samme som nåværend 64.
  5. Hei Jeg er ganske erfaren med styrketrening og har trent de fleste nybegynnerprogram(5x5, starting strength phat med mer..) og mer avanserte program over 3 år kontinuerlig og til tross for et tilnærmet optimalt kosthold ikke lagt på meg mer enn et par hekto muskler over disse tre årene. Jeg har heller ikke blitt noe sterkere etter enn det jeg var etter et halv års trening. Jeg er 183 cm og veier 64 kg med ganske lav fettprosent. Jeg lurer bare på om noen vet om et skikkelig bra program for skikkelig hardgainere eller andre folk med dårlig annlegg for å bygge muskler.
  6. Hvis hun drar på seg en burka, kunne hun skiftet navn til Bikini-Ninja.
  7. 1Rm Benk 60, Bøy 87.5, Mark 140 Ved vanlig trening tar jeg 24 i hantelpress, 80 i bøy og 110 i mark.
  8. Hei, har trent starting strength og 5x5 i rundt 3 måneder hver. Og føler nå at jeg har lyst til å endre rutiner. Jeg tenkte da på en 2 splitt, og siden jeg er så vandt med øvelsene fra de to programmene så tenkte jeg bare skulle mikse de om til en splitt + noe ekstra. Økt A: Ben, rygg og skuldre ATGKnebøy 5 sett 5 rep stangroing 5 sett 12 rep Tåhev 5 sett 12 rep Skulderpress 5 sett 12 rep Økt B: Triceps, bryst og Biceps Hantelpress flatbenk 2 sett 12 rep Hantelpress/skråbenk 2 sett 12 rep Hantelpress\skråbenk 2 sett 12 rep Biceps curl 5 sett 12 rep Triceps pulldown 5 sett 12 rep Øktplanen blir slik: Jeg begynner med økt A på en treningsdag. Hver treningsdag gjennomføres den økten som ikke var ved forrige trening. Dagen etter en treningsdag er det alltid hviledag. Er splitten grei nok? Alle råd settes stor pris på.
  9. Vell etter utallige forsøk på å gå opp i vekt fra hele spekteret med det moderate som å spise litt ekstra kjeks mellom måltidene til kjøre på med full GOMAD(Og åpenbart telle kaloriene). Hørte jeg med en lege og hun sa det kunne være litt av vært blandt annet utilstrekkelig enzym produksjon og eventuelt noe problemer med gallen + noe mer som jeg ikke husker nå. Uansett jeg bestemte meg på å kjøre gjett og sjekk mellom lista og øverst sto utilstrekkelig enzym produksjon. Så jeg stakk på apoteket og skaffet Creon et enzymtilskudd. . Jeg har hatt store problemer med fettdiare, utviklingen etter jeg tok tilskuddet var at den forsvant og jeg gikk rimelig raskt opp i vekt. Helt til nå, da problemet har kommet litt tilbake. . Nei, jeg har ikke sjekket bukspyttkjertelen.
  10. Hei Jeg er i en litt irriterende situasjon. Hele situasjonen startet at hva pokker enn jeg gjorde kunne jeg ikke gå opp i vekt, uansett hva jeg spiste. Unntaket kom da jeg begynte å spise fordøyelseenzymblandingen Creon. Da bykset jeg raskt fra 70 til 75kg i vekt, men etter det sa det stopp og det begynner og gå nedover. Tiltross for at jeg har gått over checklisten min: - Å spise mer kalorier når jeg veier mer(Jeg ligger alltid på 50x(kroppsvekten) (3750 i dette tilfellet) - Øke dosene med førdøyelsesenzymer ved inntak av mer mat enn tidligere. - Å drikke mer væske nå som jeg veier mer(alltid inntak av vann som tilsvarer 3% av kroppsvekten min daglig) (2,2L i dette tilfellet) - Jeg modererer fysisk aktivitet slik at kalorier ut ikke er mer enn det jeg spiser av kalorier. Ståa er altså. Kalorier inn er mindre eller lik kalorier ut Kalorier spist er mer enn kalorier ut, men overskuddskaloriene kommer ikke inn i kroppen av en eller annen grunn. Jeg spekulerer i at tilskudd av enzymer har satt ned min egen kropp sin produksjon av enzymer sakte ,men sikkert. Slik at når jeg startet så var det kroppens enzymer + tilskuddet som sørget for at alt gikk riktig. Så etter en viss tid var enzymproduksjonen redusert til et så lite nivå at det + tilskuddet ikke lenger er nok. Da er spørsmålet om jeg bare skal øke dosen slik nivået kommer opp til det er godt nok, men da vil jo produksjonen reduseres yttligere til den treffer "rock bottom". Ved det stadiet er det vell kun enzymene som er tilsatt som er tilstede i fordøyelsesystemet fordi egenproduksjonen er null. Men denne enkle løsningen krever vell en sinnsyk mengde med enzymer? Er det noen her inne som har greie på slikt?
  11. Du skjønner jeg tenkte først på rockers, men følte at det ga feil inntrykk.
  12. Kan man kalle de troende i denne religionen for stoners?
  13. Tren militærpress og benkpress med hanteler.
×
×
  • Create New...