Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du er sikker en slik en, som ikke ville hatt noe imot at fyren ved siden av deg på eksamen, satt halvnaken og lukter mugg. Eller at fyren ved siden av deg på flyet til Thailand sitter i boksern og spiser muggen ost. Jeg derimot, vil helst se meg frabedt av overeksponert hud, da spesielt når det kun er for å vise seg frem. Da dette oftest også forekommer fra folk med lav selvitllit, har jeg ingen ønske om å bli en påtvunget moral booster.

Det er jo ikke sammenlingbare eksempler du kommer med engang. Mange av de som trener gjør dette for å se bedre ut, er det ikke da logisk at de får lov til å vise det? Handler det her om sjalusi? Hvis noen jobber hardt for en ting så må de da få lov til å være fornøyd med det å vise det frem uten at en eller annen random bro skal grine over det på et TRENINGFORUM...

Ja jeg er enig i noen av tingene du skriver i 1. posten, som feks å rydde etter seg osv, men får da være grenser for hvor sensitiv man skal være, du klarer til å med å trøkke ut at de som skal skifte i en garderobe burde stille seg i hjørnet?

Fortsetter under...

Kan vel også legge til at om det kommer en person og snakker til meg når jeg holder på med et sett av repetisjoner så enser jeg ikke den personen før jeg er ferdig med settet. Handler om focus..

Må le noen ganger når jeg ser personer titter på meg mens de ligger og repper benk feks, holder på og miste stanga. dude focus on ur reps.

Kan vel også legge til at om det kommer en person og snakker til meg når jeg holder på med et sett av repetisjoner så enser jeg ikke den personen før jeg er ferdig med settet. Handler om focus..

Må le noen ganger når jeg ser personer titter på meg mens de ligger og repper benk feks, holder på og miste stanga. dude focus on ur reps.

Lett å bli ufokusert når en bamse av en kar henger oppe under taket og gjør pullups med minst 40 kg hengende fast i en kjetting rundt livet! Imponert ja ;-) Ikke bare jeg som mista tellinga da gitt, det ble ganske stille i rommet for å i det sånn

Ungdomsgjenger på 10 stk som alle skal stå rundt benken og prate mens jeg står i kø. GTFO or LIFT!:banghead:

Folk som ikke rydder opp etter seg, spesielt ille der jeg trener hvis jeg kommer etter ettermiddagsrushet. Må se hvor jeg går, eller så faller jeg over alle slags mulige vekter.

Singlet er greit, så lenge du har kropp til det. Hvis du er en halvfeit stubbe som trener 2-5 ganger i året, skjønner jeg ikke vitsen, men er ikke akkurat som jeg irriterer meg.

Nakenhet i garderoben er greit, så lenge du kler på deg, og ikke valser rundt med rumpa bar mens alle andre bare ønsker seg bort fra rommet.

Og sist men ikke minst, NO BICEPSCURLS I KNEERACK PHAGGOT! :mad: Det står flere steder, men folk er tydeligvis blinde.

Nakenhet? Små singletter? snakking?

I see no problem!

Så lenge andres oppførsel på treningssenteret ikke går direkte utover meg (dvs at folk kaster ting på meg, tar vektene mine, dytter den svette armhulen sin opp i nesen på meg) bryr det meg virkelig ikke. Jeg finner stor glede i å tyvlytte på andres samtaler dersom jeg har glemt headsettet mitt (enter-fucking-tainment) og ikke minst setter jeg pris på å se så mye hud som mulig. Selv er jeg stor tilhenger av korte shortser og små singletter (på meg selv, altså). Dersom man har et problem med at mennesker er forskjellige og at andre (tro det eller ei) oppfører seg på en annen måte enn seg selv foreslår jeg at man kjøper seg treningsutstyr og lager et gym i kjelleren, og kanskje bare låser seg inn i huset slik at man unngår å se andre mennesker i det hele tatt...

:banghead::stop::facepalm:

Du høres nesten ut som om skulle hatt ditt eget kjellergym ja! Hvis du helt alvorlig sliter med nakne folk i garderoben virker det nesten som om du må gå litt i deg selv..

Annonse

Rydding er selvfølgelig et problem, men ofte har gymmet del skyld.

Hadde de kjøpt inn nok vekter til alle stasjonene hadde man ikke trengt å hente vekter frem og tilbake.

Hygiene skal jeg ikke si noe på, tror ikke gymmet mitt er vasket siden 1999.

Hva man snakker om på gymmet trenger ikke å være noe annerledes enn hva man snakker om andre plasser.

Folk har forskjellig stil, noen liker nippel singlet andre liker genser. Slik er det bare, du sier vel ikke til en på gata at du ikke liker stilen de sin?

Vann - Hva er galt i å ta med 1.5L flaske? Er selv vandt med at vasken er utenfor gymmet, er det så tungt og ha med en større flaske?

Om folk flexxer, la de flexxe. Man pumper jern, da er det fett å se at man er pumpa!

Enig med CamillaLor! (y)

Det er jo mye gøyere å trene når man kan se musklene jobbe, enn å trene i en oversized t-shorte! Dessuten kan jeg ikke huske å ha sett så mange jenter trene i topper som resulterer i nippleslip, kun gutter - og det kan de værsågod fortsette med! :happy::sneaky:

Treningssenteret er et lite samfunn og hvis det skal være "plass" til alle betinger det at man ikke tar mer "plass" en hva som nødvendig er. Spradebasser med dårlig selvtillit som bedriver peacocking vil det alltids være, men hadde vært fint å blitt spart for opptrinnet ja.

Er ikke så glad i folk som slipper vektene i gulvet heller. At enkelte ikke har selvinnsikt til å forstå at å slippe 7kgs manualen i gulvet etter concentration curl (true story!) ser litt dumt, er forbi min fatteevne! :banghead:

Musikkproblemet er løst med hodetelefoner. Mine har Slayer-garanti :happy:

Syns du drar alle under en kam. Det er viktig å forstå forskjellen på et Elixia senter og en mørk kjeller i innerste finnmark. Det er et allment og kommersielt senter, de må derfor tilfredsstille den største målgruppen - dessverre er det ikke de som liker heavy dubstep og metal på trening, ei heller de som liker å ta mer enn 50 kg markløft med nøytral ryggrad.

Kommersialismen styrer, sånn er det bare.

Jeg ser ikke noe problem med å ta opp punktet med folk som SKIFTER i garderoben, en ting er å sitte naken på benken med spredte ben, men å ta av seg klærne for å dusje bør være absolutt, og udiskutabelt, helt fullstendig greit.

Fleksing i garderoben er harry, men ofte bare et nødvendig onde for å følge med på fremgangen. Fint å ta fremgangsbilder, men det stedet du oftest er fokusert på kroppen din er nettopp på treningssenteret.. jeg sier ikke at det er kjempe moro å observere, men så lenge det ikke står i veien for noen så kan de vel bare gjøre hva de vil.

Svette, forstyrrelser under løft og stjeling av vektskiver = ikke OK uansett

Det vi alle kan være enig om er at de mindre kvalifiserte PTene på Elixia er i overlegent flertall de mer kvalifiserte, nok en gang er det tilbake til å tjene mest mulig penger med minst mulig "utgifter". I så måte er Elixia genialt de har lett tilgjengelig arbeidskraft som ofte er i ung alder og som gjør mye gratis arbeid og får ingenting utbetalt om de ikke har skaffet kundene selv.. det er så genialt at de har gjort det til en ENORM pengesuksess og kan ri på den bølgen en lang periode til før de får seg en stor smell om de ikke re-justerer.

Akkurat som McDonalds gjorde arbeidet SÅ enkelt at enhver idiot kan gjøre det i tillegg til å satse på den yngre arbeidsgruppen så har Elixia gjort PT så "overdrevent" nødvendig og enkelt at enhver idiot som har løftet 1 manual nå skal veilede mennesker både innenfor ernæring, sykdomstilstander og alvorlige fysiske lidelser etter et 3 mnders kurs eller et lite helgekurs i regi av kjeden i seg selv. De fremmer ikke akkurat de tingene, men det er i stor grad det som forekommer.. og det er synd for andre PTer som prøver å gjøre en god jobb.

Dette er dog ikke "eksklusivt" til Elixia eller "PT-yrket" i seg selv, men generelt noe som forekommer i mange yrkesgrupper. Det er bare lettere å observere på et kommersielt senter, i tillegg til at de leker med menneskers helse. Jeg forstår at man ofte kan si feil, men det er en vag unnskyldning i forhold til hvor langt det har gått på enkelte sentre / kjeder.

PT-yrket trenger en opprenskning og en grundig kvalitetssjekk. Og PT'er bør forstå at etter 3 mnder så er du IKKE ferdig utdannet ernæringsfysiolog, manuell terapeut, massør eller noe annet enn en person med ørliten gran mer kunnskap enn andre i befolkningen. Spesielt Elixia bør stå frem som et godt eksempel her, da de har makten til å revolusjonere fremtidens PT arbeid.. om de bare hadde orket å ta seg bryet med det.

Etter 2.5 måneder på Elixia /Pga sommerferie. Har jeg konkludert med at jeg aldri skal tilbake til et slikt helvet igjen. Om disse enkle reglene ville blitt fulgt, så er det bare prisen som står i veien for at jeg vil eksponere meg frivillig til et slikt helvete igjen.

Klart dette er en lang rant, men kanskje du kjenner deg igjen, eller det får deg til å tenke deg om en gang til, før du øser ut penger til Elixia/Sats etc.

- Prating gjøres før og etter trening. Når jeg har glemt headsettet mitt, så vil jeg ikke høre om hvordan du spydde på nachet i går, eller hvor deilig hun dama du fikk med deg hjem i går var. Kompisen din kan heller trenge litt veiledning på knebøyen, istedenfor 10 minutter med skravel mellom hvert sett. Det står også vanligvis folk i kø, da to knebøyrack på 200 personer er meget lite.

- Singletter som dekker 10% av overkroppen din, bør bli liggende hjemme, evnt et sted der du aldri finner den igjen. Missforstå meg rett, en vanlig singlet, med litt lufting øverst på brystet er ok, men når jeg kan se ryggraden din, så er den enten for stor, eller bare litt for "slutty" (Nippleshow)

- Skal du kle av deg i garderoben, så ta nå å gjem deg innerst i hjørnet, ikke tving alle som skal speile seg å måtte stå 10 cm fra den nakne, gammle, skrukkete, ille luktende kroppen din.

- Det er ikke kult å spørre hvor mye en person har igjen, MIDT I LØFTET. Det er ikke kult å spørre hvor mye en person har igjen, MIDT I LØFTET. Det er ikke kult å spørre hvor mye en person har igjen, MIDT I LØFTET.

- Musikken på et treningsenter bør det være litt liv i (Ja jeg snakker til dere på Elixia, mye av det som blir spilt gjør meg søvnig)

- RYDD OPP ETTER DEG. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lesset av vekter for en eller annen idiot.

- Det er typ to knebøy racks pr senter, curlsa kan utføres med en EZ stang. (Lambertseter har faktisk 3, props!)

- Flexing i speilet er ukult, flexing i baris i garderoben er hakket verre. Når jeg er i garderoben, så ser jeg helst at jeg blir eksponert for så lite hud som overhodet mulig.

- Spør alltid om du kan ta vektskiver som ligger rett ved side av en stang, som tydeligvis blir brukt til markløft. Jeg har brukt 5 minutter på å finne dem, og lagt dem klare, da ser jeg helst at de ligger der til jeg er ferdig. Evnt så kan du spørre om du kan få låne dem.

- Svetter du? Bra! Tørker du benken etter deg?

- VANN, det hadde vært fint om nærmeste vannkilde var innenfor pause radius. Det er litt tungvindt å drikke fra 1.5l flasker.

- Man kan bli for stor (Just sayin)

- 99% av PT samtalene jeg har overhørt, har vært på grensen til uforsvarlig, evnt på grensen til uforsvarlig bruk av kundens tid. Så mitt tips til dere; Ikke bruk penger på PT`er fra Elixia, om du ikke har en stor trang for å lære deg kvartbøy, no arch benkpress, dog sledge? (Mange pter som får kundene sine til å trekke dem i tau rundt om kring på gymet.. Listen er lang.

-

- Gutter som jenter, det er lov til å stirre på fine pumped up kropper. Slutt å whine om det på forumet, det er så naturlig som det kan få blitt.

Jeg vil ikke si jeg har trukket noen av disse problemene/irritasjons momentene lengre enn fortjent. De er alle problemer jeg sjeldent ser på student senteret der jeg studerer.

Kan vel konkludere med at du enten er en usedvanlig bitter person eller har sosial angst.

BluebearFastForm skriver et bra innlegg over her og er innom mange ting på engang.

Jeg skal gi min tilslutning til dem alle!

:)

Dernest vil jeg fremholde, som noen andre også er innom i tråden, at hud er flott! At folk viser glede over egen fremgang, flexer i speilet og drar opp skjorta for å smile til sin egen sixpack - det er livsbejaende! Jeg liker folk som tør å vise at de er fornøyd med livet, jeg liker folk som skriker litt når de tar i av all kraft og jeg har ingenting imot at markløftstanga deiser i gulvet om noen virkelig kjører max.

Men - det finnes jo alle slags typer på et treningssenter. Gamle damer, engstelige mannfolk, spretne ungfoler, dertne babes og folk som kuker rundt og bare leker. En får prøve ut sine sosiale antenner littegranne om en skal realisere seg selv på sats/elixia. Blir det for strevsomt å forholde seg til den uskrevne kodeks, så får en vel som for trådstarter, bare å pakke baggen og dra dit en trives som best. Helt greit og veldig flott, men en er ikke nødt å disse miljøet i samme slengen. ihvertfall ikke på Norges flotteste fitnessforum som garantert favner hundrevis av medlemmer som trives som best nettopp på sats eller elixia.

Mener jeg..

Jeg har ikke like stort problem med at det ser teit ut å slippe manualer, som det at man ofte ødelegger manualene ved å gjøre det. Det er dumt å måtte ta bort manualer fordi de må sveises etc.

At folk må gjemme seg i garderoben om de skal kle av seg, i et rom ment for omkledning, har jeg ikke helt forståelsen for.

Dyyype singleter er teit, av samme grunn som at å trene i bar overkropp er rart. Det er så lite tekstiler at man like godt kan la være.

Men ingenting av det her ødelegger treningene mine. Folk er underholdende, rare og har mye for seg, men jeg er der for min egen del...

Annonse

Det er jo ikke sammenlingbare eksempler du kommer med engang. Mange av de som trener gjør dette for å se bedre ut, er det ikke da logisk at de får lov til å vise det? Handler det her om sjalusi? Hvis noen jobber hardt for en ting så må de da få lov til å være fornøyd med det å vise det frem uten at en eller annen random bro skal grine over det på et TRENINGFORUM...

Ja jeg er enig i noen av tingene du skriver i 1. posten, som feks å rydde etter seg osv, men får da være grenser for hvor sensitiv man skal være, du klarer til å med å trøkke ut at de som skal skifte i en garderobe burde stille seg i hjørnet?

Jeg vet ikke om du missforstår meg med vilje, eller bare leser det du ønsker å lese. Poenget mitt, som jeg har nevnt flere ganger; flexing og posering kan man gjøre hjemme. Jeg er ikke på senteret for å bli påtvunget svette halvnakne mannekropper.

Jeg vet ikke om du missforstår meg med vilje, eller bare leser det du ønsker å lese. Poenget mitt, som jeg har nevnt flere ganger; flexing og posering kan man gjøre hjemme. Jeg er ikke på senteret for å bli påtvunget svette halvnakne mannekropper.

Enn si svette, halvnakne kvinnekropper?

;)

Den stadige nedvurderingen av den guturale og vulgære delen av ur-maskuliniteten synes jeg lite om. Det er noe jeg kan forstå små barn og eldre benskjøre kvinner gjerne vil skånes for, men som et høyst naturlig uttrykk for mennesklighet så bør det omfavnes. Eller i det minste tolereres...

Ja til svette, skrik, muskler og hårete hud.

Verden blir litt rikere da. Og - selvfølgelig - ja til hotpantskledde kvinner med svette i synlige navlegroper.

Det har ingenting med seksualitet å gjøre, men å akseptere at menn har en annen form i sitt uttrykk enn kvinner.

Testosteron, muskler, hår, svette og bannskap er slikt som tradisjonelt har vært knyttet til det maskuline uttrykk.

SATS og Elixia er i ferd med å bli like østrogenstyrt som barnehage og grunnskole.

Det tror jeg på sikt er lite gunstig.

Mannlig seksualitet har jeg ingen ting imot. Derimot ser jeg helst at jeg ikke blir tvunget til å se på det.

På hvilken måte blir du tvunget til å se på det? Hvor du velger å feste blikket ditt er kun opp til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...