Gå til innhold

Hvorfor begynte du å trene?


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fordi jeg var feit, og på god vei til å bli overvektig. Kondisen sugde, og hver gymtime var et helvete (kanonball ..høhø)

Har aldri vært god i sport heller. Tanken bak å begynne med styrketrening var først å få en bedre kropp. Etterhvert fant jeg ut at jeg var over gjennomsnittet sterk, og tenkte: hey, å drive med styrke telles vel som en sport?;) Så her er jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kraftig overvektig, hadde trent en del før, men slutta og gikk noee enormt opp. Jeg og kona la om kostholdet i fjort, og begynte å trene for å sette fart på vektnedgangen. Etterhvert har motivasjonen også blitt å få større muskler (dog ikke noe byggerambisjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt grevinneheng på armene og nå som jeg straks blir 38 år ønsket jeg å gjøre noe med det.

Aldri vært overvektig bortsett fra i svangerskap, men litt dvask i kroppen:huh:

Elsker å se forandringen som skjer i kroppen nå med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen var nok som for de fleste: bli kvitt fett, komme i form.

Drev med den utrolig anstrengende idretten optimistseiling i begynnelsen av ungdomskolen med mildt sagt dårlig fysisk form (big suprise..)

Valpefettet jeg tror mange legger på seg under puberteten hadde lagt seg som mange fine bilringer hos meg også, og på konfirmasjonsbildene var dobbelthaka synlig.

Husker noen av kameratene drev med roing og det hørtes spennende ut! Dessuten hadde Olaf Tufte akkurat vunnet sitt første OL gull og jeg er fra samme by.

Begynte derfor å ro, og roing og styrketrening var en bra kombinasjon! Da valget om å satse på roing eller ikke måtte tas valgte jeg ikke å satse (kameraten min gikk for satsing og skal delta i OL om noen uker).

Etter roing har jeg alltid drevet litt med styrketrening, men mer "seriøst" det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motivasjonen min for å trene var egentlig fordi jeg alltid har vært interessert i og fascinert av muskler, i tillegg vokste jeg opp som mobbeoffer og ville kunne virke stor og skummel..

Synet mitt har forandret seg på den siste, og jeg trener nå fordi jeg enda er fascinert av muskler pluss at det ser bra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...