Gå til innhold

Jenter, hvor mye tar dere i markløft? (vanlig treningsvekt)


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

1- 5 reps ca

Hva er målet med treningen din? Og så er det viktig med progresjon, men det viktigste av alt er at teknikken sitter før du løfter tungt! Jeg løfter feks 2 reps en uke, 4 reps en annen uke og 6 reps en annen uke og varierer med ulike former for markløft. F.eks. markløft med stopp i bunn med alt fra 1-3 sek. Jo færre reps, jo tyngre vekt og motsatt, men det sier seg vel selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er målet med treningen din? Og så er det viktig med progresjon, men det viktigste av alt er at teknikken sitter før du løfter tungt! Jeg løfter feks 2 reps en uke, 4 reps en annen uke og 6 reps en annen uke og varierer med ulike former for markløft. F.eks. markløft med stopp i bunn med alt fra 1-3 sek. Jo færre reps, jo tyngre vekt og motsatt, men det sier seg vel selv:)

Målet med min trening er sterkere kropp og fettprosentreduksjon. Det forandrer ikke faktum at markløft ikke er en høyrepsøvelse. Høyreps krever perfekt teknikk for å være ideelt. Og vi vet alle at det er i markløften de fleste rygger går. Rumenske markløft med frivekter egner seg i så måte mye bedre i høyrepsområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med min trening er sterkere kropp og fettprosentreduksjon. Det forandrer ikke faktum at markløft ikke er en høyrepsøvelse. Høyreps krever perfekt teknikk for å være ideelt. Og vi vet alle at det er i markløften de fleste rygger går. Rumenske markløft med frivekter egner seg i så måte mye bedre i høyrepsområdet.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte 12 repetisjoner med 47,5 en gang, men ellers blir det 12x45 kg i 3 serier. Kommer meg ikke videre, og har problemer med å ikke glippe stanga, frustrerende..

Stikk innom XXL å kjøp sånn hvite kalksteiner, eller hvis du ikke synes det er for dyrt kan du kjøpe deg GRRIP som selges på kappi.no , hvis du ikke vil ha noe sånt på fingrene så kan du jo kjøpe deg reimer. Da glipper du ikke stanga! :)

Bra utvalg her : 1 Grep (Produktliste) [Kappi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65 kilo strakmark. Da klarer jeg feks 4x6 reps. Er litt redd for å prøve mer pga rygg.

Føler jeg meg litt sjaber i ryggen, safer jeg på rundt 40-50 kilo og tar flere reps.

Kanskje er det feil, kanskje blir jeg bedre i ryggen hvis jeg sakte men sikkert presser på med litt mer vekt. Jeg blir alltid litt dårligere i ryggen etter en hvileperiode (si 1 uke eller 2) og bedre med en gang jeg har fått trent, bl.a. strakmark.

Jeg veier 65 kilo.

Jeg er litt sånn som har trent i 15-20 år, men fortsatt løfter de samme vektene som for 5 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom XXL å kjøp sånn hvite kalksteiner, eller hvis du ikke synes det er for dyrt kan du kjøpe deg GRRIP som selges på kappi.no , hvis du ikke vil ha noe sånt på fingrene så kan du jo kjøpe deg reimer. Da glipper du ikke stanga! :)

Bra utvalg her : 1 Grep (Produktliste) [Kappi]

Har kommet meg videre siden da, har trent opp grepet litt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende styrke på jentene her inne(y) Jeg blir skikkelig motivert, jeg:)

I dag løftet jeg som følger:

50 kg x 10

60 kg x 5

70 kg x 5

75 kg x 3

80 kg x 3 (ny pers, teknikken satt og grepet holdt :D)

Høyde 179 cm, og vekt... tja, veier meg ikke, men vet at jeg veide 62 kg for ca 5 uker siden og den bør ha økt med i alle fall 1 - 2 kg siden da. Har trent styrke i et snaut år. Målet videre er å dra opp 100 kg i løpet av sommeren, og målet tenker jeg å nå ved fornuftig trening (passe med styrke og noe kardio; kun i form av raske gåturer i sola) og et oversudds-kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Imponerende styrke på jentene her inne(y) Jeg blir skikkelig motivert, jeg:)

I dag løftet jeg som følger:

50 kg x 10

60 kg x 5

70 kg x 5

75 kg x 3

80 kg x 3 (ny pers, teknikken satt og grepet holdt :D)

Høyde 179 cm, og vekt... tja, veier meg ikke, men vet at jeg veide 62 kg for ca 5 uker siden og den bør ha økt med i alle fall 1 - 2 kg siden da. Har trent styrke i et snaut år. Målet videre er å dra opp 100 kg i løpet av sommeren, og målet tenker jeg å nå ved fornuftig trening (passe med styrke og noe kardio; kun i form av raske gåturer i sola) og et oversudds-kosthold.

Hvor lenge har du trent for å komme opp hit? Inspirasjon! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du trent for å komme opp hit? Inspirasjon! =)

Takk takk :) Har trent tung styrke i ca 1,5 år. Har ikke kommet veldig mye lenger siden innlegget, men løfter 85/90 kg greit i sumo-mark nå, og 100 kg i "halvmark"/ "markløft fra heng" (eller hva søren det heter; begynner med stanga noe cm under knær). Elser markløft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...