Gå til innhold

Jenter, hvor mye tar dere i markløft? (vanlig treningsvekt)


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp! Takk for det! Hender jeg må feste grepet på nytt før tredje og fjerde rep, men styrken er absolutt der!

Har ganske lange hender og fingre, så det er mulig at det hjelper litt...:barefoot:

Dessuten kommer grepsstyrken seg med tiden, i fjor måtte jeg bruke mixed grip på vekter over 80 kg hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Takk for det! Hender jeg må feste grepet på nytt før tredje og fjerde rep, men styrken er absolutt der!

Har ganske lange hender og fingre, så det er mulig at det hjelper litt...:barefoot:

Dessuten kommer grepsstyrken seg med tiden, i fjor måtte jeg bruke mixed grip på vekter over 80 kg hvis jeg husker rett.

Meget bra! Jeg har små pinglehender, og sliter med pronert på reps på 110 kg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i går løftet jeg :)

80kg x 5

80kg x 5

80kg x 5

80kg x 5

80kg x 5

Skal kjøpe meg Kritt/magnesium.

Så jeg klarer 80 x 8 :) jeg mister ofte grepet på den 5 løfte. så håper Kritt/magnesium fynker:)

Da kan du jo lett gå over til:

80 kg x 5

82,5 kg x 1-5

85 kg x 1-5

87,5 kg x 1-5

90 kg x 1-5

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å trene ca slik:

60 kg x 6

70 kg x 6

80 kg x5

90 kg x4

90kgx4

(eventuelt det jeg klarer på 100kg)

70 kg x7

Siste pr var 110 kg :D kroppsvekt ca 55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nybegynner, tar nå bare 3x8 37,5 kg. Det som jeg føler begrenser meg i å øke vekten er at grepet i stanga glipper, og det blir da vanskelig å fokusere på teknikken også. Har prøvd med hansker, men syns nesten det ble verre! Har ikke gidda å bla meg gjennom hele tråden så det kan hende noen allerede har skrevet om dette, men er det noen som har noen tips? Lurer også på om det anbefales å heller ta sett på 5x5? (Som sagt, nybegynner..)

Har hatt rygg- og nakkeplager i veldig mange år, men etter å ha begynt å trene regelmessig styrke så kan det nå gå ukesvis der jeg ikke har vondt, i forhold til hver eneste dag før! Hvis teknikken er bra så tror jeg markløft er veldig bra trening for ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nybegynner, tar nå bare 3x8 37,5 kg. Det som jeg føler begrenser meg i å øke vekten er at grepet i stanga glipper, og det blir da vanskelig å fokusere på teknikken også. Har prøvd med hansker, men syns nesten det ble verre! Har ikke gidda å bla meg gjennom hele tråden så det kan hende noen allerede har skrevet om dette, men er det noen som har noen tips? Lurer også på om det anbefales å heller ta sett på 5x5? (Som sagt, nybegynner..)

Har hatt rygg- og nakkeplager i veldig mange år, men etter å ha begynt å trene regelmessig styrke så kan det nå gå ukesvis der jeg ikke har vondt, i forhold til hver eneste dag før! Hvis teknikken er bra så tror jeg markløft er veldig bra trening for ryggen :)

Du kan prøve å ha mixed grip (hendene hver sin vei) eller kjøpe kalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske nybegynner, tar nå bare 3x8 37,5 kg. Det som jeg føler begrenser meg i å øke vekten er at grepet i stanga glipper, og det blir da vanskelig å fokusere på teknikken også. Har prøvd med hansker, men syns nesten det ble verre! Har ikke gidda å bla meg gjennom hele tråden så det kan hende noen allerede har skrevet om dette, men er det noen som har noen tips? Lurer også på om det anbefales å heller ta sett på 5x5? (Som sagt, nybegynner..)

Har hatt rygg- og nakkeplager i veldig mange år, men etter å ha begynt å trene regelmessig styrke så kan det nå gå ukesvis der jeg ikke har vondt, i forhold til hver eneste dag før! Hvis teknikken er bra så tror jeg markløft er veldig bra trening for ryggen :)

Som wombat sier, kan du prøve med mixed grip og/eller kalk/magnesium. Blir litt mindre støvgris med den flytende varianten hvis du får tak i det, er ikke alle treningssentre som er like begeistret for tørrvarianten. Kan også hjelpe å feste grepet på nytt f.eks. halvveis ute i settet. Det kan være ganske slitsomt å holde grepet over 8 reps, så hvis du begynner å bli komfortabel med teknikken kan du som du selv foreslår teste ut 5x5. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...