Gå til innhold

silje_r

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jente, 27 år, 62 kg, 164 cm. Har alltid trent, men aktivt styrketrening siste året. Mitt program pr nå er som følger: To splitt, delt i over-og underkropp samt annenhver tung og lett. Lett dag1: Dips: 20 reps x 3sett x 10 kg Nedtrekk: 20x3x50kg Arnoldpress: 15x3x6kg Flyes: 20x3x20kg Crocrows: 20x3x10kg planke/sideplanke 5 minutt Lett dag 2: Quadruped hip extension: 20x3 pr fot Bulgarske utfall: 15x3x50kg (stang) Knebøy: 15x3x70kg(stang) Markløft: 15x3x60kg Hipthrust: 15x3x60kg Planke/sideplanke 5 min Tung dag 1: Dips: 5x5x40kg Nedtrekk: 5x5x85kg Arnoldpress: 5x
  2. Heisann! :-) Jente, 27 år, 62 kg, 164 cm. Har alltid trent, men aktivt styrketrening siste året. Mitt program pr nå er som følger: To splitt, delt i over-og underkropp samt annenhver tung og lett. Lett dag1: Dips: 20 reps x 3sett x 10 kg Nedtrekk: 20x3x50kg Arnoldpress: 15x3x6kg Flyes: 20x3x20kg Crocrows: 20x3x10kg planke/sideplanke 5 minutt Lett dag 2: Quadruped hip extension: 20x3 pr fot Bulgarske utfall: 15x3x50kg (stang) Knebøy: 15x3x70kg(stang) Markløft: 15x3x60kg Hipthrust: 15x3x60kg Planke/sideplanke 5 min Tung dag 1: Dips: 5x5x40kg Nedtrekk: 5x5x85kg A
  3. Ser det gikk kjapt i svingene der ja Mente ikke nodvendigvis at PSMF var veien å gå.. Men at det som er poenget der, altså: Mer protein, lite fett og lite karbo, sammen med trening du ikke sliter deg helt ut på er en god ting I korte trekk er det akkurat det samme som Kristin skrev
  4. Hei! Det jeg har hatt best fremgang med er å fortsette fullkropps med 5x5, 3 ganger i uken, men gjerne ha litt lavere vekter. Samtidig som jeg bruker å legge meg på et kosthold ala PSMF. Se i tråden om PSMF for mer info der - mye vettugt :-)
  5. 90 kg 5x5 - nettopp kommet meg opp dit, så tar en stund før jeg runder 100kg som er målet foreløpig. MEN det er 1,5 x kroppsvekt, så er godt fornøyd :-)
  6. Vanskelig å si om du gjør feil/riktig, da min erfaring tilsier at det er varierende fra person til person. Det som jeg gjør, og som jeg synes har best effekt, er dette: Quadruped hip extension (5x5) - aktiviserer rumpen Markløft 90 kg (5x5) Bulgarsk utfall 30 kg pr hånd (5x5) Hip thrust 70 kg (5x5) Altså, ikke for mange forskjellige øvelser og 5x5 som tillater relativt tunge vekter - dette trener jeg 3 ganger i uken :-)
  7. Er vel ikke mye annerledes enn mannetrening nei :-) Men ja, det jeg trener er vel i hovedsak nedtrekk, pull ups, dips, arnoldpress, kroc rows, flyes, planke/sideplanke, roing, markløft.. :-)
  8. Tren først! Du sier selv at det er tungt å starte igjen - dette er ikke grunnet fett, det er grunnet lite muskler. Så få opp muskelmassen, spis skikkelig og når du begynner å få litt skikkelig styrke i kroppen din så kan du eventuelt begynne med å definere musklene. Men nå, sånn som det høres ut, har du nok ikke så mye muskler å definere, og du vil ende opp med å føle deg energiløs. Er forsåvidt også enig med Aurorarama - det kan høres ut som du har litt feil fokus. Når du har vært vekke fra treningen en stund må du bygge opp igjen kroppen din igjen før du i det hele tatt kan begynne å tenke
  9. Jeg var ikke flink til å nyte tiden i det hele tatt med førstemann, og resultatet? Jeg brukte sikkert to år på å komme meg sånn noenlunde i form igjen OG jeg fikk ikke nytt tiden. Så erfaringen min tilsier at det å nyte tiden er både best for deg og forholdet til babyen OG best ift vektnedgang
  10. Med nummer to nå var jeg godt trent før svangerskapet og trente gjennom hele svangerskapet - når jeg hadde født begynte jeg med å gå lange turer allerede 3 dager etter fødsel (da hadde vi oss en tur på 10 km i godt tempo). Men jeg holdt meg til turgåing til 6 mnd etter fødsel. Da begynte jeg med trening igjen - sakte men sikkert. Men dette var for å holde formen - jeg hadde ingen som helst fokus på mat og kosthold (utover det å spise sunt, variert og nok - siden (uansett om man ammer eller ikke) man trenger dette etter en graviditet/fødsel og mens man tar vare på en liten baby). Først når je
  11. Suger eller ikke er forsåvidt ikke så viktig, trenger de ikke nå lenger ;-) men takk for tips:-) Men hadde vært greit å vite om så små mengder har noe å si på dietten da :-)
  12. Hei! Hvordan er det med halstabeletter på psmf? Repsils har jo mye karbohydrater, vil det gi noe utslag - eller er det så små mengder at det ikke har noe å si? Takk for svar :-)
×
×
  • Opprett ny...