Gå til innhold

Min PT er careface


Hyuna

Anbefalte innlegg

Hun kan virkelig øvelsene, og hver gang jeg sier at denne øvelsen gjorde at jeg fikk vondt i albuen etc. så forklarer hun hvorfor samt hva annet jeg kan gjøre og viser det bra. if that make any sense.

forresten hun er skikkelig sprudlende hele tiden og ler masse ;)

Make sense;)

Og hva er det du savner? Hva er det hun ikke hjelper deg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner faktisk ikke helt hva du føler du har kastet bort penger på om PT-en din både er dyktig på teknikk og øvelsesutvalg, og i tillegg er sprudlende og blid under timen? Som folk har sagt over her: Du har betalt for en personlig trener, ikke en venn. En PT skal trene deg, motivere deg og sørge for progresjon i forhold til dine mål - innenfor den tiden hun/han har til rådighet sammen med deg. Vil driste meg til å tippe du ikke hadde vært spesielt mer fornøyd dersom PT-en din hadde brukt tiden dere har sammen på å skravle om gutteproblemer og helgas eskapader?

Synes PT-en din høres ut som en drivende dyktig trener som kan faget sitt, og som holder seg profesjonell i forhold til sine kunder. Hvis du føler du har noe mer å snakke med henne om, som er treningsrelatert, og som dere ikke rekker innenfor timen - sett opp en halvtime for å diskutere dette, eller spør en treningsveileder eller lignende på senteret ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faktisk ikke helt hva du føler du har kastet bort penger på om PT-en din både er dyktig på teknikk og øvelsesutvalg, og i tillegg er sprudlende og blid under timen? Som folk har sagt over her: Du har betalt for en personlig trener, ikke en venn. En PT skal trene deg, motivere deg og sørge for progresjon i forhold til dine mål - innenfor den tiden hun/han har til rådighet sammen med deg. Vil driste meg til å tippe du ikke hadde vært spesielt mer fornøyd dersom PT-en din hadde brukt tiden dere har sammen på å skravle om gutteproblemer og helgas eskapader?

Synes PT-en din høres ut som en drivende dyktig trener som kan faget sitt, og som holder seg profesjonell i forhold til sine kunder. Hvis du føler du har noe mer å snakke med henne om, som er treningsrelatert, og som dere ikke rekker innenfor timen - sett opp en halvtime for å diskutere dette, eller spør en treningsveileder eller lignende på senteret ditt :)

OK folkens, jeg har skjønt det.

Bare så det er oppklart så mente jeg IKKE at jeg hadde forventet at PT'en skulle snakke om gutteproblemer og sånn med meg, jeg hadde blitt veldig sur da.

Det jeg mente er at hun virker ikke tilgjengelig på mail/mobil, når jeg spør henne om forskjellige ting mtp på kosthold og slikt.

Føler at det eneste jeg får fra ho er treninga, som i og for seg er DØDSBRA.

Eneste er at hun er 0 tilgjengelig utenom.

Men som jeg har skjønt utifra svarene her så er det ingen hjelp å få utenom timene :)

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det du sier er vel online-coach det rette for deg.

De fleste online-coacher har vel "24 timers svar garanti", og du kan spørre så mye du vil.

Om det er noe du lurer på og sånt. For eksempel teknikk og sånt.

15k er jo VELDIG mye penger. Om hun PT-en ikke har lært deg opp til å trene alene ville jeg ikke brukt henne mer.

En PT må jo prøve å hjelpe selve kunden til å klare seg, og ikke gjøre seg avhenge av å trene med sin PT.

15k er vel inkludert treningsprogram og kostholdsoppsett?

Ihvertfall kan du skrive opp oppsette om du har fått fra henne.

Hva er målet ditt ts? bare å se bra ut naken:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det du sier er vel online-coach det rette for deg.

De fleste online-coacher har vel "24 timers svar garanti", og du kan spørre så mye du vil.

Om det er noe du lurer på og sånt. For eksempel teknikk og sånt.

15k er jo VELDIG mye penger. Om hun PT-en ikke har lært deg opp til å trene alene ville jeg ikke brukt henne mer.

En PT må jo prøve å hjelpe selve kunden til å klare seg, og ikke gjøre seg avhenge av å trene med sin PT.

15k er vel inkludert treningsprogram og kostholdsoppsett?

Ihvertfall kan du skrive opp oppsette om du har fått fra henne.

Hva er målet ditt ts? bare å se bra ut naken:)?

Enig i at Online Coaching høres ut som noe hun burde vurdere, men når du sier at "om ikke PT-en din har lært deg opp til å trene alene...", så er det nå faktisk sånn at det for mange ikke er så lett å komme seg på trening og gi alt, til tross for at de kan øvelsene og teknikken. Mange ønsker faktisk å ha noen til å trene seg, fordi det er den eneste måten de får det gjort på. Sikkert litt uforståelig for alle oss trenings-freaks her inne, men finnes hundrevis av grunner til at folk velger å bli med PT-en sin, til tross for at de sikkert kunne klart seg selv... Just sayin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt PT og jeg brukte å sende inn spørsmål før timen, som jeg skrev i eposten at vi kunne snakke om fjes-til-fjes. Det kunne være øvelser jeg syns var vanskelig på egenhånd, kostholdsrelatert osv. På den måten fikk jeg svar på det jeg ønsket, og PT-en rakk også å forbedrede seg på timen om det var noe spesielt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Online Coaching høres ut som noe hun burde vurdere, men når du sier at "om ikke PT-en din har lært deg opp til å trene alene...", så er det nå faktisk sånn at det for mange ikke er så lett å komme seg på trening og gi alt, til tross for at de kan øvelsene og teknikken. Mange ønsker faktisk å ha noen til å trene seg, fordi det er den eneste måten de får det gjort på. Sikkert litt uforståelig for alle oss trenings-freaks her inne, men finnes hundrevis av grunner til at folk velger å bli med PT-en sin, til tross for at de sikkert kunne klart seg selv... Just sayin...

Var ikke mening å såre eller fornærme noen, MEN

Selvfølgelig kan ikke alle gi alt hver eneste trening, men de må PRØVE å trene alene og legge inn en innsats for å kommet nærmere målet. Online-coaching funker ikke om utøveren eller kunden ikke klarer å gi ALT på trening eller trene alene (du kan bruke en treningspartner da til å presse deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Alle har ulike grunner for å benytte seg av PT.

Noen er hva jeg kaller for selvgående. Dvs at de trenger ikke, og vil heller ikke ha noen å trene sammens med. De klarer å presse seg selv til blodutredelser og neseblod:p Da vil de bare ha litt hjelp til teknikker og noen retningslinjer for kosthold.

Andre derimot, og det vil vel gjelde de aller fleste siden vi er ganske late av natur...så trenger vi noen til å motivere og presse på litt for å få resultatene man vil. For min egen del, så er jeg selvgående når det gjelder styrke, men jeg yter mye mere sammens med andre når det gjelder kondisjon.

Hva som forventes av en PT burde komme frem allerede iløpet av første time/samtale. De fleste kundene jeg har vil ikke ha noe oppsett for å kunne trene mest mulig alene. De vil ha PT fordi at de trenger hjelp til å komme seg gjennom treningen. Noen betaler store summer fordi det er eneste måten de har til å komme seg på treningssenter. For om de ikke gjør det, ja så gidder de ikke møte opp på senteret. De vil ha valutta for pengene samtidig som de har forpliktet seg til å møte opp når de vet at om de ikke gjør det..så er det penger kastet rett ut av vinduet.

Andre igjen, de trener mesteparten alene. Og har kanskje en time annenhver uke for å få variasjon i treningen sin.

Og ja, det kan hende at noen faktisk går til det steget at de kjøper PT fordi det er eneste måten de har til å sosialisere seg...men det er et annet tema...

Når det gjelder kontakt/relasjoner...så kan jeg bare prate for min egen del. Og jeg er fersk i dette yrket siden jeg bare har jobbet et år som PT. Men relasjonene avhenger veldig av hvordan mine kunder er som person. Jeg har noen jeg knapt nok prater med under treningen, de vil bare bli trent..og pausene er ganske stille. Ingen kontakt utenom.

Andre derimot, prater som om man skulle vært barndomsvenner...og slik er det bare. Det er endel av det å være PT synes jeg. Og når man har trent med en person 2-3 ganger hver uke i et halvt år, så selvfølgelig vil man komme ganske tett på menneskene! Det skulle da bare mangle...for tross alt, i en travel hverdag...møter du alle i omgangskretsen din så mange ganger hver uke?

Jeg har lang fartstid fra hotell yrket, og har opplevd de rareste øyeblikk..hvor folk betror seg med tårene strømmende nedover etter 5 minutter. Så om noen PT kunder bygger nære relasjoner til sine PT`er...ja det tok jeg faktisk for god fisk da jeg begynte i dette yrket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du fått kostholdsoppsett? Jeg hadde PT via Elexia for noen år siden og da var det rimelig basic hele greia. Dyrt? Ja. Verd det? Definitivt ikke. Jeg kunne jo alt hun lærte meg ifh til kosthold (hun brukte kun "statens ernæringsråd" og kom tips til hva slags retter det kunne være...eh, for det kunne jeg jo ikke selv?) og treninga var skikkelig piss :p Fikk ikke noe som helst ut av det. Men så var det jo ikke jeg som betalte dette:p

Deretter fikk jeg diett over nett av Robert (tidligere red. her på fb) og den fikk jeg mye mer ut av enn hele greia med PT-en. Det kostet meg mye mindre (ok ok, det kostet mindre enn PT-en på Elexia). Men poenget mitt var egentlig; til den prisen burde hun overleve et par spm om kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som PT gjør jeg alt for at kunder skal synes jeg er verdt pengene. Fornøyde og glade kunder = fornøyd og glad PT.

Setter opp kosthold, individuellt treningsopplegg utenom våre timer og seff coaching per telefon ved behov.

Ikke alltid jeg rekker å svare umiddelbart, men forsøker jo....

En PT skal dele av sine kunnskaper - fortelle hvorfor man skal gjøre en ting eller hvorfor ikke. Hvorfor er dette bra, hva er hensikten med denne øvelsen, hva trenger du, hva er dine behov anatomisk, fysiologiskk og mentalt.

Dette syns jeg kunder skal kunne forvente av oss. Hvorfor skal du ha PT om du ikke får resultater?

Ingenting gjør meg lykkeligere enn å se at kundene mine får fremgang med meg og sånn skal det være :-DD

Har hatt PT selv også - en superbra og en superdårlig. Nyttig for meg for jeg har lært at dårlig - det vil jeg ikke være - yrkesstolthet :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler jo ikke for en venn, men det er jo kanskje naturlig at man får et forhold til PT/Kunde. Da jeg hadde PT kunne jeg snakke med PTen utenom timene og kunne sende mail om det var noe jeg lurte på. Ellers så hilste vi på senteret og utvekslet noen ganger høflighetsfraser om vi møttes utenfor senteret.

Jeg mener en PT burde vært interessert i kundene sine, det er jo vanlig folkeskikk og får man litt mer oppfølging og det lille ekstra så blir man mer motivert. Men man trenger ikke å være venner eller tilbringe tid sammen utenom trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ble supernyskjerrig på hvor dette er, da jeg har vært borti noe lignede på et senter der jeg bor.

Trener ikke lenger med PT, hadde kun noen timer å kjørte programmet til vedkommende noen uker før jeg byttet over til noe annet.

Men i perioden da jeg brukte programmet til vedkommedne og hun så jeg trente det osv var det aldri noen form for tilbakemld.

Snakket kun til meg på timene, ellers var det ikke mye som ble sagt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det minste man kan forvente av en person man tilbringer timer med hver uke, er at man er på hils når man møtes utenfor PT-rammen og slår av høflighetsfraser. Å ikke hilse på kundene sine om man møter dem på gaten anser jeg faktisk som svært, svært uhøflig - de er IKKE luft selv om du ikke får betalt for det, og for å være ærlig, takler du ikke å hilse på folk utenfor PT-rammen hvordan i all verden kan du da være en utadvent person i PT-situasjonen?

Hos oss får du gratis medlemsrådgivning, oppsett av program, gjennomgang og kostholdsveiledning. Våre rådgivere fungerer både som psykolog, venn og betroende i mange tilfeller, og man alt man får høre er det ikke grenser for. Det er ikke til å stikke under en stol at mange kunder stoler på dem og anser dem nesten som en "venn i nøden". Fordi om du ikke får betalt for 2 ekstra minutters samtale med noen, så skal du allikevel være ett medmenneske og forholde deg til dem.De slutter ikke å eksistere når den tilmålte halvtimen, timen eller hva nå slags tid man bruker, er over.

Jeg blir også svært irritert av PT'er og rådgivere som aldri går en milimeter utenfor rammene som er satt. Altså de som konsekvent nekter å komme med noen råd om kosthold siden de kun får betalt for trening, og visa versa. Det er ikke snakk om å jobbe gratis utover, men å yte bittelitt ekstraservice slik at man føler at den personen man har betalt går that extra mile for å hjelpe deg på vei. Dere har valgt ett serviceyrke, act like it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde at å være PT var en helhetspakke som innebærer alt :huh:Sysn jeg ser legen si - du har diabetes - lykke til og ha en fin dag....det var det...Noen ganger trenger jo feks ikke PT kunder trening, men coaching/mental trening deretter trening.....

Og rammer:eek: ?for at kunder skal nå målet i for til tjenestene de betaler for så må de jo få en helhetlig tjeneste:thumbsup:

Og sist ,men ikke minst - legen hilser vel også på en utenfor kontor time? Eller kioskdama? Kollegaen? Velvet? Vi er da alle mennesker og ikke arbeidsroboter :unsure: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde at å være PT var en helhetspakke som innebærer alt :huh:Sysn jeg ser legen si - du har diabetes - lykke til og ha en fin dag....det var det...Noen ganger trenger jo feks ikke PT kunder trening, men coaching/mental trening deretter trening.....

Og rammer:eek: ?for at kunder skal nå målet i for til tjenestene de betaler for så må de jo få en helhetlig tjeneste:thumbsup:

Og sist ,men ikke minst - legen hilser vel også på en utenfor kontor time? Eller kioskdama? Kollegaen? Velvet? Vi er da alle mennesker og ikke arbeidsroboter :unsure: ?

Jeg skal innrømme at jeg ikke hilser på kundene vi har hvis jeg møter dem utenfor butikken. Årsaken er enkel. Det er så mange at jeg klarer jo ikke vite hvem det er. Det samme kan jeg tenke meg gjelder noen leger som er lege for sånn 300 personer. Selvsagt klarer du ikke å huske alle. Men en PT som gjerne trener samme person 1 gang i uken husker vel hvordan personen ser ut hvis de går på hverandre utenom denne timen? Da hadde jeg sagt hei iallefall.

Møter jeg de som jobber på Impulse, to av de iallefall, utenfor studioet, så stopper de begge og slår av en prat. Og jeg betaler dem ikke en gang for noe som helst (ok, jeg betaler jo for å trene der). Synes det er kjempekoselig jeg! Føler liksom at jeg har litt verdi for dem, selv om jeg egentlig ikke betyr en dritt i den store sammenhengen for om de tjener penger eller ei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde at å være PT var en helhetspakke som innebærer alt :huh:Sysn jeg ser legen si - du har diabetes - lykke til og ha en fin dag....det var det...Noen ganger trenger jo feks ikke PT kunder trening, men coaching/mental trening deretter trening.....

Og rammer:eek: ?for at kunder skal nå målet i for til tjenestene de betaler for så må de jo få en helhetlig tjeneste:thumbsup:

Og sist ,men ikke minst - legen hilser vel også på en utenfor kontor time? Eller kioskdama? Kollegaen? Velvet? Vi er da alle mennesker og ikke arbeidsroboter :unsure: ?

Noen menesker er jo det. Jeg forstår jo at man ønsker klare og tydelige rammer mellom arbeid og privatliv, det fjerner ikke normal høflighet. Jeg greier ikke å huske alle de som trår innenfor døren på jobb hos meg, av den grunn till at det kan være opptil 300 stykker på en gang, men jeg husker altså han som leverer varer og han som kjører bussen hver dag, og de hilser jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har betalt for x antall timer med trening/veiledning/kostholdsråd. Om du skal bruke av hennes tid utover dette så må jo det betales for et sted. Bare tenk deg tyve kunder som lurer på noe pr. dag. Da går jo hele dagen til eposter, telefoner og sms'er uten at hun tjener en krone. Må ha råd til proteinshake hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke som PT, men i helsekostbutikk. I tillegg studerer jeg til å bli ernæringsterapeut. Uansett.. Jobben min i butikken er å hilse, avdekke kundens behov og selge dem noe de trenger, men det er også å være et medmenneske og yte SERVICE. Jeg liker å gå den ekstra milen for kundene mine, og det vil si at jeg leser meg opp på ukjente sykdommer på fritiden, googler oppskrifter og skriver de ut, anbefaler bøker, og i noen tilfeller gir jeg ut privat mail/nummer (spesielle tilfeller) så de kan ta kontakt ved spørsmål. :D Jeg har valgt denne yrkesveien fordi jeg vil hjelpe mennesker, og det er vel ikke så anneledes for en PT? :confused:

Nå mener ikke jeg at alle bør dra jobben like langt som meg, men hvis du ikke kan yte bittelitt ekstra uten å få betalt for det så har du vel litt feil motivasjon for en slik jobb? :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...