Gå til innhold

Tor Inge Lyså

Medlemmer
  • Innholdsteller

    69
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tor Inge Lyså

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 26. juni 1976

Kontaktmetoder

  • Website URL
    www.toringecoach.com

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Tromsø
  • Interesser
    PT på Fulltid.
  1. Om fruen spiser normalt som du skriver, så kan første steg være å spise slik hun spiser. Tar utgangspunkt i at hun er mindre enn deg? Da øker du bare mengden med protein til å begynne med så kan du se hvilken vei det går:-) Treningen kan du evt bare fortsette som du gjør. Ta et steg av gangen:-)
  2. Så bra at du har skrudd opp inntaket ditt. Sliter du med å få i deg nok kallorier så bytter du ut lettprodukter med vanlig produkter. Proteinshake/måltidserstatter får du kjøpt på nærmeste matbutikk som du i tillegg kan bruke. Om du klarer å skru hodet ditt slik at du er ute etter å kunne gi full gass på treningene så kan det hjelpe til med å spise mere. Skjønner at det ikke hører logisk ut at du skal spise mere når du skal ned i vekt, men jo mere energi du har jo mere aktiv blir kroppen din, som igjen fører du at du forbrenner mere kallorier. På treningsdager kan du spise litt mere karbohyd
  3. En ting du er helt på tur med ihvertfall...grønnsakene dine?? Ellers så er dette helt greit. La det gå et par uker, så justerer du med tanke på energinivå eller ned i kallorier. Må du kutte enda mere kallorier så gjør det ingenting om du dropper litt i protein pluss karbs. Ja, og ta omega3!
  4. Ang olje så var det kunn et eksempel. Og som jeg skrev i første posten min, som du også refererte til tidligere ang at du har vært jojo i vekten. Dette er ikke noe man fikser på en mnd eller to før man begynner å skulle gå ned igjen. Vi er alle forskjellige, og mitt værste eksempel på dette var en kunde med lang historie med spiseproblemer. Jeg brukte nesten et år før jeg fikk henne til å øke inntaket sitt. Og det måtte hun gjøre i over et halv år før hun fikk lov til å begynne å redusere på inntaket sitt igjen! Dette er jo selvfølgelig ganske ekstremt, for andre trenger ikke tenke på dette
  5. At det ikke er ville budrunder eller salg under takst betyr ikke at prisen står stille. Boligprisen har økt hele tiden i alle byer, og vil fortsette.
  6. Ingen er ute å "ta deg/angripe deg"..Norges største treningsforum, og alle vil bare hjelpe til. Dette er også grunnen til at de fleste svar vil gå igjen og igjen og igjen. Folk vil bestandig være kritisk til om man spiser det man skriver at man gjør i slike tilfeller som dette. Noen gjør det helt rett, og andre bommer ganske kraftig, noe som også resulterer i at folk blir kritiske om man egentlig har 100% kontroll på kostholdet. Jeg betviler ikke at du har full kontroll med veiing av mat. Så det kan være at du har noen problemer med metabolismen din, og derfor burde oppsøke kyndig hjelp.
  7. spørs hva målet er...og her er det forsvaret, noe som betyr mange push-ups. Ingen problem å forandre på oppsettet senere, tok bare utgangspunkt i hva hun selv hadde skrevet. Ryggen får kjørt seg uansett siden lats/scapula må jobbe mye med stabilisering med rett teknikk i skyveøvelser. Litt forandring her og der, personen er nybegynner og det blir forvirrende om alle skal legge til nye øvelser hele tiden
  8. BMR og alle andre mulige forkortelser er veiledende. Det er mange faktorer som spiller inn. Blandt annet at du har gått som en jojo begge veier ser det ut til når det gjelder vekten din:) Dette gjør noe med kroppen din. Om du ikke går ned i vekt ved 2000kcal så kan det være fordi at det totale energiforbruket ditt går ned siden du har mere energi ved 3000kcal. Med dette mener jeg bevegelser som å reise seg opp, gå i trapper, gå fra kjøkken til stuen osv...For om man føler seg "sliten" av å skulle slanke seg, så vil alt vi gjør gå saktere. Intensiteten på treningene vil være lavere selv om du k
  9. Ikke noe supergalt med det programmet. Her er hva jeg ville gjort med det: Uftall og roing som endel av oppvarming. Knebøy Markløft Dips Benkpress med manualer Push ups Millitærpress Nedtrekk/bredt overtak Planken 60 sek x 3 Markløft redusert til økt 1 og 3, dvs ingen mark på økt 2. Markløft er en såpass tøff øvelse så gjør ingenting om du lar systemet få litt ekstra hvile på den.
  10. Ikke ta flere reps på høyre side enn du klarer på venstre side. Spør på senteret etter folk som kan se om roterer skuldrene forover når du gjør draøvelser. Du skal ha retraksjon når du trener ryggen. Enkleste her er da å kunn dra til albueleddet er 90 grader, da de fleste som sliter med rotasjon forover gjør dette når albuen drar lengre bak (passerer midtlinjen av kroppen). Press brystkassen frem når du drar. Få hjelp til å kontrollere skulderbladene dine. Også kan det jo hende at du bare er svak i armene dine, slik at styrken kommer etterhvert.
  11. Med smerteproblematikken din, så er første råd å ikke be om råd her inne. Men heller få kyndig hjelp av f.eks manuell terapaut ++ For når du er så plaget som du er, så tviler jeg på at det kunn er snakk om å rette opp teknikkene dine.
  12. Det viktigste er at du trener, så om det er body pump som skal til, så tren body pump:) Utifra de to bildene du har lagt ut, så ser det ut for at det bare er snakk om å forandre litt på kroppsmassen din:) Så mitt råd blir: litt skjerpings på kostholdet, tenk på resultatet som ligger der fremme å venter på deg. Da ofrer man lett over halvparten av utskeielsene av drit man putter i seg i helgene. Fortsett med gruppetimene, men legg inn ihvertfall en økt pr uke med ren styrketrening. Dvs helt motsatt av body pump. Max 8-10 repetisjoner pr sett (body pump har vel ca 7-850 repetisjoner iløpet
  13. Body Pump er bra utholdenhets trening, men blir ikke så mye muskler av det;)
  14. Om du er nybegynner så kan det faktisk ta litt tid før du kjenner "kontakten" som så mange prater om. Har flere kunder som etter å ha trent en periode plutselig sier at nå kjenner de "kontakten"! De mener det er fordi at de først må få muskler de kan kjenne det i;p haha
×
×
  • Opprett ny...