Gå til innhold

asianface

Medlemmer
  • Innholdsteller

    368
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av asianface

  1. 1. Med litt research, så skriver folk litt ekstra belastning pågrunn av bedre stabilitet rundt kneleddet. 2. Hva er så fantastisk med de? De koster dobbel så mye mer enn knebind :/
  2. http://kappi.mamutweb.com/Shop/Search?q=knevarmere&page=1 de dere titan er de godkjent? kan noen anbefale noen sider med litt billigere ellers får jeg bare kjøpe dem
  3. Spurte om du hadde smerte der? https://www.google.no/search?q=pes+anserinus&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=0hfoUqLwJ8e2yAOoyYGADQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1241&bih=606#facrc=_&imgdii=_&imgrc=OS2Z2VfjHwTpEM%253A%3BHtlgokLznqWjLM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.eorthopod.com%252Fimages%252FContentImages%252Fknee%252Fknee_bursitis_pes_anserine%252Fknee_bursitis_pes_anserine_intro01.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.methodistorthopedics.com%252Fpes-anserine-bursitis-of-the-knee%3B400%3B400 Søk opp pes anserinus. Det var bare det
  4. Smerte på pes anserinus/Gåsefot? gracilis (slankelårmuskelen), skreddermuskel (sartorius) og halvsene muskelen (semitendinosus)
  5. Hvordan gikk det? har du vært hos ART klinikken?
  6. Sjekk ut www.artklinikken.no og bestill en time hos Nicolai Van Der Lagen lykke til Mvh Massasjeterapeutstudent
  7. Ser at de har sluttet å selge på myrevolution.no Prøvde meg med et søk på ebay, og fant denne http://www.ebay.com/itm/Rubberbanditz-Resistance-Bands-all-sizes-crossfit-powerlifting-pullups-/161165849126?pt=UK_Sporting_Goods_Exercise_Fitness_Fitness_Accessories_ET&var=&hash=item25863bb226 og ulike størrelser. Men orker ikke frakten. Fra før av har jeg 2 lilla (grei motstand i benk og bøy gir ca. 20 kg ekstra på topp og 2,5-15 kg alt etter som. Noen steder å kjøpe i Norge?
  8. Det venstre øret fikk jeg pipelyd under trening - helt grusomt må jeg si (men mye bedre nå, INGEN pipelyd nå) Pers, valsavamanøver/brace så hardt under frontbøy i dag + musikk på full grusomt (aldri mer høy musikk og headset) Nå har øresusen roet seg ned, og ingen pipelyd (verste jeg har opplevd enda verra enn treningsskade generelt) vi har hatt litt om dette på skolen i sykdomslære (jeg er massasjeterapeut student) men noen eksperter som har noen tips? Det hjalp å jobbe med mellomgulvet diafragma innånding og utånding, men merker at det er noe rart type klirrende lyd. Btw, ser
  9. Treningslære idrettsfag 2012 av Truls Raastads, Asbjørn Gjerset - 300 kr som ny Science and Practice of Strength Training av Zatsiorsky - 300 kr ubrukt Muscle Testing and Function with Posture and Pain m/CD - pent brukt 300 kr Ta kontakt på innboks om du er interessert for mer informasjon!
  10. Menneskekroppen er solgt! Updates! Selger Lyle Mcdonald - Rapid Fat Loss for 100 kr og Menneskets fysiologi som ny for 400 kr
  11. Anatomi, fysiologi og sykdomslære bøker selges billig! 1. utgave Sykdomslære indremedisin, kirurgi og anestesi - slitt, men leselig 50 kr! Gray's Anatomy av Susan Standring - 500 kr (over 50 % rabatt av ordinær pris) som ny - 2 sider med markeringer ellers helt ny Menneskekroppen arbeidsbok - 50 kr - ubrukt maks 2 sider brukt Lyle Mcdonald - Rapid Fat loss - 100 kr UPDATE! Menneskets fysiologi selges som ny for 400 kr http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44265221&editAd=true
  12. Ja Ja, og har jeg sagt noe imot det? helt enig med Vegard jeg
  13. Han har vel studert atletisk trening i en stor grad og kan ikke sammenligne med andre. Det er en mann som BRENNER for faget 110 %. Nok av pt-er uten utdanning som er flinke Brian Tracy: “One hour per day of study will put you at the top of your field within three years. Within five years you’ll be a national authority. In seven years, you can be one of the best people in the world at what you do.
  14. Visste ikke at Tudor Bompa hadde sånt kurs, men i bøkene står det veldig mye informativ (nå har jeg ikke studert den for fullt, men bare bladd og lest litt) men tviler sterkt på det kurset blir satt pris på eller setter deg på listen foran andre pt-er. Det er vel AFPT og NIH som er vel ledende pt-utdanning her i Norge.
  15. Gammel tråd, men måtte svare. Styrke er jo nettopp en av de ferdighetene som dominerer i fotball og så og si de fleste sport så å ikke anbefale han å trene maksimal styrke, når det hjelper på hurtigheten, spensten, kraft osv. skjønner jeg ikke
  16. Kan dere gi en helhetlig vurdering av boken menneskets fysiologi? Jeg har kjøpt menneskekroppen fysiologi og anatomi av de samme forfatterne utenom Jan, og den kommer om ikke lenge i posten. Spørsmålet mitt er om det er verdt å kjøpe menneskets fysiologi og? er ikke det mye av det samme bøkene bare at den boken jeg har kjøpt handler om anatomi generelt. Dere vet det nok bedre enn meg Målet mitt er å bare forstå hvordan det fungerer, og enda mer senere. Takker for svar og hjelp
  17. Ingen rekkefølge, men fem viktige punkter å velge en pt etter min mening: - Referanser - Kunnskap - Utseendet - Bakgrunn/Erfaring - Etter ditt behov
  18. Mye rart her ser jeg. Jeg finpusset miljøet etter mitt behov, og fant en som kjører mye av det samme som verdens fremste toppcoacher uten noe særlig utdannelse, men brennende interesse og oppdatert osv. gått mange veier og osv. Jeg har da vært i konsultasjon med veldig mange iløpet av halve året, og noen med høy utdanning og noen mindre. Men selv de med HØY utdanning var ikke overbevisende med tanke på det jeg var ute etter kompetanse på kombinasjonen skader og styrke ++ etter en konsultasjonstime. Nå stiller jeg skyhøye krav til pt-er da, og utdanning er ikke så viktig for meg. For meg e
  19. Etter litt research er dette veldig interessant at mange av de beste i sin idrett var/er fast røyker/snuser Fotballspillere som røyker/røykte: Matthews, Zinedine Zidane, Cruyff, George Best, Maradona, Stoichkov, Rooney, Berbatov osv. mange av de beste fotballspillerne noensinne. Bare i Norge har vi kjente fotballspillere som Steffen Iversen, Kjetil Rekdal, Erik Myggen(røyker), Thomas Myhre og Morten Gamst Pedersen har var/er snus fast. Denne listen er nok veldig lang. Utenfor fotballen holder det vel å nevne følgende, nokså kjente idrettsutøvere som gjerne tar/tok en sigg: M
  20. Takk for svar Jeg har ikke sagt at "alle" ikke trener bein, men ser stadig fotballspillere og kjenner som kunne forbedret styrken sin via beintrening Min kilde er at jeg har flere venner som spiller alt i fra 1. divisjon, 2 divisjon og ned til junior-elite som ikke trener bein i det hele tatt , og ikke engang opprettholder det on-season. Bein bør ihvertfall opprettholdes for å holde et visst nivå som du sier ja minst engang i uken er å anbefale. Kraft i beina gir forbedret balanse og kontroll over ballen under press ikke minst hurtighet, spenst og skuddhastighet som kan gjøres
  21. Jeg ser stadig fotballspillere trene benkpress og overkropp øvelser. Men ikke bein???? knebøy, markløft, utfall og andre ettbeins varianter? Kraft(som vil gi deg bedre balanse i tillegg), hurtighet, spenst er ting som kan utvikles via styrketrening. Pluss på med bevegelighetstrening og støt og vendinger. Fotball er jo nettopp dominert av disse ferdigheter? Ta f.eks Cristiano Ronaldo, Yaya Toure, Gareth Bale, Hulk osv. dette er gutter som garantert har egen fysisk trener, og som trener MYE bein. Hvorfor er det sånn i Fotball-Norge? Min mening er at den dagen Fotball-Norge
  22. asianface

    Sommer-OL 2012

    Her kan vi diskutere Sommer-OL 2012 Norske deltakere: Norske OL-utøvere i London-OL: (Alle tider er i norsk sommertid) Fredag 27/7: Kl 10.00: Bueskyting: Kvalifisering menn (Bård Nesteng). Lørdag 28/7: Fra kl 09.30: Badminton, gruppekamper, med Sara Blengsli Kvernø. Fra kl 10.00: Sandvolleyball: Tarjei Skarlund/Martin Spinnangr spiller sine innledende kamper. Kl 11.00: Sykling, landevei, 250 km fellesstart menn. Med Edvald Boasson Hagen, Alexander Kristoff, Lars Petter Nordhaug og Vegard Stake Laengen. Kl 11.30: Roing: Dobbeltsculler menn. Forsøksheat med Kjetil
×
×
  • Opprett ny...