Gå til innhold

PTpro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    173
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om PTpro

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det varierer nok ganske mye innad i kjeden også Uansett må man ikke glemme at man som ansatt i tilegg til fast timelønn har feriepenger + 10%, slipper arbeidsgiveravgift. I tillegg har man som ansatt bunnfradrag i selvangivelsen, og jeg tror de aller fleste som fører reelle fradrag i egen bedrift ikke kommer opp på samme summer. Også kommer det eventuelle bonuser som legges oppå ordinår timelønn. Man bør også huske at man har helt andre retigheter dersom man blir syk/sykemeldt dersom man er ansatt:)
  2. I dag er det 4 nivåer og prisene på nivå 4 er fra 890 kr (60t) - 1500kr (3t) timen For å komme opp på en slik pris/nivå i Elixia kreves det minimum en relevant bachelorgrad, og hvis jeg ikke tar helt feil over 4 000 gjennomførte pt timer. Ganske dyrt, det er jeg enig i. Jeg er ingen ekspert på økonomi, men mener jeg hørte noe om tilbud og etterspørsel på videregående og at markedet har en egen evne til regulere seg selv;) Sist jeg sjekket var det heller ingen som ble tvunget til å kjøpe pt. De aller fleste nordmenn kan å lese og i 2013 har de aller fleste tilgang på internett. L
  3. La meg rette til; de fleste med høy utdanning som har din studiebakgrunn da, slik at det stemmer overens med hva du skrev;) Ellers er vi nok ganske enige og jeg forsto poenget ditt, men du må være enig at sitat 2 stemmer bare middels bra hvis vi ikke ekskluderer utholdenhet og energiomsetning?
  4. Er jogging fåfengt fordi det ikke gir noen estetisk gevinst? Kanskje de med høy utdanning måler treningsresultater på en annen måte enn ved hjelp av speilet;) Kanskje en velfungerende kropp med høy yteevne regnes som mer status enn store biceps:)
  5. Har man ønske om å gjøre karriere som PT vil ihvertfall jeg gått for en gradsutdanning. Bransjen er fortsatt ung, men på et eller annet tidspunkt vil kundene kreve mer for hva de betaler for.
  6. Enig i atadduktorene absolutt kan være en begrensning:)
  7. Det var et helt generelt utsagn:) Veldig ofte hører jeg begrunnelser som bygger på at noen har sagt det er slik, men ikke så ofte noen vet hvorfor det er slik:) Å vite hvorfor må jo være et poeng hvis man skal forstå "faget". At stramme hofteekstensorer kan føre til nedsatt hoftefleksjon høres derimot ikke så urimelig ut, så der trenger jeg ingen nærmere forklaring;)
  8. "Hvorfor", er et spørsmål som stilles alt for sjelden når det kommer til trening:)
  9. Enig, men vil korte hofteleddsbøyere ha noen betydning i bunnposisjon?
  10. Godt å se at det er noen som har ihvertfall nogenlunde samme tanker om meg. Jeg har egentlig aldri trodd at hamstrings er noen stor begrensing i de fleste varianter av knebøy, men etter å ha gjort et lite google søk fant jeg et par hundre innlegg hvor det i all hovedsak var snakk om hamstring som mirakelkur for knebøy. Inkludert Fitness blogg artikelen som linkes til ovenfor. Og mens vi er inne på temaet begrensningen i bevegelighet, knebøy og buttwink. Hvorfor er korte hofteleddsbøyere en begrensning. Jeg ser at det kan være et problem i oppreist posisjon, men i det øyeblikket man starte
  11. Stort sett hver eneste artikkel/post/inlegg jeg leser om problemer med å komme dypt i knebøy beskriver kort hamstring som mulig årsak og anbefaler mobilitetsøvelser og/eller tøyning for nevnte muskelgruppe. For meg virker det helt ulogisk, siden hamstring absolutt ikke er i ytterstilling i en dyp knebøy. Jeg forstår ikke det her. Kan noen forklare meg?
  12. ok. Beklager så ikke innlegget hvor du prøvde på 100, men leste det hvor det var 10x10 på 140... Enig at 19:30 ikke er all verden på 100 kg;) men 10x10 på 140 kg, uansett tid står det respekt av........
  13. Tvilsomt om det var på under 10 min. Med 30 sek pauser blir det bare 30 sek per serie og jeg brukte nok mer enn 3 sek per rep. Det er jo ikke kvart bøy vi snakker om:D Dessverre noterte jeg ikke tiden:(
  14. Prøvde en slik økt for et par år siden og det slett ikke noe gøy. 100 på stange 10 reps x 10 sett. 30 sek pause. Det værste var faktisk pumpen i korsryggen... Ellers hadde jeg 25 reps på 115 kg for enda flere år siden, men det resulterte i MR av skallen og en treingfri uke så det prøver jeg ikke igjen med det første. Ikke så bra sammenliknet med Plyo og Baliba, men skryter litt av det av og til uansett:blush:
  15. 85 kg benkpress 135 kg knebøy 190 kg (ikke test,men maks 5-10 å gå på) markløft 220 kg
×
×
  • Opprett ny...