Jump to content
Half Pint

Bunadtråden - vis frem din bunad :D

Recommended Posts

Grensen sko noe, litt variabelt fra butikk til butikk, men ulike spenner, både med og uten hæl :)

Takk :)

Fortsetter under...

Noen andre enn meg som sliter med å stryke den dumme skjorten? Armene er et helvete!!

Jeg har endelig funnet ut hvordan jeg skal gjøre det best mulig på min! Men det kommer litt an på om det skal være kant eller runde ermer på den.

Jeg har endelig funnet ut hvordan jeg skal gjøre det best mulig på min! Men det kommer litt an på om det skal være kant eller runde ermer på den.

Digg. Jeg skal ikke ha kant. Skulle gjerne hatt mormor hver gang skjorten skal strykes!

Digg. Jeg skal ikke ha kant. Skulle gjerne hatt mormor hver gang skjorten skal strykes!

I dag var tredje gangen jeg strøk skjorta bare nå i mai, og første gangen jeg ikke ringte mamma for å få hjelp :p

Men det enkelste å gjøre når du ikke skal ha kant er å stryke midt på ermet, også snur du på skjorta og stryke andre siden av ermet, så bretter du ermet andre veien så du får frem en side som ikke er blitt strøket, og sånn fortsetter du helt til hele ermet er strøket og alle kanter er borte!

Og herregud jeg er elendig til å forklare!

Annonse

Mormoren min (aka. bunadsmafiaen) anbefaler å ha et håndkle som du ruller sammen inni hvert erme. Ikke kommet så langt at jeg har fått prøvd det selv, men det høres jo logisk ut :)

8.jpg

Jeg har nordmørsbunaden. Ser omtrent slik ut som på bildet:p (om det nå skulle være noe tvil, jeg har kvinnebunaden :p) Og ja, bildet er lånt fra den flotte kilden: GOOGLE

Ønsker meg en herre Nordlandsbunad!

[ATTACH=full]30643[/ATTACH]

Denne er laget av Andenes Husflid, modell ukjent

Herrebunad er kjempe fint:D

Annonse

Jeg har Gudbrandsdalsbunad, har faktisk ikke bilder av meg selv i den. Valget var naturlig da jeg er halvt gudbrandsdøl og var mye der oppe i yngre dager. Den skal få henge i skapet i år, jobber 17. mai, men kanskje neste år :)

[ATTACH=full]30382[/ATTACH]

Verdens fineste Nordlandsbunad (med sjalet slik det skal være!)

Heldigvis passer den enda litt bedre nå :D

Fantes bare en liker knapp.. Trenger flere

Hedmarksbunaden, and me loves it deeply. Tanken på å feire 17.mai i skolebøkene istedenfor i bunaden gjør meg trist, men heldigvis er det en konfirmasjon etter eksamensperioden!

57_54067308.jpg