Gå til innhold

Bunadtråden - vis frem din bunad :D


Half Pint

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det bare jeg som har trønderbunad? Isåfall så syns jeg den er kjempe fiiiiiiiiiiiin. Som alle de andre også :D I got the blue one, men finner ikke bilde med den :( Jeg vett jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ut som vi bryr oss om hvordan den er å ha på? Vi liker å se den på dere! :D

EDIT: Men vi hjelper gjerne til med å få den av :p

Bunad tar tid og ta av :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst Telemark :)

Øst-telemarksbunaden er det ikke, men det er mulig at den blir kalt øst-telemarksstakken. Den var i hvert fall veldig lik Bø-stakken, bortsett fra at Bø-stakken pleier å ha lilla "bånd" rundt livet som henger ned foran.

Jeg har øst-Telemarksbunad ;)

[ATTACH]31239[/ATTACH]

Grunnen til at jeg lurte, var egentlig bare fordi det kanskje var sånn at du hadde tilhørighet herfra - altså, fra Bø eller Telemark :) Men jeg har vel i grunn skjønt at det ofte er utseende det går ut på nå idag, ikke tilhørighet.

post-36-14440856908632_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øst-telemarksbunaden er det ikke, men det er mulig at den blir kalt øst-telemarksstakken. Den var i hvert fall veldig lik Bø-stakken, bortsett fra at Bø-stakken pleier å ha lilla "bånd" rundt livet som henger ned foran.

Jeg har øst-Telemarksbunad ;)

[ATTACH]31239[/ATTACH]

Grunnen til at jeg lurte, var egentlig bare fordi det kanskje var sånn at du hadde tilhørighet herfra - altså, fra Bø eller Telemark :) Men jeg har vel i grunn skjønt at det ofte er utseende det går ut på nå idag, ikke tilhørighet.

Haha, åja! Men finnes det kanskje forskjellige typer øst-telemarkbunader? Ei jeg kjenner har samme som meg som er øst-telemark, men i mange andre farger. Synes din bunad hadde litt vest-telemark preg over seg jeg :) Men nå må jeg si jeg ikke er ekspert på dette området altså, haha.. Min er ihvertfall en beltestakk om jeg ikke tar helt feil?

Jo, du har rett, halve slekta mi er derfra ;) Fin bunad du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint lite om bunader selv, men siden jeg er fra Telemark, så vet jeg noe om de som er her. I hvert fall forskjellen mellom øst og vest, og hva som ikke er en av de to ;)

Foretrekker å forklare ting i bilder, såeh:

post-36-14440856914398_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint lite om bunader selv, men siden jeg er fra Telemark, så vet jeg noe om de som er her. I hvert fall forskjellen mellom øst og vest, og hva som ikke er en av de to ;)

Foretrekker å forklare ting i bilder, såeh:

[ATTACH=full]31250[/ATTACH]

Oversiktlig og fint det der :)

Har familie i Bø så det er fullt mulig, men flertallet av familien min har vest-telemark (og nordland og den i trondheim på andre siden av slekta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Mannebunaden er jo ENDA dyrere enn damebunad, hvor er likestillingen!?!?!?!?

Nå er jeg ingen ekspert på bunad, og det er mulig det stemmer for noen få mannsbunader. Men generelt sett er bunad for kvinner dyrere enn de til menn, da de for det første har mye mer sølv, men også mer broderi, detaljer og tilbehør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...