Gå til innhold

Bunadtråden - vis frem din bunad :D


Half Pint

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xxxxxx

Det fine når man har på seg bunad er jo at man slipper unna med _alt_ fordi man ser så uskyldig ut da. :cool:

Det skal utnyttes på det fulle siden jeg ikke skal drikke i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Stakk er et mareritt! Fløy rundt i setesdalbunad flere år på rad, ikke rart jeg fikk bunadsangst som varte noen år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
Ser det ut som vi bryr oss om hvordan den er å ha på? Vi liker å se den på dere! :D

EDIT: Men vi hjelper gjerne til med å få den av :p

Ah... Der fant du cluet, vi trenger jo hjelp til å få av faenskapen! :) Og under alt det snille tøyet, så kommer det morsomme fram:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte mamma sin bunad i fjor, for et bryllup i USA, og til 17 mai. Det er en Rogalandsbunad, kystdrakt(den står ikk i bunadsleksikonet!!:eek:) . Har ingen bunad selv, desverre, men har en Silje-drakt som skal broderes og monteres, og to "hjemmelaga" festdrakter.

Høyst på ønskelista er en drakt fra Hallingdal, Ål eller Hulda Garborg.

[ATTACH]30351[/ATTACH]

post-1896-14440855866764_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blå nordlandsbunad! :D Med cape, men ikke lue/kyse.

Kunne sikkert hatt Hamarøybunad også, men er veldig godt fornøyd med nordlandsbunaden min ^^

Men har ikke brukt den på noen år, den henger hjemme hos foreldrene mine :)

Skulle gjerne hatt den her, men har ikke nok skapplass til at den kan henge pent og ordentlig resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun brukt søljer til å feste sjalet med? O.o Det skal jo hvile på skuldrene, med brett rundt veststroppene! Tsktsk...!

Og hun med den grønne utgaven har tre spenner i vesten. Har to på min. Men ser ut som det er flere måter å plassere spennene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...