Gå til innhold

Er vann utblandet i fun light like bra som rent vann?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sunt mener du? nei, det inneholder aspartam. I sverige har fun safta stevia som søtning. Håper det kommer hit snart.

Aspartam er i så små menger at du må drikke liiiitervis om dagen for å i det hele tatt komme over grensen på hva som er testet ufarlig. Ville ikke bekymret meg :) Drikker mye Fun saft selv, ennå ikke fått kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspartam er i så små menger at du må drikke liiiitervis om dagen for å i det hele tatt komme over grensen på hva som er testet ufarlig. Ville ikke bekymret meg :) Drikker mye Fun saft selv, ennå ikke fått kreft.

Det handler om mer enn kreft. Det handler om SUNNHET, det handler om søtsug, sultfølelse, foring av søtmonsteret samt at aspartam ER farlig uansett hva noen studie kan støtte eller ikke støtte. Du ville vel ikke drukket 5 liter kloakkvann selv om noen sa at det ikke ble farlig før den tid?

Fun light er noe dritt. Den har ikke vært i nærheten av ett eneste bær. Det er kun ett stort sammensirium av kjemikalier.

Om noen skulle tro at det kan sammelignes med vann, så er svaret nei. Må du ha vann med smak, kjøp deg en stevia med smak og ha en bitteliten dråpe i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om mer enn kreft. Det handler om SUNNHET, det handler om søtsug, sultfølelse, foring av søtmonsteret samt at aspartam ER farlig uansett hva noen studie kan støtte eller ikke støtte. Du ville vel ikke drukket 5 liter kloakkvann selv om noen sa at det ikke ble farlig før den tid?

Fun light er noe dritt. Den har ikke vært i nærheten av ett eneste bær. Det er kun ett stort sammensirium av kjemikalier.

Om noen skulle tro at det kan sammelignes med vann, så er svaret nei. Må du ha vann med smak, kjøp deg en stevia med smak og ha en bitteliten dråpe i vannet.

What?

Aspartam og andre søtningsstoffer gjør deg ikke mer sulten - Fitnessbloggen

Er aspartam farlig? - Fitnessbloggen

Slik påvirker aspartam og stevia matlysten din - Fitnessbloggen

Får aspartam deg til å spise mer? - Fitnessbloggen

Påvirker aspartam blodsukkeret? - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om mer enn kreft. Det handler om SUNNHET, det handler om søtsug, sultfølelse, foring av søtmonsteret samt at aspartam ER farlig uansett hva noen studie kan støtte eller ikke støtte. Du ville vel ikke drukket 5 liter kloakkvann selv om noen sa at det ikke ble farlig før den tid?

Fun light er noe dritt. Den har ikke vært i nærheten av ett eneste bær. Det er kun ett stort sammensirium av kjemikalier.

Om noen skulle tro at det kan sammelignes med vann, så er svaret nei. Må du ha vann med smak, kjøp deg en stevia med smak og ha en bitteliten dråpe i vannet.

Come again?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i innlegget mitt angående "uansett hva studier kan støtte eller ikke støtte" var uklart? Jeg kjenner jeg gir f'en i hva som står i de artiklene når aspartam FAKTISK trigger søtsug, sult og sult og søtmonsteret hos meg og ganske, ganske mange andre. Hvorfor tror du folk går ned i vekt med en gang de kutter aspartam? Eller hvorfor tror du at mange opplever at ammetåka letter fra huet når de kutter aspartam? Eller hvorfor tror du helse og psykiske problemer letter med en gang man kutter aspartam?

Jeg kunne bladd opp mange artikler som støtter mitt syn. Hvorfor jeg ikke gjør det? Fordi du har bestemt deg for at du kan drikke 5,5 pepsi max uten at det er farlig. Deg om det. Vi kan vel i bunn og grunn enes om at vi er enige om at vi er relativt uenige i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i innlegget mitt angående "uansett hva studier kan støtte eller ikke støtte" var uklart? Jeg kjenner jeg gir f'en i hva som står i de artiklene når aspartam FAKTISK trigger søtsug, sult og sult og søtmonsteret hos meg og ganske, ganske mange andre. Hvorfor tror du folk går ned i vekt med en gang de kutter aspartam? Eller hvorfor tror du at mange opplever at ammetåka letter fra huet når de kutter aspartam? Eller hvorfor tror du helse og psykiske problemer letter med en gang man kutter aspartam?

Jeg kunne bladd opp mange artikler som støtter mitt syn. Hvorfor jeg ikke gjør det? Fordi du har bestemt deg for at du kan drikke 5,5 pepsi max uten at det er farlig. Deg om det. Vi kan vel i bunn og grunn enes om at vi er enige om at vi er relativt uenige i denne saken.

Jeg vil mer enn gjerne lese artikler fra pålitelige kilder som støtter det du sier hvis du har lenker til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velvet:

Det er riktig at aspartam er farlig... i store mengder.

Den siste delen der er veldig viktig, ettersom det er avhengig av mengde.

Vann er livsfarlig... i store mengder.

De er faktisk helt sant. Hvis du prøver å drikke 50 liter vann i dag kommer du til å dø av vannforgiftning.

Konklusjon: Ikke drikk vann i det hele tatt, det er livsfarlig.

:huh:

Det regnes som trygt for en person på 60 kg å drikke over 5 liter light-brus hver eneste dag.

Det er store sikkerhetsmarginer på disse tallene, så du kan nok drikke ennå mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om mer enn kreft. Det handler om SUNNHET, det handler om søtsug, sultfølelse, foring av søtmonsteret samt at aspartam ER farlig uansett hva noen studie kan støtte eller ikke støtte. Du ville vel ikke drukket 5 liter kloakkvann selv om noen sa at det ikke ble farlig før den tid?

Fun light er noe dritt. Den har ikke vært i nærheten av ett eneste bær. Det er kun ett stort sammensirium av kjemikalier.

Om noen skulle tro at det kan sammelignes med vann, så er svaret nei. Må du ha vann med smak, kjøp deg en stevia med smak og ha en bitteliten dråpe i vannet.

Du går ikke ut døra heller kanskje du? Fins jo ikke noe som er mer helsefarlig enn å gå ut døra hvis man skal begynne å angripe det på den måten som du gjør ;))

Jeg drikker funlight noen ganger i uken hvis jeg har lyst på saft.. som en erstatning for noe annet. Ser ikke problemet. Lurer på hvor mange av disse som griner om aspartam og hvor livsfarlig det er som snuser og/eller røyker daglig, og ikke minst drikker seg sørpa i helgene.

Handlet ikke om akkurat dette denne gangen, men synes den passer fint likevel;

531291_10150942188067792_601767791_11682730_666310570_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet i denne tråden var vel om fun light o.l. kan erstatte vann - altså vil cellene i kroppen få det de trenger dersom man (satt på spissen) aldri drikker rent vann, men alltid blander det ut i feks. saft?

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell i blande ut 1 dl funsaft i 1 l vann og drikke dette og på å drikke en liter rent vann, for så å hælke 1 dl saft (om du skjønner hva jeg mener). Med andre ord: jeg tror ikke det har noenting å si for kroppsfunksjonene hvordan man får i seg vannet :)

EDIT: Er det noen som har noen studier på dette? Har nemlig lurt på det samme selv, og kommer jo bare med synsing her..

Kan det feks være slik at ting tilsatt vannet hindrer opptaket av H2O i cellene pga alt fra dannede bindinger til den tilsatte væsken eller endring av "oppførsel" pga den..?

Dunno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...