Jump to content
Natalia Anna

Spiser dere godteri?

Recommended Posts

Belønner dere dere med godis i helgene?

evt. hva og hvor mye spiser dere? Bare lørdag?

Drikker dere brus?

Er Pepsi Max greit å drikke uansett?

Jeg har aldri hatt npe fyfy forhold til sukker og spist og drukket godis ofte hver eneste dag.

Nå har jeg derrimot begynt på slanking og spiser ikke karbohydrater eller sukker at all, men valgte idag å belønne meg med en pepsi max og sjokolade. Er det dumt å ødelegge dietten på denne måten i helga, eller er det helt greit, selv om man ønsker ned i vekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg spiste også sjokolade i dag ;) Man blir jo gæren hvis man skal nekte seg alt her i livet! Det gjelder bare å spise mindre mengder enn før.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg spiste også sjokolade i dag ;) Man blir jo gæren hvis man skal nekte seg alt her i livet! Det gjelder bare å spise mindre mengder enn før.

Ja, slik tenker jeg og.. Livskvalitet, selv om man slanker seg, men HERREGUD så dårlig samvittighet jeg fikk altså.. følte jeg ødela ALT! så trenger at noen sier at det r heeeelt greit og at alle andre gjør det også! heheh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jepp jeg gjør det.

Får helt noia av sånne der "sunt" godis som man kan unne seg hele tiden. WTF, godis skal være usunt. Og man skal ikke spise det hver dag.

Jeg liker godteri. Jeg klarer fint å gå en uke eller tre uten det om jeg vil, jeg vil bare ikke gå noe lengre enn det. Blir så sur, grinete og motløs av det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Er Pepsi Max greit å drikke uansett?

Ja, Pepsi Max er greit å drikke uansett. Så lenge du ikke drikker 10 liter hver eneste dag i hvert fall.

Ja, slik tenker jeg og.. Livskvalitet, selv om man slanker seg, men HERREGUD så dårlig samvittighet jeg fikk altså.. følte jeg ødela ALT! så trenger at noen sier at det r heeeelt greit og at alle andre gjør det også! heheh

Du ødelegger ikke noe så lenge du får plass til godteriet i kaloribudsjettet. Det blir jo fort mange kalorier av det, men 100 kalorier sjokolade viser ikke noe mer igjen på vekta enn 100 kalorier havregryn.

Jeg var selv ganske nazi på kostholdet før da jeg trodde at sukker lettere la seg som fett i stedet for muskler kontra f. eks. knekkebrød, men nå vet jeg bedre. Jeg spiser ikke godteri sånn til vanlig da jeg ikke føler noe behov for det, men hvis det står ei skål med godteri foran meg så spiser jeg av den, så mye jeg vil :). Hvis man er frisk og aktiv trenger man ikke bare spise salat og cottage cheese. Det går helt fint med litt godteri så lenge det ikke kommer i tillegg til alt annet. Få det inn i kaloribudsjettet så er det greit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har kosa meg med potetgull, litt smågodt og pepsi max i dag. Ingen dårlig samvittighet for det, da jeg trener +/- fem ganger i uken. Pepsi max er ikke greit hele tiden, men på lørdager er det helt ok+! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Spiser litt godteri og nå og da, som sikkert tilsammen utgjør en "normal" mengde lørdagsgodt. og jeg drikker pepsi max, masse pepsi max også :D

Litt kos må en ha. Så nå skal jeg snart finne meg is med sjokoladesaus og se lørdagsfilmen på tv, så får jeg heller angre på alt det usunne i morgen, nå er det kos :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har aldri hatt "lørdags kos" men hverdags kos :p

Er "strengere" på kosten i helgene fordi jeg som oftest har fri da.. Men så belønnes vær treningsøkt med et saftig burger/biff osv,

Holder for meg det :)

Men skulle jeg få lyst på noe sjokolade/potetgull så passer jeg på å spise det på treningsdagen og ikke når jeg har fri :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, i perioder er hungeren innmari stor, mens jeg andre ganger ikke har noen problemer med å stå imot. Det er nok ganske syklusbetinga. Jeg har blitt flink til å kjøpe mindre enn jeg tror jeg har lyst på, og kaste restene. Drikker nesten ikke brus, heldigvis.

Nå er ikke jeg på diett, og jeg er helt i startfasen på treninga. Men når treningsrutinene sitter, er planen å redusere sukkerinntaket.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, Pepsi Max er greit å drikke uansett. Så lenge du ikke drikker 10 liter hver eneste dag i hvert fall.

Du ødelegger ikke noe så lenge du får plass til godteriet i kaloribudsjettet. Det blir jo fort mange kalorier av det, men 100 kalorier sjokolade viser ikke noe mer igjen på vekta enn 100 kalorier havregryn.

Jeg var selv ganske nazi på kostholdet før da jeg trodde at sukker lettere la seg som fett i stedet for muskler kontra f. eks. knekkebrød, men nå vet jeg bedre. Jeg spiser ikke godteri sånn til vanlig da jeg ikke føler noe behov for det, men hvis det står ei skål med godteri foran meg så spiser jeg av den, så mye jeg vil :). Hvis man er frisk og aktiv trenger man ikke bare spise salat og cottage cheese. Det går helt fint med litt godteri så lenge det ikke kommer i tillegg til alt annet. Få det inn i kaloribudsjettet så er det greit.

Kommer jo an på ? Altså,måten raske karbs og dårlig fett virker sammen,spesielt raske karbs...insulinet fyker fort og senkes fort...som fører til rask fettlagring....jeg tror man blir fetere av 100 kcal sjokolade enn 100 kcal havregryn;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kommer jo an på ? Altså,måten raske karbs og dårlig fett virker sammen,spesielt raske karbs...insulinet fyker fort og senkes fort...som fører til rask fettlagring....jeg tror man blir fetere av 100 kcal sjokolade enn 100 kcal havregryn;)

Det er riktig at det kommer an på, ja. Det er mulig at du har dårlig insulinrespons, men siden jeg ikke har det ser jeg ingen grunn til å frykte sukker.

Det er også litt morsomt når folk hiver i seg raske karbohydrater etter trening (for da er det jo liksom greit), men ellers på dagen er det lav GI for alle penga...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kommer jo an på ? Altså,måten raske karbs og dårlig fett virker sammen,spesielt raske karbs...insulinet fyker fort og senkes fort...som fører til rask fettlagring....jeg tror man blir fetere av 100 kcal sjokolade enn 100 kcal havregryn;)

Hvis man er frisk og aktiv trenger man ikke bare spise salat og cottage cheese. Det går helt fint med litt godteri så lenge det ikke kommer i tillegg til alt annet. Få det inn i kaloribudsjettet så er det greit.

Er man i underskudd, vil det da ikke bare gå til energi? Blir vel vanskelig å lagre noe som brukes opp? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...