Gå til innhold

Spiser dere godteri?


Anbefalte innlegg

Mange flotte svar! Jeg er en slik godtemoms, at å ta fra meg godis blir hjerteskjærende og jeg nærmest får abstinenser.

Igår syklet jeg 12 km og spiste godis på kvelden. Nå skal jeg starks gå i skogen med bikkjene og håper at de ekstra kaloriene forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker pepsi max i helgene. Hvis det er noe spesielt, kan det være at det blir drukket i uken.

Godteri derimot spiser jeg noen ganger og da KUN på lørdag eller søndag (kommer ann på om jeg har senvakt på jobb)

Ofte lager jeg heller noe sunnere bakst evt. lett is m/varme bær o.l. OGSÅ glad i yoghurtnøtter og proteinbarer.

Det kommer ann på. Men jeg spiser ikke godteri i uka. Det er kun en dag jeg tillater meg det, hvis jeg vil ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært en godtemums uten sidestykke. På en fredag glei det lett ned 200 g melkesjokolade + "små"sjokolader som Bounty, Daim, Mandelstang, Trokia osv, sammen med en goood del smågodt (for 50-100 kr) og en del potetgull. Og gjerne sjokoladeboller. Etter en stor kebab. Nice..

Etter jeg begynte å fokusere mindre på at dette, dette og det her kan jeg ikke spise , og mer på at dette, dette og dette kan jeg spise har alt gått mye lettere. Om jeg får lyst på noe godt, sørger jeg for å ha ingredienser til sunnere ting tilgjengelig. Så slenger jeg bare sammen noen lapper, spiser litt fun light gelé el. Alt inspirert av kriweb.no :)

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal nekte meg noe om jeg får lyst på det, og jeg har en pakke med "sunn" sjokoladekake stående som jeg kan slenge sammen dersom nøden blir stor. Den har imidlertid stått urørt i skapet i flere uker, har ikke vurdert den en gang :) Jeg tror det er viktig å ikke si til seg selv at "jeg skal aldri mer spise smågodt og sjokolade". Har man lyst har man lov, sånn innenfor rimelighetens grenser :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en skikkelig godtemoms! Men har måttet kutte ut mesteparten av laktose/gluten/hvete for øyeblikket, så blitt lite den siste tiden. Men man har da alternativer, og heldigvis er jeg på overskudds-diett så kan spise akkurat det jeg vil! :)

But that leaves more room for bacon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er coca cola avhengig, jeg kan ikke drikke det nå på grunn av diett men når jeg er ferdig kommer jeg nok til å drikke ett glass om dagen igjen.

Jeg er også en person som heller spiser litt hver dag i stedet for å spise mye på en dag, for jeg føler at litt hver dag klarer jeg å utligne med trening siden jeg trener så å si hver dag når jeg ikke er på diett.

Kan hende dette sinker fremgangen men det er bedre at den blir sinket enn at man gir opp hele greia for man nekter seg ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er coca cola avhengig,

Er en god stund siden siste jeg drakk cola, men kjenner fra tid til annen hvor godt det hadde hvert med bare en liten slurk :p

Spiser minimalt med snop ;) På det meste så "låner" jeg noe godter (to-tre gummigodter) fra kompisene, men ellers så er det ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært en skikkelig godtegris med den største svakheten for sjokolade! Kan lett svelge en svær 200 g plate på null komma svisj! Men those days are over ( I hope) Er jo newbe på kaloritelling, men forrige helg kjøpte jeg meg littegrann snop, bare sånn at det passet inn i busjettet, og det holdt for meg! Gevinsten ved å gjøre det var jo 500 g ned på vekta dagen etter og verdens beste samvittighet! + ingen vond mage eller kvalme.. Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig lite lyst på godis generelt.... :p Og det kommer fra en som spiste det omtrent daglig :eek: Går vel mest i vaniljekesam, yoghurt med nøtter, varme og kalde bær, frukt, proteinpannekaker, mørk sjokkis og riskaker med sukkerfritt syltetøy og peanøttsmør <3 nam. Og så pepsimax da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belønner dere dere med godis i helgene?

evt. hva og hvor mye spiser dere? Bare lørdag?

Drikker dere brus?

Er Pepsi Max greit å drikke uansett?

Jeg har aldri hatt npe fyfy forhold til sukker og spist og drukket godis ofte hver eneste dag.

Nå har jeg derrimot begynt på slanking og spiser ikke karbohydrater eller sukker at all, men valgte idag å belønne meg med en pepsi max og sjokolade. Er det dumt å ødelegge dietten på denne måten i helga, eller er det helt greit, selv om man ønsker ned i vekt?

IIFYM/Fleksibelt kosthold | Fitnessbloggen Forum

[quote="Velvet, post: 282942, member: 1943"

Hvordan vet du at du ikke trenger å frykte sukker? Har du tatt glukosebelastningstest eller testa deg for f.eks den mannlige versjonen av PCOs? Eller har du sjekka du at du ikke har latent diabetes? Alle trenger å være litt redd for sukker i større mengder. Jeg snakker ikke om å spise en sjokolade på lørdagskvelden. Jeg snakker om inntak av sukker hver dag. Sukker er det mest unyttige næringsemnet vi har da det overhode ikke gjør noe bra for kroppen enn rask energi. I tillegg skaper det helseproblemer når det inntas for mye av det for ofte. Hvor mye er dog en høyst individuell grense - hvor noen kan bli superdårlig av 5 gram gram, mens andre igjen kan momse en hel pakke uten nevneverdig effekt.

BTW: Personlig hiver jeg ikke i meg noe rask (les sukker, energibarer, bananer etc) energi etter trening da jeg ikke ser helt poenget med å fylle opp de glykogenlagrene jeg nettopp har trent for å "tømme" (mine lagre er dog ikke så velfylte siden jeg spiser moderat low carb). Protein gir meg det jeg trenger - tror jeg =)

Kilder?

Om jeg spiser godis?:confused: Sjekk ut loggen......search and u will find alot of it:p

Nick: Cheesecake.

Trenger ikke å søke en gang ^^

Så folkens, sukker blir ikke automatisk til fett hvis dere tror det. Det går helt fint å gå ned i vekt selv om dere spiser godteri så lenge det utgjør en del av kaloribudsjettet og ikke bare kommer i tillegg til det andre. Thermodynamics, you know.

Så vidt jeg vet så skal det en del til før NOEN karbohydrater blir omdannet til fett. Søk opp de novo lipogenesis studier i mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst når skolen startet igen, bestemte jeg meg for å kutte ut alt usunt som chips, sjokolade, brus, smågodt, kake og is, juice og saft. Selvsagt skulle jeg jo gå Cold turkey, og med tanke på at jeg var et stort (ja, bokstavlig talt) godtetroll, så var det helt JÆVLIG.:( Tok meg to måneder med dårlig humør, "abstinenser", kroniske cravings og en svært nedbrutt psyke. Etter to måneder følte jeg at jeg kom til å overleve uten, men jeg hadde fremdeles mine dårlige dager der verden svevde rundt mitt sukkersug.

Jeg holdt dette fra august til desember, og var veldig fornøyd, men var så dum å bare spise litt i nyttårshelga da jeg var på besøk hos familie.

Da røk alt igjen. Nå klarer jeg meg ikke uten, men i motsetning til før, så er det ikke lenger et daglig behov, og jeg vet jeg ikke dør hvis jeg lar vær å gi etter for sukkermonsteret en dag eller to, selv om de rundt meg kanskje skulle ønske jeg gjorde det på dag to :whistling: Hvis jeg har veldig lyst på så spiser jeg gjerne LITT mørk sjokolade, is, chips eller smågodt, og da uavhengig av hvilken dag det er i uken, uten et hint av dårlig samvittighet :eek:

Er bedre å trene masse og spise litt usunt av og til, enn å ikke gidde å trene fordi det rigide kostholdet får deg til å miste all livslyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...