Gå til innhold

Spiser dere godteri?


Anbefalte innlegg

Boller prøvde jeg og en dag, men det ble gummiballer:0 leste at gjær trenger enten sukker eller gluten(?) for å fungere, og jeg brukte hverken hvetemel eller sukker, så vet ikke hvordan man skal få det til.

Jeg fulgte denne oppskriften http://amalienilsen.blogspot.com/2011/03/deilige-lavkarbo-brownies.html

Ikke stek mer enn 15-17min. Jeg hadde mørke sjokoladebiter inni. Mandler, peanøtter etc. Etter hva man liker:) saftige og gode. Kan godt ha i litt mer søtning enn det som står

Ja denne så jo litt bedre ut / samt mer ingredienser og ikke bare prottis, egg, sukrin og mandel mel.

Føler det er det som er det "sunne". Og skjønner ikke helt hvorda feks Kristine Weber får det til så bra uten så masse ingredienser...:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja denne så jo litt bedre ut / samt mer ingredienser og ikke bare prottis, egg, sukrin og mandel mel.

Føler det er det som er det "sunne". Og skjønner ikke helt hvorda feks Kristine Weber får det til så bra uten så masse ingredienser...:meh:

Hehehe ja:P

Bruker jo en del smør og fløte når jeg baker, men er jo likevel mye mindre kcal enn versjoner med sukker og hvetemel. Skal jo være godt også, så da må det litt fett til:P så bytter jeg ut litt mel med prot.pulver bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser smågodt hver lørdag som en del av oppkarbingen min. Hurra for det. :D

Til hverdag går det i 0.5 l pepsi max, ca 1 l funlight med farris og litt jordbær eller bringebær hvis jeg vil kose meg. Proteinpulveret mitt er så godt at den er ren fest før og etter styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde meg til helgene, og prøver også å begrense mengde. Pepsi Max drikker jeg når jeg orker å slepe meg til butikken bare for å bære på ekstra tunge poser, men prøver å la være pga. tennene.

I helgene går det som regel i gulerøtter og dip + cupcakes/smash/annen sjokolade.. Men ikke alt samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke ingredienser trenger man til å lage en 4000 kcal pizza? :p

Ferdig bunn : 1250 kcal ish

Karbonade deig 400g + strimlet svinekjøtt 500g : 1300 ish

saus,+ div løk,mais,vann kastanjer : 500kcal ish

Lett ost fra sverige :D 10% fett og 32% protein - 300g : 700 Kcal ish

300g Mager kesam med hvitløkspulver - 230 kcal ish

Totalt rundt 4100 kcal , 150g fett, 260g karb og 430g protein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"First up, Surwit and colleagues compared the 6-week effects of 2 hypocaloric diets - one with 43% of the total calories as sucrose (table sugar), and one with 4% of the total calories as sucrose [15]. No significant differences were seen in the loss of bodyweight or bodyfat between the high and low-sucrose groups. Strengthening these results was the use of dual X-ray absorptiometry (DXA) to measure body composition. Furthermore, no differences in blood lipids or metabolism were seen between the groups. It looks like a more sugary intake still cannot override a calorie deficit." - Alan Aragon

http://www.wannabebig.com/diet-and-nutrition/the-dirt-on-clean-eating/

Så folkens, sukker blir ikke automatisk til fett hvis dere tror det. Det går helt fint å gå ned i vekt selv om dere spiser godteri så lenge det utgjør en del av kaloribudsjettet og ikke bare kommer i tillegg til det andre. Thermodynamics, you know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avvenning fra sukker var BRUTALT :o men det tok ca 2-3 uker. nå er jeg fulstendig fornøyd uten, MEN da må jeg unngå sukker helt! ellers er behovet tilbake for fult ja. En lørdagskveld er fullkommen med en stor boks nøtter, nam! Å når det kommer til pepsi max er det ingen som kommer til å klare å ta den fra meg, ikke med hagle en gang! Men kjenner at jeg må ha søtsmak, så jeg spiser youghurt å frukt og 1 kunstig søtet grov mini-pannekake hver dag :) funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg la om kosthold og laget treningsprogram var jeg svært streng med meg selv, men nå som jeg har mer kontroll på søtsuget og nå som det ikke kommer like ofte unner jeg meg det jeg har lyst på når søtsuget kommer, og da er det jo SÅ godt! Det kan like gjerne være på en tirsdag som på en lørdag, for når lørdagen kommer er det ikke alltid jeg har lyst på smågodt til kveldskosen men heller ei fruktskål. Man må unne seg det man har lyst på en gang i blant, men alltid husk å moderere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kuttet nesten alt raffinert sukker (i form av smågodt, sjokolade og sånn) før påske. Kan drikke brus hvis jeg vil ha (også kjent som fyllesyk-dager = litt cola), spise dessert eller is hvis det er mer enn 25 grader i lufttemperatur. Dette skal jeg fortsette med til jul, og da får jeg kjøpe meg en svinedyr designerveske. Regner med at jeg er totalavvent innen den tid, sånn at jeg ikke begynner igjen. Det har ikke vært et savn til nå, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max kan man drikke uansett :-) Jeg spiser noen ganger godis i helgen, men jeg syntes egentlig at det er bedre med frukt og unner meg det istedenfor :-) Nå er det jo snart sommer også, så en is i helgen burde være lov også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunnen ikke. Spiser 86% mørk sjokolade hvis jeg har lyst, blir vel en gang i måneden eller noe slikt. På denne årstiden blir det oppskjærte jordbær og helmelk i ei skål på lørdagskvelden! Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...