Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Selolje inneholder da vel EFA-er. Hva skulle det ellers være? Som sagt er alle omega-oljene EFA-er.

Nei det var jo det jeg lurte på :) Siden du sier at jeg må få mer EFA i kostholdet.. Men da mente du nok mer selolje kanskje? Så jeg tar 2g nå, hvor mye mer bør jeg ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det var jo det jeg lurte på :) Siden du sier at jeg må få mer EFA i kostholdet.. Men da mente du nok mer selolje kanskje? Så jeg tar 2g nå, hvor mye mer bør jeg ta?

Det kommer jo an på hvor konsentrert den er. Som jeg sier skal du ha ca 10g EFA, så da må du se hvor mye omega-fettsyrer det er i 1g av den du har :) Men kapsler er veldig dyrt i lengden, og den er ofte harsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER ER BEVIS PÅ HVOR LATTERLIG EFFEKTIV PSMF DIETTEN ER!

post-3293-14440830606825_thumb.jpg

BILDE 1; 148 kg

BILDE 2; 126 kg

Alle kan klare dette, dietten er ikke SÅ EKSTREM som mange mener.. Følg BØRGE sin diett til punkt og prikke, så får du enda sterkere fremgang enn meg.

Har selv prøvd så godt jeg kan å få i meg 325g PROTEIN om dagen, det er vanskelig men mulig..

Dette kombinert med aktiv styrketrening har jeg sett klar fremgang..

Stå på folkens, alle som vil ned i vekt bør prøve denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 6mnd gått ned ca 20kg, men har nå ligget og vippet rundt samme vekt siden jul føler jeg.

Jeg har spist lavkarbo da kroppen min ikke er glad i stivelse (oppblåst og matt, lite energi).

Trener 2 løping, 2 svømming, 2 sykling og 2 styrke i uka (triathlon trening).

Jeg vurderer å prøve PSMF i et par uker for å komme over kneika. Er det noe som kunne passe for meg?

Veier nå 90kg og er 165 høy, så skal enda ned mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de siste 6mnd gått ned ca 20kg.

Hvor mye spiser du? Det kan hende du burde ta litt tid på å normalisere forbrenningen din før du gjør noe mer. Du trener uansett for mye kardio til å gå på PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke hverken kcal eller karbohydrater. Spiser masse grønnsaker, godt med proteiner og naturlig fett.

Jeg kommer til å spise nogenlunde slik resten av livet, uten stivelse og sukker, er ikke bare en diett for meg. Så jeg vet ikke hva du tenker på når du sier normalisere. Jeg spiser langt fra lite, spiser når jeg er sulten, spiser til jeg er mett.

Er bare i uke 2 i selve treningen så øktene med kardio er ikke lange, lengste er 1 time sykling med oppvarming og nedtrapping, resten er langt under.

Men PSMF egner seg kanskje ikke med mye kardio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke hverken kcal eller karbohydrater. Spiser masse grønnsaker, godt med proteiner og naturlig fett.

Jeg kommer til å spise nogenlunde slik resten av livet, uten stivelse og sukker, er ikke bare en diett for meg. Så jeg vet ikke hva du tenker på når du sier normalisere. Jeg spiser langt fra lite, spiser når jeg er sulten, spiser til jeg er mett.

Så...du planlegger treningen din og har klare mål, men dietten din "tar du etter dagsformen"? "Godt med proteiner" er ikke akkurat et nøyaktig mål heller...

For å være brutalt ærlig, så går du ikke ned i vekt fordi du spiser mer enn du forbrenner. Det betyr enten at kroppen din har justert fordi du spiser alt for lite, eller du spiser mye mer enn du tror. Simple as that. For å vite hva du skal gjøre må du vite hva du gjør nå. Ellers vet du ikke hva du skal endre på.

Men PSMF egner seg kanskje ikke med mye kardio?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten er planlagt, en uke i forveien, så jeg vet hele tiden hva jeg skal spise. Men jeg veier ikke maten så nøye, utenom frokost.

Frokost er 100 gresk jogurt med 50g hjemmelaget frokostblanding bestående av nøtter og frø.

Lunsj er ca 300-350g med rester. I går var det kyllingbryst med brokkoli og en ostesaus over. I dag var det pølse og blomkål grateng.

Middagen er enten fisk, kjøtt eller kylling med grønnsaker stekt i ordentlig smør.

Drikker bare vann.

Ser ikke hvordan det kan være for mye mat, og det har gjort at jeg har gått ned 20kg på 26 uker, som har vært en bra fart. Men farten har gått ned, det er derfor jeg lurer.

Men du sier den ikke passer for kardio, så da får jeg finne på noe annet. Å begynne å veie maten 100% igjen blir for meg et mareritt og grunner til at jeg aldri har klart å komme videre etter et vist punkt før. Det skal ikke være en diett, det skal være en endring. Jeg får bare ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisedag nærmer seg, hva spiser dere på en sånn dag og hvor "mye"? Jeg har lest fint brød med nugatti, litt ris.

Det blir spennende å se om/hvordan kroppen reagerer, hittil har det vært en utrolig flyt av energi og våkenhet, og håper det vedvarer!

Hvor mye fett har du på kroppen, sånn ca. Det har veldig mye å si for strategi. Om du ikke sliter med leptin ville jeg rett og slett sagt at du skulle ta et måltid der du spiste nøyaktig det du følte for uten å ha dårlig samvittighet. Om du skal konkurrere, derimot, eller har en annen deadline kan du planlegge strategien nøyere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettprosenten ligger på 26, målt på treningssenter. Jeg har deadline om 3 uker (i første omgang), reiser på ferie, men det blir ingen frotsing eller stort alkoholkonsum. Reiser for å trene. Og er klar for en ny runde når jeg kommer hjem igjen.

Tanken er å spise noe på lørdag og kjøre strikt de to neste ukene.

Fettprosent skal måles igjen 3 mder etter 10 t med pt. Da regner jeg med at den er endret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fettprosenten ligger på 26, målt på treningssenter. Jeg har deadline om 3 uker (i første omgang), reiser på ferie, men det blir ingen frotsing eller stort alkoholkonsum. Reiser for å trene. Og er klar for en ny runde når jeg kommer hjem igjen.

Tanken er å spise noe på lørdag og kjøre strikt de to neste ukene.

Fettprosent skal måles igjen 3 mder etter 10 t med pt. Da regner jeg med at den er endret :)

26 er ikke høyt. Kos deg over en 5-timers periode, men som du sier trenger du ikke å faste. Det som er viktig for deg er å få i deg karbohydrater for å resette leptin-produksjonen. Typen er av sekundær interesse. Du er nok fremdeles i området der det er mest psykologisk effekt ved å belønne seg selv...Bare pass på å få i deg brød, ris, pasta, poteter e.l. Og kos deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Da blir det litt kos på lørdag, som en liten belønning :) Søndag er det fult fokus igjen på de neste to ukene. Jeg bare gleder meg, for jeg ser at dette funker! Å se resultater fort gir motivasjon da vektnegangen på en uke har gått forteren enn 2-3 kanskje 4 uker på "vanlig måte". Det gir en god start på ny tilværelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg hvorfor jeg gikk ned 3,5 kilo den første uka på psmf, men ingenting uke 2?

Her er målene mine:

Mål 27. januar

Vekt: 87

Bryst: 104

Mage: 91

Sete: 103

Lår: 62

Legg: 38

Overarm: 34

Mål 3. februar

Vekt: 83,5

Bryst: 100

Mage: 87

Sete: 101

Lår: 60

Legg: 36

Overarm: 34

Mål 10. februar

Vekt: 83,4

Bryst: 102

Mage: 87

Sete: 101

Lår: 60

Legg: 37

Overarm: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg hvorfor jeg gikk ned 3,5 kilo den første uka på psmf, men ingenting uke 2?

Spiste du ikke noen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiiii.. jeg er absolutt ikke motivert samtidig som jeg aldri har vært mer motivert..:p ( makes some sence?)

Også er det dette med treningen, trener jo for å hele tiden bli sterkere og legge på vekt ( om noen har fått det med seg, så er det jeg som alltid klager over stagnering i alle mulige øvelser:wub:) Im fighting for my life out there..

Men kanskje jeg burde kjøre en runde nå, og trene litt lettere 2 ukers tid. For så å starte opp igjen? Jeg gikk ned i vektene for 3 uker tilbake, da jeg startet min to splitt. Og nå er jeg oppe der hvor jeg var da jeg stagnerete forigge gang, og nå skjer det igjen..

Jeg kommer meg ikke over disse JÆ******Ø^Å 50 kg`los skivene:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...