Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg pleier og trene med 110 i bøy, så trente med 90 idag det var nokså tungt :p Er det mulig at det er på grunn av lite karbo ?:)

Det kommer helt an på - noen tålererer ikke lavkarbo like bra som andre. Selv trener jeg best når jeg er lilla på ketostixene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på - noen tålererer ikke lavkarbo like bra som andre. Selv trener jeg best når jeg er lilla på ketostixene ;)

Okai :D satser på løftene kommer fort tilbake, når jeg begynner og spise karbo igjen. Må snart lese resten av boken til lyle, for jeg har ikke kommet til hvordan jeg skal avslutte dieten :D hah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt OT, men jeg prøver meg med et spørsmål fordet ;)

Har lyst til å kjøre PSMF et par uker eller mer, men vet med meg selv at psyken ikke er god nok til å takle det. Men med en liten ekstra modifikasjon ville det vært mye lettere.

Sett at jeg ikke spiser PSMF 100% strikt (slik at bl.a et par skyr, mager kesam, litt ost m.m. er ok), vil jeg da få en nesten like god nedgang i fett% på samme måte som ren PSMF? Eller bør jeg satse på et mer langssiktig fettap slik jeg gjør nå 1500/1800kcal? Satt opp hvordan det ville se ut: 170g P, 50g K, 15gF ~ 1100kcal.

Er normalvektig, men har jo fortsatt en del fett å bli kvitt og hverdagen min er ganske rolig bortsett fra 4 treningsøkter i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at jeg ikke spiser PSMF 100% strikt

Akkurat det spørsmålet har blitt besvart mange ganger.

Hovedpoenget med PSMF er at den skreller av alt unntatt nødvendig protein og EFA. Den er satt opp for å gjøre vektnedgangen raskest mulig til tross for å sette opp et miljø for å beholde mest mulig muskelmasse. En PSMF+annet tjafs = en vanlig diett.

Så det du spør om blir i prinsippet "Jeg skal kjøre en vilkårlig diett. Et 170g protein, 50g karbo og ca 15g fett et bra mål?" Svaret blir nok noe ala "Så lenge du får i deg nok protein har det ikke så mye å si, så kjør noe du takler i lengden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor MÅ det være PSMF?

Har vært gjennom en fødsel og gått opp mye i vekt. Og drevet med av og på slanking siden fødselen. Nå gjenstår 5 kg og vekta har stått stille leeeeenge.. PSMF virker for meg som den dietten med størst fremgang på kortest mulig tid:) That´s why!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom en fødsel og gått opp mye i vekt. Og drevet med av og på slanking siden fødselen. Nå gjenstår 5 kg og vekta har stått stille leeeeenge.. PSMF virker for meg som den dietten med størst fremgang på kortest mulig tid:) That´s why!

Hvis vekten har stått stille er det fordi du spiser mer enn du forbrenner. Hvor lenge har du gått på diett? Har du fått lavere kroppstemperatur? Hvor mye spiser du om dagen? Trener du ved siden av?

EDIT: Hvor lenge er det siden du hadde pause fra dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekten har stått stille er det fordi du spiser mer enn du forbrenner. Hvor lenge har du gått på diett? Har du fått lavere kroppstemperatur? Hvor mye spiser du om dagen? Trener du ved siden av?

EDIT: Hvor lenge er det siden du hadde pause fra dietten?

Gikk på diett sist for et par uker siden. Har ikke fått lavere kroppstemperatur, nei.. Tror egentlig problemet ligger i at jeg ikke måler opp hvor mye jeg spiser. Spiser meg aldri stappmett, men måler ikke opp slik at jeg spiser samme mengde ved hvert måltid. Men her er det jeg spiser:

Frokost: Havregryn

Lunch: Salat m/kylling

Middag: Kylling og grønnsaker eller kyllingsalat

Kvelds: Sløv på kveldsmaten......

Ris, pasta, brødmat spiser jeg ALDRI! Spiser mye frukt. Drikker ikke brus og søtsaker. Kun vann.

Ja, trener ved siden av. I det siste har jeg kjørt 40 min styrketrening og 20 min cardio hver dag.

Som du skjønner. Jeg trenger hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skjønner. Jeg trenger hjelp :)

Når du sier "sløv på kveldsmaten" - hva mener du da? At du ikke spiser, eller at du spiser junk?

Ut fra det du skriver spiser du alt for lite protein uansett hvilken diett du går på. Det første du burde gjøre er å spise som vanlig, men skrive ned nøyaktig hva du spiser og hvor mye. Hvis du ligger for lavt på kalorier bør du oppjustere først, og så gå på diett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke junk. Aldri junk! Av og til spiser jeg ikke. Andre ganger tar jeg meg en yoghurt eller enda en salat..

hmm, takk for tipset!! Men føler jeg har det altfor travelt til å begynne å spise vanlig. Hvis vanlig i dette tilfelle er gode norske middagsretter og frokost og kveldmat er brødmat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke junk. Aldri junk! Av og til spiser jeg ikke. Andre ganger tar jeg meg en yoghurt eller enda en salat..

hmm, takk for tipset!! Men føler jeg har det altfor travelt til å begynne å spise vanlig. Hvis vanlig i dette tilfelle er gode norske middagsretter og frokost og kveldmat er brødmat..

Det trenger ikke være det, men du har et desperat behov for å justere opp kaloriene dine og få forbrenningen din i gang igjen. Det du skrev over er sulteforing, og det vil ikke lønne seg i lengden. Det siste du trenger er en PSMF. Beklager det, men jeg må bare være ærlig.

Nå vet ikke jeg hvor mange kalorier du spiser om dagen, men med mindre du er godt over 1500 er det ingen ting å hente på en PSMF for deg. Sett opp en oversikt over hva du spiser så jeg i det minste kan se hva du spiser nå før jeg bestemmer om jeg vil hjelpe deg i gang med en ekstremdiett. Bare at du sier at du er såpass sløv og kutter ut måltider uten noen som helst grunn når du skal ned i vekt er et faresignal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kontakter jeg deg om en uke. Når jeg har en oversikt. Så får jeg høre om du orker å legge arbeid i å hjelpe meg:) Takk for feedback! :)

Det er ikke det at jeg ikke orker, men det er viktig at du har kontroll på hva du spiser og ikke spiser - og ikke minst er det viktig å se at du ikke allerede sulteforer deg selv. PSMF er ikke noe koselig, og for mange er det mye verre enn som så. Om du dropper måltider på en PSMF så skyter du deg selv i foten, og om du spiser for lite i dag og ikke går ned i vekt er det mye viktigere for deg å først få i gang forbrenningen din - slik at du kan holde vekten i mer enn et par uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen synsmål på 3 vs 4 måltider eller er det same same?

Det eneste som er relevant er inntaket av kalorier. Mange, også jeg, liker å ha færre måltider med litt størrelse på, så jeg kan komme ned i to måltider og dermed spise etter IF-prinsippene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente

Alder: 21

Høyde: 168 cm

Nåværende vekt: 63,3 kg

Kan noen snille engler være snill å sette opp en diett til meg? Må være PSMF!

Trenger hjelp fort som FY, for dette skal jeg klare :)

For det første, om du gidder å ta deg tia til å lese deg opp på hva PSMF faktisk er og hva det innebærer så vil du innse hvor ufattelig enkelt det er å sette opp en kostholdsplan selv.

Jeg foreslår at du prøver å lage et oppsett SELV, så kan vi andre heller komme med innspill til eventuelle forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...