Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Uh..."tren mer" er den vanligste feilen folk gjør med PSMF. Selv om du ligger i sengen og hører på mp3 en hel uke i strekk skal du klare å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uh..."tren mer" er den vanligste feilen folk gjør med PSMF. Selv om du ligger i sengen og hører på mp3 en hel uke i strekk skal du klare å gå ned i vekt.

Så mine tre styrkeøkter skal holde? Jeg hadde klart mer, i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF er en diett der alt vekttapet kommer fra maten. Trening gjør man *kun* for å beholde musklene sine. Mer trening betyr at man bruker av det lille proteinet man får i seg, og da mister man muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mine tre styrkeøkter skal holde? Jeg hadde klart mer, i allefall.

Tren kroppen tre ganger i uken, og helst helkroppsprogram basert på baseøvelser. Ikke tren så tungt du kan, men "tungt nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PSMF er en diett der alt vekttapet kommer fra maten. Trening gjør man *kun* for å beholde musklene sine. Mer trening betyr at man bruker av det lille proteinet man får i seg, og da mister man muskelmasse.

jg ser tankegangen i begynnelsen om man har veldig mye tilovers, men bortsett fra det gjør jg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg ser tankegangen i begynnelsen om man har veldig mye tilovers, men bortsett fra det gjør jg ikke

Så du mener at en voksen mann på 900kcal om dagen skal klare å trene tungt? Hvordan tror du restitusjonen blir? Jeg tror det er en grunn til at Lyle sier det han gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, på to uker burde jeg klart å gått ned 3-4kg (med en fett% på 23)? Glykogenlagrene var rimelig tomme før jeg begynte, fordi jeg spiser lavkarbo til vanlig.

Tja, nå vet jeg ingen ting om hva du spiser, hvilket kjønn du er (forestiller meg dame, men vet ikke hvorfor) eller noe som helst. Men jeg ville sagt 1kg i uken, og alt annet er bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1:

TRENING

Måltid 1:

200g kyllingfilet

(salat, paprika, spinat)

Kcal: 246

Protein: 55,8g

Fett: 2,6g

Måltid 2:

200g seifilet

200g blomkålris

100g løk

Kcal: 256

Protein: 46,1g

Fett: 1,3g

Måltid 3:

105g eggehvite

80g bringebær

7,5g protein

Kcal: 123,3

Protein: 24,3g

Fett: 0,63g

TOTALT:

Kcal: 625

Protein: 126,2g

Fett: 4,53g

Dag 2:

Måltid 1:

180g tunfisk

150g blomkål

150g brokkolimos

Kcal: 277,2

Protein: 51,75g

Fett: 2,36g

Måltid 2:

200g kyllingfilet

(salat, tomat, ruccola)

Kcal: 246

Protein: 55,8g

Fett: 2,6 g

Måltid 3:

105g eggehvite

80g bringebær

Kcal: 67,3

Protein: 11,6g

Fett: 0,4g

TOTALT:

Kcal: 590,5

Protein: 119,2g

Fett: 5,36g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veier 62. Kanskje jeg skal gjøre det og, ja....

Jeg ville gått høyere på protein og lavere på karbohydrater. 23% er vel ganske lavt for jenter/damer, så da må du opp mot 2.5g/kg. Det lønner seg ikke å kutte på proteiner ;)

Men si det sånn - havner du høyere på karbo enn fett, så bør du jobbe litt med å få dem i det minste i samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått høyere på protein og lavere på karbohydrater. 23% er vel ganske lavt for jenter/damer, så da må du opp mot 2.5g/kg. Det lønner seg ikke å kutte på proteiner ;)

Men si det sånn - havner du høyere på karbo enn fett, så bør du jobbe litt med å få dem i det minste i samme område.

Ah, det er mye protein... Får bruke m-factoren min flittig :p Ok, skal regne ut hvordan jeg ligger an på karbo. Kanskje det må justeres også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at en voksen mann på 900kcal om dagen skal klare å trene tungt? Hvordan tror du restitusjonen blir? Jeg tror det er en grunn til at Lyle sier det han gjør...

jg syntes ikke en voksen mann skal gå på 900kcal om han ikke er dårlig trent eller mye ekstra å bære på. Men det er jo bare min personlige mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg syntes ikke en voksen mann skal gå på 900kcal om han ikke er dårlig trent eller mye ekstra å bære på. Men det er jo bare min personlige mening:)

På en PSMF skal han gå på det om vekten passer. Jeg er ca 90kg og piser rett under 900kcal på PSMF-dagene mine. Om du er motstander av PSMF er ikke dette tråden for deg ;)

Ah, det er mye protein... Får bruke m-factoren min flittig :p Ok, skal regne ut hvordan jeg ligger an på karbo. Kanskje det må justeres også.

Hvis du bytter ut "kanskje" med ingen ting, så er vi enige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en PSMF skal han gå på det om vekten passer. Jeg er ca 90kg og piser rett under 900kcal på PSMF-dagene mine. Om du er motstander av PSMF er ikke dette tråden for deg ;)

Hvis du bytter ut "kanskje" med ingen ting, så er vi enige ;)

Deal ;) Hadet bringebær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...