Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var å trente armer i dag i singelet, og der kunne jeg se at jeg har blitt mer markert, mye blodårer :D

fokuserer litt mye på magen, det er jo den som går sist uansett.. forresten, er det noen som vet hvordan det funker med kreatin på en sånn diet? ser fler har spurt om det.

vil det trekke vann inn i hele kroppen, eller bare inn i musklene?

en ting til, jeg har gått på kortison tabletter 1,5 uke. Om jeg ikke tar feil så har vel kortison den samme virkningen som kortisol? bare at kortisol produseres i kroppen å kortison er medisinen. Tror dere det kan ha innvirkning på dietten? holde på vann osv?

for vi snakker jo om å sove godt, senke kortisol nivået osv..

De som står på store doser m kortison hovner hvertfall enomt opp. Akkurat hva som er stor dose skal jeg ikke uttale meg om, men tror kanskje du har svaret på vektoppgangen på 1 kg der

Fortsetter under...

De som står på store doser m kortison hovner hvertfall enomt opp. Akkurat hva som er stor dose skal jeg ikke uttale meg om, men tror kanskje du har svaret på vektoppgangen på 1 kg der

ja fare for at det har noe med saken å gjøre. men er ferdig med de nå, så vi får se. Googla de tablettene litt å det kom fram at de satte kroppen i katabolsk fase, at man ikke skulle trene hardt og at man kunne gå opp i vann og fettvekt.. Ikke rart jeg ølte meg ødelagt på dietten forrige uke :S synes doktoren kunne sakt noe om det. leste at man kunne blø neseblod ved anstrengelser på kortison, å det gjorde jeg forrige uke på jobb.

Men nå er jeg ferdig med de, så får vi se om det skjer noe mer frammover nå :)

Dette med leptinnivå og oppkarbing - vil man kjenne på kroppen at når det er nødvendig? Hadde en runde i våres med PSMF og da "måtte" jeg karbe opp etter en snau uke fordi jeg rett og slett ikke fungerte mer. Denne gangen har det derimot gått ganske smertefritt, kun litt lavt energinivå. Har nå gått i fem dager, tenker jeg har fettprosent på ca 25. Nok å ta av, for å si det sånn. Ka du tru? (beklager hvis det står på en av disse 171 sidene, jeg er litt lat i dag. skylder på PSMF hehe)

Dette med leptinnivå og oppkarbing - vil man kjenne på kroppen at når det er nødvendig? Hadde en runde i våres med PSMF og da "måtte" jeg karbe opp etter en snau uke fordi jeg rett og slett ikke fungerte mer. Denne gangen har det derimot gått ganske smertefritt, kun litt lavt energinivå. Har nå gått i fem dager, tenker jeg har fettprosent på ca 25. Nok å ta av, for å si det sånn. Ka du tru? (beklager hvis det står på en av disse 171 sidene, jeg er litt lat i dag. skylder på PSMF hehe)

Jeg vil anbefale deg å kjøre sykluser. For plutselig føles det som om man trenger oppkarbing annenhver dag :-P men med den fett prosenten så står det vel hver 10 dag. Er du flink til å ligge godt under 20g karbo hver dag så ville jeg tatt oppkarbing på fredag eller lørdag. Fredag er ganske greit, for da kan man spise PSMF som vanlig på dagen og kose seg litt ekstra utover kvelden. Å da fyller man lagrene og du kan kjøre en tyngre styrkeøkt på lørdag :-) å husk at vil man ha ekstra resultater så lønner det seg å karbe opp med mat med minst mulig fett og sukker.. Brød, ris, pasta og bakevarer er ganske bra bensin :-)

Min mening i allefall, etter å ha lest mye om PSMF samt the ultimate diet 2.0 som er skrevet av samme mann :-)

Annonse

ja fare for at det har noe med saken å gjøre. men er ferdig med de nå, så vi får se. Googla de tablettene litt å det kom fram at de satte kroppen i katabolsk fase, at man ikke skulle trene hardt og at man kunne gå opp i vann og fettvekt.. Ikke rart jeg ølte meg ødelagt på dietten forrige uke :S synes doktoren kunne sakt noe om det. leste at man kunne blø neseblod ved anstrengelser på kortison, å det gjorde jeg forrige uke på jobb.

Men nå er jeg ferdig med de, så får vi se om det skjer noe mer frammover nå :)

Tror det er mest vann man går opp av. Erfaringen min er at de som har stått på disse kursene har mistet dette raskt etter endt kur. Du er på en måte "heldig" på den måten at du mest sannsynlig har en konkret årsak til det skuffende resultatet v siste veiing :)

Edit. Mener selvfølgelig kurene - ikke kursene :)

Tror det er mest vann man går opp av. Erfaringen min er at de som har stått på disse kursene har mistet dette raskt etter endt kur. Du er på en måte "heldig" på den måten at du mest sannsynlig har en konkret årsak til det skuffende resultatet v siste veiing :)

Edit. Mener selvfølgelig kurene - ikke kursene :)

Ja greit å ha noe å skylde på. Men da man har en daglig forbrenning på ca 3000 kcal og over "snittet" med muskler. Så MÅ man ned i vekt da man spiser 1000 kcal om dagen.. Hehe.. Men er lett å bli blind på egen krop: :S

Jeg vil anbefale deg å kjøre sykluser. For plutselig føles det som om man trenger oppkarbing annenhver dag :-P men med den fett prosenten så står det vel hver 10 dag. Er du flink til å ligge godt under 20g karbo hver dag så ville jeg tatt oppkarbing på fredag eller lørdag. Fredag er ganske greit, for da kan man spise PSMF som vanlig på dagen og kose seg litt ekstra utover kvelden. Å da fyller man lagrene og du kan kjøre en tyngre styrkeøkt på lørdag :) å husk at vil man ha ekstra resultater så lønner det seg å karbe opp med mat med minst mulig fett og sukker.. Brød, ris, pasta og bakevarer er ganske bra bensin :)

Min mening i allefall, etter å ha lest mye om PSMF samt the ultimate diet 2.0 som er skrevet av samme mann :)

Da gjør jeg som du sier, du har nok et poeng med at dersom man alltid stoler på hva kroppen sier blir det fort vekk litt mer oppkarbing enn det som trengs :) Bedre å bare følge reglene strikt! Nå blir det steking av ny kyllingfilet her - wuhu! Lykke til videre alle sammen!

Har vært på Yogakurs idag :) Kan anbefales for andre psmf'ere som er vant til å trene mer og savner noe å gjøre. Fint m litt fokus på noe som kanskje har lett for å bli forsømt til vanlig. Helt i vater nå kjenner jeg ;)

Sliter med søvnen jeg å.. Har vært våken 2-3 timer midt om natten hver natt nesten, skikkelig irriterende når jeg alltid sovner igjen like før vekkerklokka ringer.. Men fungerer bra resten av dagen (etter uendelig høyt kaffeinntak), så bortsett fra litt frustrasjon er det jo ikke så galt :) Men jeg hørte noe om at det hadde noe med at karboinntaket var lavt, var ei som svarte meg på det tidligere i tråden, hun sa at det var noe i karbohydrater som ble gjort om til et stoff som førte til bedre søvn når det ble mørkt (dårlig gjenfortalt).

Annonse

Det var meg :) Karbohydrater fører til økt serotonin produksjon, som igjen blir til melanotin (søvnhormonet)på kvelden. Serotonin er ett hormoner som virker beroligende og det er nok derfor mange også kan føle seg "gira" og rastløs på dietten

Sånn var det ja! :thumbsup:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...