Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
du ska ju hålla dig så låg som möjligt på carbs och fett så jag hade inte spist det. mager kesam med funlight är bättre.

Det er da mer fett/karbs i mager kesam enn skyr da?....

Mager kesam:

Næringsinnhold per 100g

energi 326 kJ (74 kcal)

protein 12,0 g

karbohydrat 4,3 g

- hvorav sukkerarter 4,3 g

fett 1,0 g

- hvorav mettede fettsyrer 0,6 g

kostfiber mindre enn 1,0 g

natrium 0,03 g

kalsium 100 mg (13%')

Skyr:

Næringsinnhold pr. 100 gram

Kalorier: 63 kcal

Protein: 11,2 g

Karbohydrat: 4,1 g

Fett: 0,2 g

Fiber: 0,2 g

Eller er det bare jeg som leser feil?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Nvm: Leste bare noe på nett. Er tydeligvis mye mer karbs i den skyren jeg tenker på! Case closed! 15gram karbs pr100gram!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long-time lurker, first-time poster her. Begynte på PSMF for et par dager siden, og det ser ut til å fungere ganske bra! Var flink gutt (for en gangs skyld) og trappa ned gradvis på karb frem mot at jeg begynte dietten for alvor, så jeg har sluppet unna svimmelhet og alt det andre folk har meldt fra om her. Er en brukbar mage som skal bort og det kommer til å ta tid. Regner med å være på den frem til slutten av juli eller kanskje også august hvis det blir nødvendig.

Det jeg lurer på er matvekt og sånt. Sikkert et dumt spørsmål men jeg spør likevel jeg. Har en digital vekt som jeg har vært ganske flittig til å bruke, men hver gang jeg skal måle opp kjøttmengden syns jeg det blir for mye. For eksempel, i dag skal jeg ha i meg strimlet svinekjøtt, og slik jeg satte det opp på diett.no ble det en Nordfjord-pakke (300 gram) fordelt utover to måltider med 90g grønnsaker på hver av de.

Så steker jeg innholdet i pakka (i vann, selvfølgelig), men når jeg skal veie opp 150 gram til første måltid så går nesten alt i panna med! Er det sånn da at jeg på noen måte får i meg mer eller mindre næringsstoffer enn det som står oppført på pakka (og dermed diett.no)? Lønner det seg å veie før man slenger det i panna? Kanskje dumt av meg å bli helt aspergers over så få kalorier men jeg er blodnazi på dette og skal gjøre det skikkelig. Så setter pris på svar! :)

Næringsinnhold gjelder for rå/utilberedt mat. Vei derfor alltid rå. Hvis det i rå vekt skal tilsvare 3 porsjoner, er det fortsatt det etter steking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt spørsmål til dere med mye erfaring:

Jeg ligger nå på følgende:

Protein per dag: 228,5

Fett per dag: 22,52

Karb per dag: 8,4

Kalorier: 1183,4

(Målvekt: 94 kg)

Dette inkluderer 2ss tran hver dag, som da gir til sammen 12g fett. Er det greit å sløyfe en av de spiseskjeene? Har lyst til å komme under 20g fett per dag. Hva tror dere?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt spørsmål til dere med mye erfaring:

Jeg ligger nå på følgende:

Protein per dag: 228,5

Fett per dag: 22,52

Karb per dag: 8,4

Kalorier: 1183,4

(Målvekt: 94 kg)

Dette inkluderer 2ss tran hver dag, som da gir til sammen 12g fett. Er det greit å sløyfe en av de spiseskjeene? Har lyst til å komme under 20g fett per dag. Hva tror dere?

:)

Tran er viktig fett, så det er ikke noen hensikt å sløyfe en skje bare for å komme under 20g.. Om det er nødvendig med 2 skjeer, kan ikke jeg svare på, men jeg vet at det ikke er for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PSMF its on!!

begynte så smått i går med forandring i kostholdet, noe ala psmf dietten. Og i dag har jeg kjørt den helt ut.

Da jeg trente på gymmen i dag, så kjente jeg en forandring og det var at jeg svetta som faen. Normalt?

Gjør meg ikke noe forsåvidt, men bare lurer litt på om andre også har kjent den forandringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med å få i meg nok mat per dag. blir rett og slett glemt og føler meg ikke særlig sulten før jeg skal legge meg men da venter jeg liksågodt til neste dag. noen forslag? :S

hva er faren med å få i seg for lite proteiner / for lite mat per dag?

er ganske vanskelig dette her da jeg ikke er mer sulten :S har idag spist 200gram med grillet kylling uten skinn og 300gram biff kiwi helgetilbud + litt agurk.

har vurdert en tur til legen for å få lov til å fortsette på dette samt sjekke at alt er iorden med meg.

har også et par matspørsmål:

handlet 3 hele kyllinger på ica (ferdig grillet i butikken) plukket av alt skinn og bein på dette og varmte i stekepanne før spising. hvordan er dette for karbs og fett? håper ikke dette ødelegger noe da dette var mega godt! får ikke samme flisene av kylling filet :(

hvilke krydder er fyfy? har noe pizza krydder fra pizzabakeren som er meget godt, er dette uheldig? tenker selv at det er så små mengder at det bør greit uansett hva det inneholder? finner ingen næringsinnhold til dette

lurer også på dette med fun light og lett brus. er tidligere coca-holiker og drakk ofte 1.5l cola til dagen. nå drikker jeg kansje 1liter lettbrus eller funlight til dagen, hvilke effekter har dette?

edit:

regnet ut innholder på dagens mat til:

20g fett

3g karbo

121g proteiner.. så ser jo at jeg må få i meg mere mat (200g proteiner per dag ca skal jeg ha)

får legge till egg til frokost imorgen og noe kjøtt med mindre fett så tror jeg at jeg klarer meg.

nb: er på min 4 uke og har gått ned nesten 12kg.

Grattis med å gå ned såpass med kg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt spørsmål til dere med mye erfaring:

Jeg ligger nå på følgende:

Protein per dag: 228,5

Fett per dag: 22,52

Karb per dag: 8,4

Kalorier: 1183,4

(Målvekt: 94 kg)

Dette inkluderer 2ss tran hver dag, som da gir til sammen 12g fett. Er det greit å sløyfe en av de spiseskjeene? Har lyst til å komme under 20g fett per dag. Hva tror dere?

:)

BYtt ut tranen med selolje f.eks da det skal være en bedre (og smaker bedre/lettere å få ned)

Bruker selv Artic fra myrevolution.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål ang trening:

Jeg bruker fullkroppsprogrammet som er i artikkelen. Nå har jeg holdt på i 16 dager og jeg har gått inn 2 cm på overarm og noen cm her og der :-)

Jeg trener 3 sett med 10 reps. Det siste settet prøver jeg, på noen øvelser, å øke kg og heller ta så mange reps jeg greier (tungt slik at jeg klarer 6-8) Er dette noe jeg kan fortsette med eller bør jeg holde meg til moderat kg og intensitet?

Blir litt gira... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF its on!!

begynte så smått i går med forandring i kostholdet, noe ala psmf dietten. Og i dag har jeg kjørt den helt ut.

Da jeg trente på gymmen i dag, så kjente jeg en forandring og det var at jeg svetta som faen. Normalt?

Gjør meg ikke noe forsåvidt, men bare lurer litt på om andre også har kjent den forandringen?

vet ikke med svetting, men vi er 3 kammerater som prøver oss på dette og alle opplevde kvalme / løs mage i starten av dietten, går seg litt til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke med svetting, men vi er 3 kammerater som prøver oss på dette og alle opplevde kvalme / løs mage i starten av dietten, går seg litt til etterhvert.

ikke uvanlig dette. Husk å salte maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode råd om hvordan man "går av" PSMF? Tenker selv at hvis jeg holder meg på et kaloriunderskudd på 500 (ligger på 1500 i dag) med en fordeling på 50/30/20 i noen uker så vil det være en god overgang? Noen med tanker om dette? Har aldri sluttet med PSMF før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode råd om hvordan man "går av" PSMF? Tenker selv at hvis jeg holder meg på et kaloriunderskudd på 500 (ligger på 1500 i dag) med en fordeling på 50/30/20 i noen uker så vil det være en god overgang? Noen med tanker om dette? Har aldri sluttet med PSMF før :)

Det anbefales at du spiser vedlikehold i en periode ( 2 uker ) etter fullført PSMF, for å "restarte" kroppens systemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har sånn ekkel smak i munnen når jeg går på PSMF. Er det noe "snacks" jeg kan spise innimellom? Tyggis eller sukkerfrie drops som ikke inneholder så mange karbohydrater?

Tror ikke det er noen krise om du tar deg en pastill i "ny og ne" så lenge du ikke spiser en hel pose på kort tid :) selv så er Nidar IFA fruits favoritten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål ang trening:

Jeg bruker fullkroppsprogrammet som er i artikkelen. Nå har jeg holdt på i 16 dager og jeg har gått inn 2 cm på overarm og noen cm her og der :)

Jeg trener 3 sett med 10 reps. Det siste settet prøver jeg, på noen øvelser, å øke kg og heller ta så mange reps jeg greier (tungt slik at jeg klarer 6-8) Er dette noe jeg kan fortsette med eller bør jeg holde meg til moderat kg og intensitet?

Blir litt gira... ;-)

Du burde kjøre ALLE sett til maks rep. Dvs finn ut hvor tungt du kan løfte og samtidig ligge på mellom 8-12 reps. Ikke kjør sett med stopp på 10 hvis du kunne tatt 14. Da er vektene for lette. Høy intensitet er også et must. 60 sekunder hvile mellom hvert sett og 1 minutt mellom hver øvelse. Du skal virkelig kjenne at du tar deg ut gjennom hele programmet :) Hva er vekt tapet ditt på 16 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...