Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg bikket 4 uker med PSMF og er 10.7kg letter.

Må bare si at dette er det beste, letteste og mest effektive jeg har prøvd for og bli kvitt bilringen min. Jeg er helt klart solgt. Endelig har jeg funnet måten og få igjen kroppen min på.

Så flink du har vært! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bikket 4 uker med PSMF og er 10.7kg letter.

Må bare si at dette er det beste, letteste og mest effektive jeg har prøvd for og bli kvitt bilringen min. Jeg er helt klart solgt. Endelig har jeg funnet måten og få igjen kroppen min på.

Utrolig bra! Dette er motiverende å høre, skal kjøre 4 uker selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bikket 4 uker med PSMF og er 10.7kg letter.

Må bare si at dette er det beste, letteste og mest effektive jeg har prøvd for og bli kvitt bilringen min. Jeg er helt klart solgt. Endelig har jeg funnet måten og få igjen kroppen min på.

Gratulerer!

Har vært på dette en uke i dag. Ned 5 kg til nå. Motiverende å se at du får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en god del av dette er nok vann, spesielt på dette tidlige tidspunktet. Er 114 kg, 185cm. Så har mye å miste også ;)

okej :) ja för jag gick ner 2.5 kg på två dagar men måste varit vann. haft två spisedagar sen förra måndagen. har ca 15% kroppsfett så det behövdes men inte gått ner så mycket mer 1.3 kg kanske. men måste vara spisedagarnas fel fast ser iofs skillnad så hoppas det e lite muskler oxå för har blivit starkare. kanske svårare att gå ner om man har lite fett på kroppen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej :) ja för jag gick ner 2.5 kg på två dagar men måste varit vann. haft två spisedagar sen förra måndagen. har ca 15% kroppsfett så det behövdes men inte gått ner så mycket mer 1.3 kg kanske. men måste vara spisedagarnas fel fast ser iofs skillnad så hoppas det e lite muskler oxå för har blivit starkare. kanske svårare att gå ner om man har lite fett på kroppen ?

Hvis man har lav fett% er det vanskeligere å gå ned ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det finnes noen fordeler med å ha høy fettprosent!! :p

Hvis man har lav fett% er det vanskeligere å gå ned ja.

Mm, men vikten e egentligen inte så viktig egentligen. skulle bara testa psmf för att få bort lite mer fett på magen inför min ferie nästa vecka å har lyckats ganska bra. kalipermålning och inbody imorn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, men vikten e egentligen inte så viktig egentligen. skulle bara testa psmf för att få bort lite mer fett på magen inför min ferie nästa vecka å har lyckats ganska bra. kalipermålning och inbody imorn :)

Nei vekten spiller ingen rolle, allikevel er det den enkleste måten å måle fremgang på.. Lykke til med måling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vekten spiller ingen rolle, allikevel er det den enkleste måten å måle fremgang på.. Lykke til med måling!

ja därför jag blivit lite orolig men ska väl va nöjd med 1.5 kg på 10 dar hoppas på lite mer imorn, spegeln visar ju annat :) takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long-time lurker, first-time poster her. Begynte på PSMF for et par dager siden, og det ser ut til å fungere ganske bra! Var flink gutt (for en gangs skyld) og trappa ned gradvis på karb frem mot at jeg begynte dietten for alvor, så jeg har sluppet unna svimmelhet og alt det andre folk har meldt fra om her. Er en brukbar mage som skal bort og det kommer til å ta tid. Regner med å være på den frem til slutten av juli eller kanskje også august hvis det blir nødvendig.

Det jeg lurer på er matvekt og sånt. Sikkert et dumt spørsmål men jeg spør likevel jeg. Har en digital vekt som jeg har vært ganske flittig til å bruke, men hver gang jeg skal måle opp kjøttmengden syns jeg det blir for mye. For eksempel, i dag skal jeg ha i meg strimlet svinekjøtt, og slik jeg satte det opp på diett.no ble det en Nordfjord-pakke (300 gram) fordelt utover to måltider med 90g grønnsaker på hver av de.

Så steker jeg innholdet i pakka (i vann, selvfølgelig), men når jeg skal veie opp 150 gram til første måltid så går nesten alt i panna med! Er det sånn da at jeg på noen måte får i meg mer eller mindre næringsstoffer enn det som står oppført på pakka (og dermed diett.no)? Lønner det seg å veie før man slenger det i panna? Kanskje dumt av meg å bli helt aspergers over så få kalorier men jeg er blodnazi på dette og skal gjøre det skikkelig. Så setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Long-time lurker, first-time poster her. Begynte på PSMF for et par dager siden, og det ser ut til å fungere ganske bra! Var flink gutt (for en gangs skyld) og trappa ned gradvis på karb frem mot at jeg begynte dietten for alvor, så jeg har sluppet unna svimmelhet og alt det andre folk har meldt fra om her. Er en brukbar mage som skal bort og det kommer til å ta tid. Regner med å være på den frem til slutten av juli eller kanskje også august hvis det blir nødvendig.

Det jeg lurer på er matvekt og sånt. Sikkert et dumt spørsmål men jeg spør likevel jeg. Har en digital vekt som jeg har vært ganske flittig til å bruke, men hver gang jeg skal måle opp kjøttmengden syns jeg det blir for mye. For eksempel, i dag skal jeg ha i meg strimlet svinekjøtt, og slik jeg satte det opp på diett.no ble det en Nordfjord-pakke (300 gram) fordelt utover to måltider med 90g grønnsaker på hver av de.

Så steker jeg innholdet i pakka (i vann, selvfølgelig), men når jeg skal veie opp 150 gram til første måltid så går nesten alt i panna med! Er det sånn da at jeg på noen måte får i meg mer eller mindre næringsstoffer enn det som står oppført på pakka (og dermed diett.no)? Lønner det seg å veie før man slenger det i panna? Kanskje dumt av meg å bli helt aspergers over så få kalorier men jeg er blodnazi på dette og skal gjøre det skikkelig. Så setter pris på svar! :)

skriv alltid in maten innan den blir stekt. efteråt så väger den alltid mindre eftersom vattnet försvinner. sen kan du ju väga för att få rätt mängd per måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med tagatesse?

Ja, jeg liker tagatesse svært godt. Får ikke den samme "kalde" følelsen i munnen som man får av sukrin, og heller ikke vondt i magen.. Husk bare å dosere riktig i forhold til vanlig sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Etter å ha lurt i bakgrunnen og skummet gjennom det meste av denne tråden, og plukket opp masse informasjon (og rista oppgitt på hodet endel ganger over de samme spørsmålene som går igjen..gang etter gang :mellow: ), tenkte jeg at jeg skulle titte frem og si hei ;)

Jeg er på min 16'ende dag med psmf, har gått ned ca 7 kg, og er i dag offisielt ikke overvektig (i følge bmi) for første gang på over ett år. Fettet har vokst som ugress på kroppen min etter at jeg bytta ut nikotin med sjokolade :eek: Jeg har fremdeles noen flere kilo som skal vekk før jeg er fornøyd, så jeg satser på å kjøre denne dietten i 3-4 uker til, så vedlikehold i 2-3 uker, før jeg fortsetter med psmf.

Jeg synes egentlig det går veldig enkelt, er hverken sulten eller har lyst på noe søtt. Mitt største problem er å få i meg nok proteiner, så det går noen kopper med proteinkaffe i tillegg til mat.

Nå er det snart tid for en lett styrkeøkt, og henting av pakke med selolje og proteinpulver på posten..

Ha en fin dag, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker tagatesse svært godt. Får ikke den samme "kalde" følelsen i munnen som man får av sukrin, og heller ikke vondt i magen.. Husk bare å dosere riktig i forhold til vanlig sukker.

Kan jeg bruke det på PSMF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Hva tenker folk om SKYR her(med sånne corn)? Har kjøpt det som "belønnings" mat jeg skal ha under eksamen... Haha! 4.dagen i dag hvor jeg har holdt dietten skikkelig! Og merket både på trening og generelt at hodet ikke er med/blir fort sliten!:o Jaja! Det kommer seg jo!:D

Men spørsmålet: SKYR: Hva tenker folk generelt om dette? Blir vel egentlig maks 1 om dagen! Klarer å havne på rundt 20-25 på fett/karbs i så fall! Er dette "lov"?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker folk om SKYR her(med sånne corn)? Har kjøpt det som "belønnings" mat jeg skal ha under eksamen... Haha! 4.dagen i dag hvor jeg har holdt dietten skikkelig! Og merket både på trening og generelt at hodet ikke er med/blir fort sliten!:o Jaja! Det kommer seg jo!:D

Men spørsmålet: SKYR: Hva tenker folk generelt om dette? Blir vel egentlig maks 1 om dagen! Klarer å havne på rundt 20-25 på fett/karbs i så fall! Er dette "lov"?:p

du ska ju hålla dig så låg som möjligt på carbs och fett så jag hade inte spist det. mager kesam med funlight är bättre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...