Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Og dette er "lov" på psmf?:o;D

Yes.. er ikke næring i hverken gelatin eller fun light. Spis til du spyr.

EDIT! My bad, er ca 70 kcal per 10 plater gelatin.. så litt næring er det jo i det. Men jeg synes nå fremdeles det er så lite at det går an med litt :p Dessuten ser det ut som at kaloriene kommer fra proteiner. (ref matvareguiden.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes.. er ikke næring i hverken gelatin eller fun light. Spis til du spyr.

EDIT! My bad, er ca 70 kcal per 10 plater gelatin.. så litt næring er det jo i det. Men jeg synes nå fremdeles det er så lite at det går an med litt :p Dessuten ser det ut som at kaloriene kommer fra proteiner. (ref matvareguiden.no).

Guri for en gulldeal - man spiser altså snop som kun inneholder proteiner. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Hmmm, det er for godt til å være sant.... Kan jeg plutselig lage gele på Fun Light bringebær som er sååå godt? Kunne nok greid meg uten vaniljesaus til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det er for godt til å være sant.... Kan jeg plutselig lage gele på Fun Light bringebær som er sååå godt? Kunne nok greid meg uten vaniljesaus til da!

Jeg har bedt mine foreldre ta med den med stevia fra sverige, så det var en med blåbær, den blir sikkert god gele. Ellers er jeg mer glad i sjokoladepudding og amerikanske pannekaker med lønnesirup. Kanskje dårlig gjort å skrive slik i en vi-holder-på-å-sulte-oss-slanke-tråd?? :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

En smule slem ja;) Har gått nesten 4 uker uten å drikke en dråpe alkohol eller skeie ut med 1 kcal, nå fikk jeg veeeldig lyst på sjokoladepudding med masse vaniljesaus!! :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specs: Gutt, 179cm, 72 kilo, helkroppsprogram 3 ganger i uken. Fett% på ca. 12-13. Ser dette bra ut? Noe som mangler? Noe som bør fjernes?

Energi(kcal) - 902

Fett – 15,49

Karbo – 20,94

Proteiner – 167,08

Frokost:

1 kapsel omega-3(selolje)

én boks tunfisk i vann

½ agurk

100g salat

Lunsj:

én boks tunfisk i vann

100g broccoli

½ paprika

Middag:

200g kyllingfilet

½ agurk

100g isbergsalat

Før trening:

30g proteinpulver

Etter trening/kveldsmat:

100g mager kesam

0,5dl Fun Light lemon smak

én boks tunfisk i vann

2 kapsler omega-3(selolje)

2 kapsler MineralerVitaminer

Refeed:

1213 kcal

142,5g karbo

91g protein

29,4g fett

1 boks mager kesam med fun light

3* bjørn’s havregryn store 40g

3* lettmelk 4dl

3* en skje sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smule slem ja;) Har gått nesten 4 uker uten å drikke en dråpe alkohol eller skeie ut med 1 kcal, nå fikk jeg veeeldig lyst på sjokoladepudding med masse vaniljesaus!! :thumbsdown:

*fnis*

Beklager så mye! Alkoholen kan jeg fint klare meg uten, men mitt forhold til karbohydrater før denne kuren var at jeg elsket hver eneste en! Ganske morsomt derfor å telle de nå og se hvor få jeg kan få til på et døgn, syns jeg er kjempeflink, selv om jeg ikke kan måle meg med de som kommer under 20 g på både fett og karbs hver bidige dag. Har mindre søtsug og mer overskudd og det på bare 800 kalorier, så noe positivt må jo kroppen oppleve av dette. Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Var hjernevasket av tullingene som mener at hjernen ikke greier seg uten karbohydrater til nesten hvert måltid. I 3 dager har jeg kun spist hvit fisk, kyllingfilet og grønne grønnsaker, über happy og masse energi:D Lykke til til deg også!!! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg mer glad i sjokoladepudding og amerikanske pannekaker med lønnesirup. Kanskje dårlig gjort å skrive slik i en vi-holder-på-å-sulte-oss-slanke-tråd?? :rofl:

Laget amerikanske pannekaker til resten av familien i går. Prøvde å lage min egen med Psyllum, egg og proteinpulver. Det ble sannelig ikke det samme... Laget med bare egg og Psyllum. Så ut som en skikkelig amerikansk pannekake, men den smakte sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget amerikanske pannekaker til resten av familien i går. Prøvde å lage min egen med Psyllum, egg og proteinpulver. Det ble sannelig ikke det samme... Laget med bare egg og Psyllum. Så ut som en skikkelig amerikansk pannekake, men den smakte sopp.

Hehe, tror jeg skal karbe med amerikanske pannekaker når det blir min tur. Har en oppskrift som var bedre med halvparten sammalt hvete enn bare hvetemel, det er jo litt bra! Blir en stund til dog: Førstkommende lørdag må jeg også ha en oppkarbingsdag pga et utdrikningslag jeg skal i, men da vil jeg spise et normalt måltid med de andre, men neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om Karbolett fra Idun er lovlig på PSMF? Grove rundstykker eller brød. Næringsinnhold pr 100g er: 211 kcal, protein 17,4g, karbohydrater 4,3g hvorav sukkerarter 0,1g, fett 10g (mettet 4g, enumettet 2,5g, flerumettet 3,1g), kostfiber 17,2g og natrium 0,2g. Lages av 400g Karbolett miks, 4dl vann og 40g matolje/margarin. Hvis en reduserer matolje/margarin til 20g, blir det da 5g fett? Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget amerikanske pannekaker til resten av familien i går. Prøvde å lage min egen med Psyllum, egg og proteinpulver. Det ble sannelig ikke det samme... Laget med bare egg og Psyllum. Så ut som en skikkelig amerikansk pannekake, men den smakte sopp.

Jag gör pannkakor på

5 hela ägg

25 äggvitor

300 g kesam lätt

50 g proteinpulver

ca 1200 kcal ca 200g protein, 11 g carbs och 27 g fett

blir ca 12 pannkakor beroende hur tjocka man gör dom. riktigt goda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag gör pannkakor på

5 hela ägg

25 äggvitor

300 g kesam lätt

50 g proteinpulver

ca 1200 kcal ca 200g protein, 11 g carbs och 27 g fett

blir ca 12 pannkakor beroende hur tjocka man gör dom. riktigt goda :)

Hva bruker du til å steke dem i så de ikke setter seg fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå har jeg lest gjennom psmf- trådene grundig, men føler fortsatt ikke at jeg har svar på dette: hvor mange karbs per kilo kroppsvekt er innenfor grensa for hva man kan innta på en dag med psmf? Jeg spiser stort sett bare kylling, fisk, grønnsaker + mager kesam til måltidene, men spiste nettopp et gult eple.. så slo det meg at jeg burde ha sjekka næringsinnholdet på eplet først, det var 10,6 g karbs per 100 g - og eplet veide vel en 200 gram.. 20 gram karbs da?! :( har jeg ødelagt dietten med dette? er ei jente på 160 cm. Trener styrke (med noe redusert belastning) selv om jeg forsøker å bli kvitt 2-3 kilo før sydenferien om et par ukers tid. Kan dette veie opp for det ene eplet, liksom, eller hva? Blir takknemlig for svar! :)

(Jeg trener fortsatt styrke 3-4 dager i uka, men ikke så tungt som vanlig, ellers 1-2 lavt til moderat intensive kardiotimer som spinn el.l. i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du skal være forsiktig med epler, men det er ingen showstopper. Bare vær ekstra nøye med å sjekke næringsinnholdet på alt du putter i munnen før du svelger :-)

Epler og annen frukt kanman ta i små mengder rett før trening, men bare hvis man trenger det for å gjennomføre treningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...