Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Hei! Nå har jeg lest gjennom psmf- trådene grundig, men føler fortsatt ikke at jeg har svar på dette: hvor mange karbs per kilo kroppsvekt er innenfor grensa for hva man kan innta på en dag med psmf? Jeg spiser stort sett bare kylling, fisk, grønnsaker + mager kesam til måltidene, men spiste nettopp et gult eple.. så slo det meg at jeg burde ha sjekka næringsinnholdet på eplet først, det var 10,6 g karbs per 100 g - og eplet veide vel en 200 gram.. 20 gram karbs da?! :( har jeg ødelagt dietten med dette? er ei jente på 160 cm. Trener styrke (med noe redusert belastning) selv om jeg forsøker å bli kvitt 2-3 kilo før sydenferien om et par ukers tid. Kan dette veie opp for det ene eplet, liksom, eller hva? Blir takknemlig for svar! :)

Det finnes ingen magisk grense. Du skal rett og slett holde det så lavt som mulig. Så lenge du spiser grønnsaker med lavt karbohydratinnhold, trenger du ikke å tenke så mye på det. Mange klarer å presse det ned til under 20-30 g, men dersom du spiser 34 g og alt kommer fra enorme mengder grønnsaker, ser jeg ikke helt problemet. Det er ikke de 5 g ekstra karbohydrater som ødelegger for deg.

Tror du virkelig at et eple ødelegger for flere dager/uker med et ekstermt underskudd? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du skal være forsiktig med epler, men det er ingen showstopper. Bare vær ekstra nøye med å sjekke næringsinnholdet på alt du putter i munnen før du svelger :)

Epler og annen frukt kanman ta i små mengder rett før trening, men bare hvis man trenger det for å gjennomføre treningene.

Tusen takk! Der ble dagen redda :) da blir det heller så jeg dropper eplet før trening idag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Finnes det folk som ikke får resultater ila 4uker? Hvis de ligger under 1000kcal og "bare" protein:)? 3x styrketrening... Jeg tviler på jeg får store forandringer når det gjelder fett%! Muligens vekt, men ikke fett%! Desverre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det folk som ikke får resultater ila 4uker? Hvis de ligger under 1000kcal og "bare" protein:)? 3x styrketrening... Jeg tviler på jeg får store forandringer når det gjelder fett%! Muligens vekt, men ikke fett%! Desverre:(

Dette er jo en diett designet for å bevare muskelmasse i størst mulig grad. Om du følger protokollene og mister vekt, vil du nok gå ned i fettprosent. Problemet er vel hos de som trener for mye og/eller spiser for lite. Disse vil nok også gå ned i vekt, men risikere å miste noe muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Dette er jo en diett designet for å bevare muskelmasse i størst mulig grad. Om du følger protokollene og mister vekt, vil du nok gå ned i fettprosent. Problemet er vel hos de som trener for mye og/eller spiser for lite. Disse vil nok også gå ned i vekt, men risikere å miste noe muskelmasse.

Ok. Ligger på det som er anbefalt da.. Men av en eller annen grunn tviler jeg på det! Vi får se! Har nå tatt bilde osv. så får vi se!er vel ca 88kg og ligger på 175-200gram proteiner! Men men! Er jo bare å kjøre på! Blir FUN light gele til helgen siden damen har bursdag da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://jn.nutrition.org/content/116/5/918.full.pdf

Kanksje greit å lese denne? Står blandt annet at dette ikke anbefales folk som skal ned under 20% av ideal vekt og heller ikke som 'maintenance', altså å gå på og av denne dietten flere ganger for å holde seg. Også, for å unngå noen av de mer alvorlige bivirkningene, er det viktig å få i seg nok potasium, kalsium, magnesium og sink. Rett og slett for å ta vare på elektrolytt blandingen i kroppen som holder i gang nerver og muskler (inkludert hjertet) på en god måte.

Anyways, ser at mange spiser hva jeg synes ser ut som litt lite grønt? 150g per måltid med isbergsalat er vel ikke nok? Noe av det beste med denne dietten er jo alt det gode grønne (og røde) man får spise, i hvertfall i en mengde som jeg skal fortsette med når jeg er ferdig, rett og slett digg med smak og konsistens!

Ikke at det ikke blir stas med belønningsmåltid i morra :D skal ut på restaurant og de lager sykt god sopp og hvitløk risotto (med byggkorn ikke ris). *drool*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt mine foreldre ta med den med stevia fra sverige, så det var en med blåbær, den blir sikkert god gele. Ellers er jeg mer glad i sjokoladepudding og amerikanske pannekaker med lønnesirup. Kanskje dårlig gjort å skrive slik i en vi-holder-på-å-sulte-oss-slanke-tråd?? :rofl:

what?? har de fun light med stevia i sverige?? :D hvor i sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Specs: Gutt, 179cm, 72 kilo, helkroppsprogram 3 ganger i uken. Fett% på ca. 12-13. Ser dette bra ut? Noe som mangler? Noe som bør fjernes?

Energi(kcal) - 902

Fett – 15,49

Karbo – 20,94

Proteiner – 167,08

Frokost:

1 kapsel omega-3(selolje)

én boks tunfisk i vann

½ agurk

100g salat

Lunsj:

én boks tunfisk i vann

100g broccoli

½ paprika

Middag:

200g kyllingfilet

½ agurk

100g isbergsalat

Før trening:

30g proteinpulver

Etter trening/kveldsmat:

100g mager kesam

0,5dl Fun Light lemon smak

én boks tunfisk i vann

2 kapsler omega-3(selolje)

2 kapsler MineralerVitaminer

Refeed:

1213 kcal

142,5g karbo

91g protein

29,4g fett

1 boks mager kesam med fun light

3* bjørn’s havregryn store 40g

3* lettmelk 4dl

3* en skje sukker

I artikkelen stod det at det ikke var nok med kasler fiskeolje da de inneholder mye mindre enn det som er anbefalt. Sjekk artikkelen en gang til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artikkelen stod det at det ikke var nok med kasler fiskeolje da de inneholder mye mindre enn det som er anbefalt. Sjekk artikkelen en gang til:))

Okay! Tusen takk, har ikke plukket opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent
Finnes det folk som ikke får resultater ila 4uker? Hvis de ligger under 1000kcal og "bare" protein:)? 3x styrketrening... Jeg tviler på jeg får store forandringer når det gjelder fett%! Muligens vekt, men ikke fett%! Desverre:(

Innstilling er viktig om man har planer om å nå målet sitt. Om man ikke tror på det man driver med, hvorfor skal man da i det hele tatt prøve? Jeg har ca samme utgangspunkt som det når det gjelder høyde og vekt, og jeg ser forskjell på fettet på kroppen min etter en uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Innstilling er viktig om man har planer om å nå målet sitt. Om man ikke tror på det man driver med, hvorfor skal man da i det hele tatt prøve? Jeg har ca samme utgangspunkt som det når det gjelder høyde og vekt, og jeg ser forskjell på fettet på kroppen min etter en uke ;)

Om man ikke tror på det vs å fullføre er vel litt forskjellig? Jeg SKAL fullføre 4 uker uten refeed. Så skal vi heller se!;) 3x styrketrening i uken! Og thats it. Ellers er det eksamenstid og lesing=mye sitting. Så vi får se! Er lov å tvile, aldri sagt jeg ikke skal fullføre! Så er da vits å prøve/gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,5 g protein per kg målvekt (er målet 80 kg f.eks, så skal du spise 2,5* 80 g protein = 200 g protein), så lite karbohydrater og fett som mulig (under 5 %)... Trening 3 ganger (3x45min fullkropp styrketrening) i uken, ikke mer -ikke mindre. Kcal justerer seg etter hvor mye proteiner, karbs og fett du spiser, mange klarer fint å holde seg på rundt 900 kcal, men som sagt dette avhenger av målvekt og hva du spiser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min 15 dag på PSMF.

Trenger sårt tilbakemelding!!!

I dag har jeg spist:

Frokost: 150 g kyllingfilet + 100g cottage cheese

Lunsj: 1 skyr, blåbær, drikkeyoghurt + 2 kyllinglår uten skinn

Middag: 200 g karbonadekjøttdeig m/tacokrydder, løk, sopp, miniplommetomat og cottage cheese (inni ovnen)

Kvelds: Blir ca 150 g kyllingfilet + 100g cottage cheese

Dette utgjør :

Kcal 1 091

Protein 184

Karbohydrater 28

Fett 27

skal ha minst 160 g protein. 1 ss selolje er ikke regnet inn i fettmengden.

Kvelds har jeg ikke spist ennå, så den kan bli mindre for å redusere på totalen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent
tja... 17 g protein, så det er bra, men 20 g karbo, tror jeg.

Jeg ville kuttet ut drikkeyoghurten. Ellers er jeg selv blitt streng på Cottage Cheesen også, holder meg til en boks i uken. Hvordan er resultatene etter 15 dager da? Fordelingen din så jo bra ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...