Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Cottage cheesen er nesten den som gjør at jeg klarer å holde meg her. Jeg elsker den og om jeg må kutte ut den så tror jeg at jeg sprekker, så den blir ;)

Drikkeyoghurten trodde jeg var ok, men den kan jeg kutte. Må av og til ha akutt mat når jeg er sulten og da var den lettest tilgjengelig.

Jeg har bare gått ned 2 kg :oops: men samtidig gått ned 2 cm rundt overarm, 1 cm rundt mage, hofte og lår så det er bra syns jeg :p

Går nok enda bedre når jeg nå er kommet inn i 3 ganger trening i uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cottage cheesen er nesten den som gjør at jeg klarer å holde meg her. Jeg elsker den og om jeg må kutte ut den så tror jeg at jeg sprekker, så den blir ;)

Drikkeyoghurten trodde jeg var ok, men den kan jeg kutte. Må av og til ha akutt mat når jeg er sulten og da var den lettest tilgjengelig.

Jeg har bare gått ned 2 kg :oops: men samtidig gått ned 2 cm rundt overarm, 1 cm rundt mage, hofte og lår så det er bra syns jeg :p

Går nok enda bedre når jeg nå er kommet inn i 3 ganger trening i uken ;)

Mager kesam er det som redder meg.... er nå på dag 16 og greit matlei

Vekta har stått stille nærmere en uke men merker det på kroppen at det funker for det.

Satser på å fullføre 4 uker for deretter å ta 1 uke eller 2 med normalt kosthold før en runde til (bare helt NAZI da på karb og fett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager kesam er det som redder meg.... er nå på dag 16 og greit matlei

Vekta har stått stille nærmere en uke men merker det på kroppen at det funker for det.

Satser på å fullføre 4 uker for deretter å ta 1 uke eller 2 med normalt kosthold før en runde til (bare helt NAZI da på karb og fett)

Bra å finne noe motivasjon!! ;)

Jeg skal holde på til jeg når målet mitt, men har et delmål 26 mai. Stopper gjerne opp 1 uke og så fortsette til Sydenturen i midten av juni.

Er litt bekymret for at nyrene skal bli påvirket negativt mtp all proteinet og avfallet som går gjennom der (jeg spiste ikke så mye protein før), men drikker mye vann og satser på at det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Har et kjapt spørsmål angående oppkarbing. Jeg er nå inne i dag 15 og hadde oppkarbing på lørdag, Har lest boken til Lyle McDonald, og han snakker om at de som er godt trent, bør ha refeed mer enn 1 dag i uken. Men det står fryktelig lite om hva som kategoriseres som godt trent. Noen som vet?

Nevermind, fant det i boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Er dette ok dag for en på 88kg/175cm?

Energi: 923

Fett: 13

Karbohydrat: 4.2

Protein: 196.6

Mat av: kyllingfilet/strimlet svinekjøtt og agurk/isbergsalat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent
Er dette ok dag for en på 88kg/175cm?

Energi: 923

Fett: 13

Karbohydrat: 4.2

Protein: 196.6

Det er veldig bra! Om målvekten din er mellom 75-80kg treffer du perfekt med proteiner. Er fett inkludert omega3 eller uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Det er veldig bra! Om målvekten din er mellom 75-80kg treffer du perfekt med proteiner. Er fett inkludert omega3 eller uten?

Uten;) vel og merke. Blir 1 ss tran i tillegg:)

edit: med tran:! Litt høyt fett inntak faktisk!

Energi: 1022

Fett: 24

Karbohydrat: 4.2

Protein: 196.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevermind, fant det i boken

vad stod det ? skulle vilja veta. ligger på 15 % fett och haft spisedag var tredje dag ungefär men går inte ner så mycket eftersom man lägger på sig vätska. men ser iofs lite skillnad speciellt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på dette nå.

Er ganske høy(198 cm) så lurer på om 1200-1300 kcal er OK? Med 1,8-2 gram protein per gram. Trener 4-5 dager i uken.

Målet er ned 4 kg raskt før 17 mai.

Ikke mye gærent i forhold til min høyde(197) og idealvekt(95, men det er ultra deff :p) hvertfall. Jeg kjørte en ganske strict PSMF, og minste jeg havnet på ene dagen var litt over 1000, men gjennomsnittlig var det ca 1230-80 cals. Eneste forskjellen var at jeg tok idealvekt x2,5 g proteiner.

Det fikk jeg til ved å spise en halvkilo tunfisk i vann(firstprice) om dagen og en halv kilo kyllingfile, 200g karbonadedeig og 50 g proteinpulver(Prozyme)

Mista 4,8 kg på den uken jeg holdt på, men sluttresultatet endte på litt over 2kg minus, noe som stemte i forhold til underskuddet så jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye gærent i forhold til min høyde(197) og idealvekt(95, men det er ultra deff :p) hvertfall. Jeg kjørte en ganske strict PSMF, og minste jeg havnet på ene dagen var litt over 1000, men gjennomsnittlig var det ca 1230-80 cals. Eneste forskjellen var at jeg tok idealvekt x2,5 g proteiner.

Det fikk jeg til ved å spise en halvkilo tunfisk i vann(firstprice) om dagen og en halv kilo kyllingfile, 200g karbonadedeig og 50 g proteinpulver(Prozyme)

Mista 4,8 kg på den uken jeg holdt på, men sluttresultatet endte på litt over 2kg minus, noe som stemte i forhold til underskuddet så jeg er fornøyd :)

Hadde du noen oppkarbdag? Eller bare kjørte du en uke og så back to normal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du noen oppkarbdag? Eller bare kjørte du en uke og så back to normal?

Droppa faktisk oppkarbingsdag siden jeg bare holdt på i 7 dager, men du skal jo holde på litt lenger så kan være greit og ta det med. Bare lytt til kroppen din, hvis du merker at du trenger det ta det med, men desto mer ekstrem du er desto bedre resultater får du :)

Etter endt diett jobbet jeg meg opp mot vedlikeholdsnivå, men kjørte fortsatt underskudd de 3 første dagene. Vet ikke om det har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa faktisk oppkarbingsdag siden jeg bare holdt på i 7 dager, men du skal jo holde på litt lenger så kan være greit og ta det med. Bare lytt til kroppen din, hvis du merker at du trenger det ta det med, men desto mer ekstrem du er desto bedre resultater får du :)

Etter endt diett jobbet jeg meg opp mot vedlikeholdsnivå, men kjørte fortsatt underskudd de 3 første dagene. Vet ikke om det har så mye å si.

Tenkte faktisk noe Av det samme å ta 3-4 dager hvor jeg jobber meg opp mot vedlikehold så det blir en jevn overgang. Virker logisk i mitt hode..:) men takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter veldig med å få i meg nok mat per dag. blir rett og slett glemt og føler meg ikke særlig sulten før jeg skal legge meg men da venter jeg liksågodt til neste dag. noen forslag? :S

hva er faren med å få i seg for lite proteiner / for lite mat per dag?

er ganske vanskelig dette her da jeg ikke er mer sulten :S har idag spist 200gram med grillet kylling uten skinn og 300gram biff kiwi helgetilbud + litt agurk.

har vurdert en tur til legen for å få lov til å fortsette på dette samt sjekke at alt er iorden med meg.

har også et par matspørsmål:

handlet 3 hele kyllinger på ica (ferdig grillet i butikken) plukket av alt skinn og bein på dette og varmte i stekepanne før spising. hvordan er dette for karbs og fett? håper ikke dette ødelegger noe da dette var mega godt! får ikke samme flisene av kylling filet :(

hvilke krydder er fyfy? har noe pizza krydder fra pizzabakeren som er meget godt, er dette uheldig? tenker selv at det er så små mengder at det bør greit uansett hva det inneholder? finner ingen næringsinnhold til dette

lurer også på dette med fun light og lett brus. er tidligere coca-holiker og drakk ofte 1.5l cola til dagen. nå drikker jeg kansje 1liter lettbrus eller funlight til dagen, hvilke effekter har dette?

edit:

regnet ut innholder på dagens mat til:

20g fett

3g karbo

121g proteiner.. så ser jo at jeg må få i meg mere mat (200g proteiner per dag ca skal jeg ha)

får legge till egg til frokost imorgen og noe kjøtt med mindre fett så tror jeg at jeg klarer meg.

nb: er på min 4 uke og har gått ned nesten 12kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med å få i meg nok mat per dag. blir rett og slett glemt og føler meg ikke særlig sulten før jeg skal legge meg men da venter jeg liksågodt til neste dag. noen forslag? :S

hva er faren med å få i seg for lite proteiner / for lite mat per dag?

er ganske vanskelig dette her da jeg ikke er mer sulten :S har idag spist 200gram med grillet kylling uten skinn og 300gram biff kiwi helgetilbud + litt agurk.

har vurdert en tur til legen for å få lov til å fortsette på dette samt sjekke at alt er iorden med meg.

har også et par matspørsmål:

handlet 3 hele kyllinger på ica (ferdig grillet i butikken) plukket av alt skinn og bein på dette og varmte i stekepanne før spising. hvordan er dette for karbs og fett? håper ikke dette ødelegger noe da dette var mega godt! får ikke samme flisene av kylling filet :(

hvilke krydder er fyfy? har noe pizza krydder fra pizzabakeren som er meget godt, er dette uheldig? tenker selv at det er så små mengder at det bør greit uansett hva det inneholder? finner ingen næringsinnhold til dette

lurer også på dette med fun light og lett brus. er tidligere coca-holiker og drakk ofte 1.5l cola til dagen. nå drikker jeg kansje 1liter lettbrus eller funlight til dagen, hvilke effekter har dette?

edit:

regnet ut innholder på dagens mat til:

20g fett

3g karbo

121g proteiner.. så ser jo at jeg må få i meg mere mat (200g proteiner per dag ca skal jeg ha)

får legge till egg til frokost imorgen og noe kjøtt med mindre fett så tror jeg at jeg klarer meg.

nb: er på min 4 uke og har gått ned nesten 12kg.

Supplere med shakes eller eggehvitter.... jeg må dette hverdag da jeg også sliter med å få i meg 190g prot på maten ellers

samt holde fett inntaket lavt nok (spiser ikke fisk så da blir det mye kylling/kjøtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med å få i meg nok mat per dag. blir rett og slett glemt og føler meg ikke særlig sulten før jeg skal legge meg men da venter jeg liksågodt til neste dag. noen forslag? :S

hva er faren med å få i seg for lite proteiner / for lite mat per dag?

er ganske vanskelig dette her da jeg ikke er mer sulten :S har idag spist 200gram med grillet kylling uten skinn og 300gram biff kiwi helgetilbud + litt agurk.

har vurdert en tur til legen for å få lov til å fortsette på dette samt sjekke at alt er iorden med meg.

har også et par matspørsmål:

handlet 3 hele kyllinger på ica (ferdig grillet i butikken) plukket av alt skinn og bein på dette og varmte i stekepanne før spising. hvordan er dette for karbs og fett? håper ikke dette ødelegger noe da dette var mega godt! får ikke samme flisene av kylling filet :(

hvilke krydder er fyfy? har noe pizza krydder fra pizzabakeren som er meget godt, er dette uheldig? tenker selv at det er så små mengder at det bør greit uansett hva det inneholder? finner ingen næringsinnhold til dette

lurer også på dette med fun light og lett brus. er tidligere coca-holiker og drakk ofte 1.5l cola til dagen. nå drikker jeg kansje 1liter lettbrus eller funlight til dagen, hvilke effekter har dette?

edit:

regnet ut innholder på dagens mat til:

20g fett

3g karbo

121g proteiner.. så ser jo at jeg må få i meg mere mat (200g proteiner per dag ca skal jeg ha)

får legge till egg til frokost imorgen og noe kjøtt med mindre fett så tror jeg at jeg klarer meg.

nb: er på min 4 uke og har gått ned nesten 12kg.

Hvis du har gått ned 12 kilo, så er det tydelig at du ikke gjør noe veldig feil, akkurat :) I PSMF-artikkelen står det at 3 uker burde holde, men hvis du skal fortsette vil jeg anbefale å øke inntak av måltidene i løpet av dagen. Cottage cheese, bringebærsyltetøy og proteinpulver blandet sammen er virkelig THE SHIT hvis du ikke er spesielt sulten, men likevel har lyst på noe godt.

Så er det det samme med brus som med røyking og snusing: la være å kjøpe det, så bruker du det ikke - i ditt tilfelle, så drikker du det ikke. Er ikke ekspert på området, men over 1,5 liter søtningsstofftilsatt væske pr. dag blir kanskje ikke helt sunt? Det finnes ikke noen dokumentert effekt, men det som i hvert fall kan bevises er at man klarer seg fint uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk noe Av det samme å ta 3-4 dager hvor jeg jobber meg opp mot vedlikehold så det blir en jevn overgang. Virker logisk i mitt hode..:) men takk for svar

Ser for meg at dette er lurt, kanskje har det lite å si på vekta, men jeg tipper det er lettere å holde seg om man jobber seg opp til vedlikehold.. Etter 4 uker på slik diett (for min del) er det lett å rakne hvis man tillater seg å bare smelle til med vanlig mat..

Jeg kjører 4 uker på PSMF, så er det en uke med gradvis oppbygging til vedlikehold, før en uke i Hellas.. Skal prøve å unngå overspising der nede, og ta et par treningsøkter, men det blir først og fremst sydentur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...