Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Hei! Idag oppstod det et litt merkelig problem. Jeg innså plutselig at jeg hadde fått i meg alt for mye protein. Jeg er ca 165cm og veier ca 58kg, noe som betyr at jeg skal ha i meg ca 145g protein om dagen. Når jeg hadde ført inn alt jeg har spist sålangt idag så jeg at "proteinmåleren" viste 205,5g protein. Dagens inntak;

Kcal; 1191

Protein; 205,5g

Karbohydrater; 18,3g

Fett; 13,7g

Det jeg lurer på er altså om det er "skadelig" å få i seg for mye protein når det ikke går ut over mengden fett og karbo jeg har fått i meg..?

-MayHelene-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mine skippertak før ferien er en evigvarende tragedie, men jeg slenger meg på igjen. Jeg på en sunn diett funker like lenge som en fisk på land. Reiser 15 juni og har 5 uker på å komme i toppform. Har prøvd psmf før og det er skremmende effektivt, men veldig hardt. Er det like effektiv om man gjør den mer til sin egen? Jeg tenker å inkludere en del egg, kesam, cc, proteinpulver, bær, kyllingkjøttdeig å flere typer kjøtt/fisk for ikke å gå på veggen av kjedelig ensformig mat. Noen som spiser veldig lik denne dietten til vanlig som har flere tips?:)

sist jeg gikk på dietten var det svindyrt så jeg kommer nok til å ligge i ekstremt kaloriunderskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Idag oppstod det et litt merkelig problem. Jeg innså plutselig at jeg hadde fått i meg alt for mye protein. Jeg er ca 165cm og veier ca 58kg, noe som betyr at jeg skal ha i meg ca 145g protein om dagen. Når jeg hadde ført inn alt jeg har spist sålangt idag så jeg at "proteinmåleren" viste 205,5g protein. Dagens inntak;

Kcal; 1191

Protein; 205,5g

Karbohydrater; 18,3g

Fett; 13,7g

Det jeg lurer på er altså om det er "skadelig" å få i seg for mye protein når det ikke går ut over mengden fett og karbo jeg har fått i meg..?

-MayHelene-

Det gjør ikke noe å få i seg for mye protein, bare at kaloriunderskuddet ditt blir noe mindre enn det kunne vært. Men kan du vise meg hva du har spist som klarer å få bare 13,7 g fett på 205 g proteiner? Jeg sliter med at det blir for mange gram fett nesten uansett hva jeg velger som proteinkilde og trenger tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å søke uten hell.

Men lurte på om noen vet om noe lindrende mot halsen som man kan sutte på når man har halsinfeksjon under PSMF?.

Er ikke fordi jeg tror man blir bedre fysisk av dissa pastillene, men halsen føles bedre når jeg sutter på noe (gutter RESTRAIN YOURSELF!), men som jeg la merke til idag faktisk, så inneholder disse vanlige pastillene karbs. i bøtter og spann, (forbanna lurefanter!) så vil gjerne ha noe som ikke inneholder 80g karbohydrater per per pastill. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke noe å få i seg for mye protein, bare at kaloriunderskuddet ditt blir noe mindre enn det kunne vært. Men kan du vise meg hva du har spist som klarer å få bare 13,7 g fett på 205 g proteiner? Jeg sliter med at det blir for mange gram fett nesten uansett hva jeg velger som proteinkilde og trenger tips.

Det kan jeg selvfølgelig gjøre! ;)

Frokost: 20g roastbiff

190g kyllingfilet

Lunsj: 30g crispisalat

200g kyllingfilet

Mellommåltid: 100g Bakepro

10g Kesam mager

Middag: 26g roastbiff

395g kyllingfilet

104g brokkoliblanding

110g fløtesaus med Bakepro (per 100g fløtesaus har jeg i 5g Bakepro)

Frokosten inneholdt;

Kcal: 203

Protein: 44,7g

Karbohydrater: 1g

Fett: 2,3g

Lunsjen inneholdt;

Kcal; 196

Protein; 42,6g

Karbohydrater; 1,4g

Fett; 2g

Mellommåltidet inneholdt;

Kcal: 112

Protein: 20g

Karbohydrater: 4,9g

Fett: 1,4g

Middagen inneholdt;

Kcal: 680

Protein: 98,1g

Karbohydrater: 11g

Fett: 8g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på en aldri så liten smell i dag... Sto og smurte matpakke til ungene, polarbrød med smør og hvitost... Har vært i laber form i hele dag og fristelsen ble for stor. Et halvt havre polarbrød med smør og ost gikk ned på høykant på null , nada!

Kan det gå som cheat meal eller?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg har lurt på, "PSMF geleen" man kan lage, altså Fun Light saft meg gelantin i, er den så sunn at man egentlig kan spise så mye man vil? Tåpelig spørsmål, menmen.. :p

What she said? :D Og full oppskrift/næringsinnhold evt?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg selvfølgelig gjøre! ;)

Frokost: 20g roastbiff

190g kyllingfilet

Lunsj: 30g crispisalat

200g kyllingfilet

Mellommåltid: 100g Bakepro

10g Kesam mager

Middag: 26g roastbiff

395g kyllingfilet

104g brokkoliblanding

110g fløtesaus med Bakepro (per 100g fløtesaus har jeg i 5g Bakepro)

Frokosten inneholdt;

Kcal: 203

Protein: 44,7g

Karbohydrater: 1g

Fett: 2,3g

Lunsjen inneholdt;

Kcal; 196

Protein; 42,6g

Karbohydrater; 1,4g

Fett; 2g

Mellommåltidet inneholdt;

Kcal: 112

Protein: 20g

Karbohydrater: 4,9g

Fett: 1,4g

Middagen inneholdt;

Kcal: 680

Protein: 98,1g

Karbohydrater: 11g

Fett: 8g

Imponert! Men dette blir litt lite grønnsaker til å skulle gå på dietten over lang tid vel?

Hva smaker dette?

Mellommåltid: 100g Bakepro

10g Kesam mager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Jeg har brukt en pakke pulver gelatin, ca 2,5-3dl FunLight Wildberries og ca 7-8dl vann. :)

Og dette er "lov" på psmf?:o;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Har et kjapt spørsmål angående oppkarbing. Jeg er nå inne i dag 15 og hadde oppkarbing på lørdag, Har lest boken til Lyle McDonald, og han snakker om at de som er godt trent, bør ha refeed mer enn 1 dag i uken. Men det står fryktelig lite om hva som kategoriseres som godt trent. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det verste du kan ha i deg, men det har høyt innhold av fett. Tar du en hel boks så er det 13 gram. Med tanke på at noen klarer å holde seg nede på 20 tallet med fettinntak pr dag, så blir jo dette ganske mye. Det er likevel ingen krise, men det kan gjøre at du må vente noen dager lengre på drømmekroppen....

EDIT ikke noen dager lengre for hver boks altså, men på totalen om du spiser flere bokser i uka....

ok! Satt og regnet på det selv nettopp, og så at fettmengden i den hytteosten er ganske stor. Kutter ned til 1/2 boks (150g) så er mitt totale fettinntak per dag på 14,6g istedenfor rett over 20. :-) Pluss en skje med tran, da. Kan virke som om proteinpulver kan være aktuelt allikevel og... (mtp proteinmengden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så overlykkelig av å smake en proteindrikk og glemte derfor å sjekke karbo innholdet... Snakk om smell altså :)

Nå har jeg lært asså......

Dette er en eksempel på en IKKE god PSMF dag...:wub:

frokost:

Skyr - 16 g protein - karb 604 karb - fett 0,3 g

Lunsj -32,6 g protein - karb 2,9 g - 2,2 g fett

reker i lake, isbergsalat, tomat, agurk

Mellom (etter trening) - 52 g protein - 62,5 (!!!) g karb - 3,0 g fett

Pf proteinshake - sjokolade

Middag: 49,9 g protein - 17,4 g karb - 2,8 g fett

kylling, isbergsalat, blomkålblanding, tomat, agurk, paprika

Mellom: 52 g protein - 62,5 (!!!) g karb - 3,0 g fett

Pf proteinshake - vanilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...