Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

En fråga bara, jag ligger på ca 16 % fett kanske längre nu med 6 dagars psmf. hade en spisedag i torsdag för det står att man ska ha det varannan eller var tredje dag med en fett% under 19-20 % i så fall ska jag ju ha en imorgon också men knappt gått ner något eftersom jag ätit carbs och det binder vätska. ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått på PSMF i 13 dager nå og tenkte å ha en refeed i dag. Hvordan er det med frukt på refeed? Jeg har kjøpt inn to appelsiner, 3 kiwi og en boks røde druer, er det for mye? Burde jeg heller spise haribo istedenfor frukt? Og hvor mange gram vingummigodteri er innafor isåfall, om jeg kutter ut frukten?

Utenom dette har jeg kjøpt inn 120g riskaker/ snack a jacks også har jeg 200g baguette jeg har tenkt å spise...

Tenkte å få i meg 300-350g karbo. Før diettstart veide jeg 70kg (mistenker at det er litt mindre nå siden jeg har krympa 2 cm rundt sideflesket :) men har ikke vekt selv, og har ingen intensjoner om å skaffe meg det heller!), er 168,5 cm, og ut ut fra diverse fettprosentkalkiser på nett ligger jeg på ca 29-30% ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har refeed i dag, johoo! Planen min er å spise et måltid med masse proteiner før jeg skal avgårde på ukas siste styrkeøkt. Jeg starter refeed når jeg kommer hjem ifra trening og planen er da å spise kylling og ris til middag, så lage pannekaker av bokhvetemel til kvelds:) Høres det greit ut?

Håper alle får en herlig og sporty søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det betyr ikke at du burde gjøre det nå. Hodet fungerer ikke 100% på denne dietten, og om du har eksamenstid, så ville jeg ventet.

For min del er ikke denne dietten noe problem i forbindelse med eksamenskjøret! Sitter på biblioteket og leser nesten hver dag fra 08:00-17-18:00! Jeg faster i tillegg da. Spiser første måltid rundt 15:00, og fram til da går jeg på kaffe, te og vann. Har ingen problemer i forhold til konsentrasjon (utenom når klokka begynner å nærme seg "frokost"). Det er faktisk ganske digg å slippe å pakke mat for nesten en hel dag og drasse det med seg på skolen! Har med meg ett måltid, så spiser jeg neste måltid når jeg kommer hjem :)

Det største problemet jeg har er at jeg blir litt ekstra hissig på tom mage... noe enkelte som jabber litt for høyt på biblioteket har fått erfare :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd svimmelhet og konsentrasjonssvik de første dagene på dietten, ble litt bedre i går for meg, bare min fjerde dag. Ville nok prioritert siste innspurt av studier foran fettprosent om jeg var deg allikevel - lykke til med eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde PSMF en uke for ett års tid siden. Gikk rett fra et ganske usunt kosthold (typ jobba på Peppes og spiste pizza hveeeer dag) og over på de greiene her. Hadde det mildt sagt helt jævlig de tre første dagene. Konstant hodepine og nedsatt allmenntilstand. Fjerde dagen derimot følte jeg meg tilnærmet normal igjen.

Det som er annerledes denne gangen (dag #13 på diett) er at jeg allerede spiste ganske likt PSMF med kcalunderskudd (1500 kcal/dag), og hadde gjort det ett par mnd før diettstart. Så overgangen ble ikke like heftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4. dagen nu, var helt slapp og 'ute av det' i går, så godt å høre at det blir bedre! Sover allerede bedre enn noen gang, så det er da noe. Har ikke eksamen, men mye skrivearbeid som krever kreativitet og tankekraft de to neste ukene, så føler at fiskeoljen morran/kveld er et absolutt must nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg leste igjennom Lyle Mcdonalds PSMF-bok og han anbefaler 1.5-2g protein per pund LBM.

Jeg veier 79kg nå og har ca. 12% fett.. tipper jeg har 70kg LBM da, 70x2.2(for å få pund)x1.5-2 = 231-308g proteiner... ... .

Kan dette stemme? Hvordan kan jeg få i meg 300g proteiner på 800kalorier? eller under 1000 kalorier for den sags skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9 på runde 2 av psmf. Har vært svimmel til tider, men ikke mye. Men idag da jeg sto opp besvimte jeg. Husker ikke, men våknet liggende på gulvet..Nå lurer jeg på om jeg bør avslutte eller om det er ok å fortsette psmf? Vil gjerne holde på til fredag. Da drar jeg på ferie. er jente, 165cm og veier 90,8 kg. Spiser etter oppsettet jeg fant her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Dag 9 på runde 2 av psmf. Har vært svimmel til tider, men ikke mye. Men idag da jeg sto opp besvimte jeg. Husker ikke, men våknet liggende på gulvet..Nå lurer jeg på om jeg bør avslutte eller om det er ok å fortsette psmf? Vil gjerne holde på til fredag. Da drar jeg på ferie. er jente, 165cm og veier 90,8 kg. Spiser etter oppsettet jeg fant her inne.

Ville avsluttet når man besvimer... ihvertfall hvis det er pga kostholdet og ikke noe annet... Sier seg jo selv? Da er det jo farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg leste igjennom Lyle Mcdonalds PSMF-bok og han anbefaler 1.5-2g protein per pund LBM.

Jeg veier 79kg nå og har ca. 12% fett.. tipper jeg har 70kg LBM da, 70x2.2(for å få pund)x1.5-2 = 231-308g proteiner... ... .

Kan dette stemme? Hvordan kan jeg få i meg 300g proteiner på 800kalorier? eller under 1000 kalorier for den sags skyld..

PSMF er ikke ideelt for en med så lav fettprosent, kun dersom du MÅ tape vekt veldig raskt, f.eks ved et stevne eller fotoshoot. Det finnes heller ingen grense på 800 kalorier. Det er bare hva en vanlig person vil ligge på, du må naturligvis ligge over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville avsluttet når man besvimer... ihvertfall hvis det er pga kostholdet og ikke noe annet... Sier seg jo selv? Da er det jo farlig?

mm, er jo det da. At jeg ikke er sikker om det er pga psmf. Kan jo ha vært blodtrykksfall eller hva det nå heter. Mm, får gå i tenkeboksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9 på runde 2 av psmf. Har vært svimmel til tider, men ikke mye. Men idag da jeg sto opp besvimte jeg. Husker ikke, men våknet liggende på gulvet..Nå lurer jeg på om jeg bør avslutte eller om det er ok å fortsette psmf? Vil gjerne holde på til fredag. Da drar jeg på ferie. er jente, 165cm og veier 90,8 kg. Spiser etter oppsettet jeg fant her inne.

"If you dont die, faint, or throw up, keep going", sier de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har ikke prøvd det liksom :p Kaloriunderskudd og styrketrening gjør virkelig susen! Det er nå cm går inn og buksene sitter løsere :D Tenker tilbake på de x antall mil jeg har løpt i god tro om at det skulle hjelpe..

hmm men med kaloriunderskudd kan man ikke gå å være sulten hele tiden heller, man må jo få i seg nok mat, og dermed trene mer om man har spist for mye, nåtenker jeg på sunn mat også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på PSMF i 13 dager nå og tenkte å ha en refeed i dag. Hvordan er det med frukt på refeed? Jeg har kjøpt inn to appelsiner, 3 kiwi og en boks røde druer, er det for mye? Burde jeg heller spise haribo istedenfor frukt? Og hvor mange gram vingummigodteri er innafor isåfall, om jeg kutter ut frukten?

Utenom dette har jeg kjøpt inn 120g riskaker/ snack a jacks også har jeg 200g baguette jeg har tenkt å spise...

Tenkte å få i meg 300-350g karbo. Før diettstart veide jeg 70kg (mistenker at det er litt mindre nå siden jeg har krympa 2 cm rundt sideflesket :) men har ikke vekt selv, og har ingen intensjoner om å skaffe meg det heller!), er 168,5 cm, og ut ut fra diverse fettprosentkalkiser på nett ligger jeg på ca 29-30% ...

Som jeg skrev over anbefales ikke godteri som oppkarbingsmat da du får i deg lite/ingenting av mikrostoffer som vitaminer, mineraler etc. Frukt vil nok være mye bedre enn godteri, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lett og greit å holde seg på diette på hverdagene, men i helgene syns jeg det er kjempevanskelig. Er det noen andre som har det slikt eller er det bare lett for dere?

Familiebesøk og familiemiddager gjør at fristelsens står i kø. Det er vanskelig å bestemme om fredag, lørdag eller søndag skal være refeed dag. Har bestemt at det skal være fredag men så kommer lørdag med sushi fristelser og søndag med søndagsmiddag og hjemmelagede hveteboller.....

Ellers så prøvde jeg proteinfabrikkens skogsbærsmak. Blandet med vann og drakk ca 4 slurker før jeg begynte å brekke meg. Går det an å blande med appelsinjiuce?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lett og greit å holde seg på diette på hverdagene, men i helgene syns jeg det er kjempevanskelig. Er det noen andre som har det slikt eller er det bare lett for dere?

Familiebesøk og familiemiddager gjør at fristelsens står i kø. Det er vanskelig å bestemme om fredag, lørdag eller søndag skal være refeed dag. Har bestemt at det skal være fredag men så kommer lørdag med sushi fristelser og søndag med søndagsmiddag og hjemmelagede hveteboller.....

Ellers så prøvde jeg proteinfabrikkens skogsbærsmak. Blandet med vann og drakk ca 4 slurker før jeg begynte å brekke meg. Går det an å blande med appelsinjiuce?

Appelsinjuice er ikke PSMF-drikke. Tving det i deg, eller spis mer kjøtt. Eneste proteinpulveret jeg klarte å blande med vann, var Prozyme med banansmak. Det smakte jo faktisk godt i motsetning til mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det bli mer kjøtt. Kjøpte en stor boks, tenkte det ville smake litt friskt.... Men, nei.....

Må drikke et lite glass med juice om morgenen (ca 1 dl) for å få ned seloljen ellers skjer det samme med den som proteinpulveret.... Kanskje jeg skal prøve Prozyme litt senere. Skal gå på PSMF i 1 mnd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det bli mer kjøtt. Kjøpte en stor boks, tenkte det ville smake litt friskt.... Men, nei.....

Må drikke et lite glass med juice om morgenen (ca 1 dl) for å få ned seloljen ellers skjer det samme med den som proteinpulveret.... Kanskje jeg skal prøve Prozyme litt senere. Skal gå på PSMF i 1 mnd til.

Jeg gulper i meg tranen, holder pusten og bruker Sanasol som skyllemiddel. Om jeg ikke er rask nok så kommer det brekninger med en gang.

Jeg bruker prozyme, og den er god. Et annet triks er å blande med mindre vann.

Edit: Jeg kjenner meg godt igjen i familiebesøkene, men da jeg har lagt meg på en linje uten refeed, så holder jeg koken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt pause i snart en uke. Hatt konfirmasjon og bursdag i familien. Målte meg med fettklypa. Fikk hakeslepp. Tre målinger varierte fra 9,7 til 10,5. Brukte Jacson pollock 7 punkts metode. Bør jeg fortsette med psmf nå, eller vil det være ugunstig ?

Har fett nesten bare ved midjen nå, mest forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...