Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Leste en tråd på fitnessprat at man går opp i fett % av BCAA? En gutt som skrev han hadde gått opp 13 kg i fett på 1(!) mnd!? Kjøpte meg en boks med dette idag, og om dette skjer kommer jeg til å droppe dem. Jeg vil jo ikke øke i fett, men i muskler:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en tråd på fitnessprat at man går opp i fett % av BCAA? En gutt som skrev han hadde gått opp 13 kg i fett på 1(!) mnd!? Kjøpte meg en boks med dette idag, og om dette skjer kommer jeg til å droppe dem. Jeg vil jo ikke øke i fett, men i muskler:p

Helt ærlig synes jeg det høres veldig merkelig ut å gå opp 13 kg fett på en måned, kan jo ikke være fysisk mulig! Da tror jeg nok det var med enn BCAAen som spilte inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig synes jeg det høres veldig merkelig ut å gå opp 13 kg fett på en måned, kan jo ikke være fysisk mulig! Da tror jeg nok det var med enn BCAAen som spilte inn ;)

Ja, men er det sant at man går masse opp i vekt av BCAA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg gikk ned 20 kg på 3 måneder og jeg drakk BCAA hver eneste dag nesten, så jeg vil si nei :) Noen gjør kanskje det, kan jo ikke svare for alle, men 13 kg på 1 mnd kun pga BCAA? Nei det er nok bare bull!

Ok, godt å høre :) Takk for svar :D 20 kg på 3 mnd(!) Fy fillern det er bra jobba, jente!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding
Er det ikke svært lite kalorier i BCAA egentlig? Aldri hørt om at man skal gå opp i vekt av det :)

Er bare aminosyrer så ifølge FDA(ithink) blir det ikke telt(men godt mulig 4kcal pr g uten eg vet dette sikkert). Men e nok ikkje någe krisetilfelle ift masse kalorier uansett.

10g bcaa går for samma effekt så 20-30g protein, men med mindre kalorier tot(?) og e derforveldig populært på diett og i recomp(forandre forholdet mellom muskler og fett til det bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan bruker dere BCAA? Jeg bruker det i forbindelse med fastende trening, 10 gram før og 10 gram etter. Bruker dere det i forbindelse med trening utenom fasten? Går det ann å bruke det etter trening i stede for vanlig proteinshake? Og er det ingen hensikt å ta BCAA før kardio på fastende mage? trener ofte kardio på morgenen, og syns jeg føler meg kvikkere hvis jeg tar BCAA først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding

Use will depend on budget. Here is what I would do with Aminos based on different budgets.

When I say before meals I mean at least 10-15 minutes before on as empty a stomach as possible. They do their signaling when not competing with other complete proteins.

Big budget 10 grams EEA's 10 grams BCAA"s 10 grams glutamine before at least 3 meals a day. On a training day, 10 gram glutamine and 10 grams EAA's right before the workout, 30 grams BCAA's during workout

Less Budget 5 grams EEA's 5 grams BCAA"s 5 grams glutamine before at least 3 meals a day. On a training day 5 grams glutamine and 5 grams EAA's right before the workout, 30 grams BCAA's during workout

Less budget 5-10 grams BCAA's before at least 3 meals a day and 30 grams BCAA's during workout

Less budget and the cheapest way to use them and still have tangible results is 30 grams BCAA's during the workout.

As far as what kind of protein to use, use what you can tolerate. As you know I think whey sucks. Most people can handle the Team Skip blend which is 33 whey isolate, 33 egg, 33 casein. Don't add BCAA's, EAA's or Glute to this.

You DON'T want to mix your BCAA's or glutamine with anything as it reduces or stops the signaling effects they provide.

Eric Serrano says his lab research shows 10 grams of EAA's to be the anabolic equivalent of 40+ grams of protein. I believe him based on results. Sucks they are the most expensive.

The BCAA's should be the 4.1.1 mix which is nice as it s the cheaper of the two generally used mixes.

OOPS, I forgot to add that 3 grams of taurine with any of these is a great idea.

IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe point i å ta BCAA dager man ikke trener intervall eller styrke?

og med fare for å drite meg på leggen; er det forskjell på de forskjellige typene? Har en pulverform boks her med 300g, doseringen ifg boksen er 1,5g før og 1,5g etter trening på treningsdager, og 1,5g om morgen og 1,5g kveld dager med treningsfri.. Han over skriver 30g per treningsøkt på "budget" *confus*

(Bruker denne nå: http://highwhey.no/ds_product_info.php/products_id/397 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...