Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Man går ned i fettprosent ved å spise mindre enn man forbruker. Samtidig er det viktig å opprettholde muskelmassen, slik at man hovedsaklig mister fett. Dette oppnås ved en kombinasjon av styrketrening og riktig kosthold.

Jeg har aldri hørt at 5 g BCAA hindrer nedgang i fettprosent. Men jeg har vel sett et par diskusjoner på om man trenger å ta BCAA før morgencardio på tom mage.

Dog sies visst at man bør innta 10 g BCAA før en styrketreningsøkt på tom mage, for å unngå at proteinsyntesen i musklaturen blir for lav og at man dermed unngår muskelvekst (kilde). Mao noe man som regel ikke ønsker...

Nei, man legger ikke på seg av BCAA i normale mengder. Da er det i så fall kostholdet ved siden av som har skylden.

BCAA (branched chained amino acids), heter på norsk; forgreinede aminosyrer. Aminosyrer er "byggesteiner" i proteiner, og inneholder derfor samme energimenge i gram som proteiner, altså 4 kcal. 5 gram BCAA inneholder derfor 20 kcal, mao veldig lite energi...

Tusen takk for svar, Lily :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Annonse

Nå har jeg endelig kopet meg til å kjøpe Bcaa :) MEN. jeg lurer på hvordan jeg skal bruke det for å få best mulig effekt ut av det i forhold til målene mine.

MÅL: Ned i fett%, moderat med muskler, styrkefremgang.

MEG: Jente 24, høyde 170, 58 kg

Spiser for tiden etter PSMF.

Er det noen som har noen formening om hva som vil være optimalt for meg her? Tar imot alle gode tips som måtte komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på boksen hva det står :p

Uvisst hva som er "fasiten" men jeg liker å ta det før jeg legger meg, og på morgenen slik at jeg har høyest inntak på den "fastende" tiden av døgnet. Alt av proteinpulver osv inneholder såpass mye BCAA i dag at ser ikke vitsen med å ta dette ved siden av en shake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg tar BCAA før og etter intervall økt på morgenen, og spiser første måltid innen en time eller to etter dette, vil det være noen poeng med proteinshake etter intervalltreninga å? Eller blir det bare dobbelt opp på en måte?

www.leangains.com <--- fasted training protocol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har BCAA av denne typen: http://nordicnutrition.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=829019&b_kid=817690

Men står på pakken at anbefalt døgndose er bare 1,5 g, bør jeg følge dette? Ser at det ofte anbefales 10 grams doser opptil flere ganger om dagen, og 1,5 g er jo ingenting i forhold..

Og forresten, jeg anbefaler ikke nevnte type BCAA. Den smaker forferdelig kunstig bringebær, og løser seg dårlig opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker selv denne:

NOW-00213-0.jpg

beklager ble litt stort bilde hehe, men anbefales 22$ for 340g :D

smaker hy og helvete, blander seg dårlig men:

til de som sliter med og blande bcaa og smaken osv her er hva man gjør:

kjøp en uten smak(betaler endel ekstra for at de skal smakstilsette de for deg) som denne ta en tskje direkte i munnen, innta en liten sipp med eplejuice f.eks, gurgl litt svelg.

veldig enkelt og merker ikke smaken og tar ca 10sek :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...