Gå til innhold

Kjetils Bøse Burgerlaboratorium™


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fortell.meg.mer!

Det er bare en liten flaske med en lysebrun flytende greie som smaker og lukter røyk :) Finnes i forskjellige smaker, og gjørs seg særs godt i burgere og hjemmelaga bbq-saus. Kan anbefale denne feks;

[ATTACH]85667[/ATTACH]

Jeg har kjøpt det på Meny også.

Der kan man se, ofte er ting enklere enn man tror :)

post-5903-14440919377113_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neifan, fikk lage meg middag selv i dag, så derfor ble de en stor bøs burger! :D

Kan ta ingrediensene først .. Bear with me!

  • 400g Karbonadedeig
  • 68g Egg (1 egg)
  • 30g Norvegia i terninger
  • 6g rød fersk Chili
  • 6g rød Jalapeño
  • 60g Rødløk
  • 6g Hvitløk (3 fedd)
  • 23g Potetmel
  • 65g hakket og stekt Bacon
  • 10g Ketjap Manis
  • 6g Kikkoman
  • 11g Dijonsennep
  • 2 dråper skummelsaus fra Pepperking.com
  • 691g total burgervekt

Sleng på et hjemmebakt burgerbrød, salat og en dasj hamburgerdressing, og du har 1550 kcal i en burger :)

(makroer for de som bryr seg: 73g Fett, 95g Karb, 123g Proteiner)

Ingen god burgerpost uten bilder ^^

739946_10151210116586555_1351852379_o.jpg774279_10151210140746555_1137642284_o.jpg

Værste er at jeg spiste den opp på 15-20 min... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som liker gourmet. Jeg tok ikke bilde..da...ja, du ville smeltet. Så godt var det.

Nøkkelen ligger i osten. Dro på mathallen i oslo (du kan få det i osteforretninger ellers i landet også) og ordnet meg noe cheddar, først en hvit vellagret cheddar, og så en oransje burgercheddar som var litt mildere. Videre gikk turen bort til Tine sin bod hvor de har oster fra lokalmeierier i Norge. Der hadde de en liten ost, perfekt til raklett og smelting...Det skal sies at jeg overhodet ikke hadde planer om å kjøpe ost her også, men hva skal man si..søte blonde jenter som kan sin ost..daaayum, da handler jeg likevel. Noe jeg ikke angrer på.

Lag gjerne et fingerstort hull midt i kjøttet før du steker slik at kjøttet beholder den flate, runde deilige formen, uten at den "hever".

Slakterkjøtt er utrolig mye bedre å jobbe med enn karbonadedeigen fra butikken. Den er ikke tilsatt noe, og er ren nylig oppkvernet okse med 3% fett. Shitloads of kvernet pepperkorn, chili og hvitløk. Gjerne litt griljermel (brødsmuler) for å gjøre blandingen ennå fastere. Eggeplommer - ikke hele egget, (takk Keegil, godt tips).

Ovnstekt bacon - selvsagt, da blir den ekstra crispy og gjennomstekt slik at du slipper at den krøller seg.

Rødløk, div. salat godsaker. I går forsøkte jeg meg med litt ananas oppi det hele for en twist av Hawaii, overhodet ikke feil, men det krasjer litt.

Neste uke blir det American style med litt hickory smoked pepperbacon og hjemmelagde løkringer. ...faen så lite jeg må spise kommende uke for å fortjene det måltidet! Men det blir bra! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som liker gourmet. Jeg tok ikke bilde..da...ja, du ville smeltet. Så godt var det.

Nøkkelen ligger i osten. Dro på mathallen i oslo (du kan få det i osteforretninger ellers i landet også) og ordnet meg noe cheddar, først en hvit vellagret cheddar, og så en oransje burgercheddar som var litt mildere. Videre gikk turen bort til Tine sin bod hvor de har oster fra lokalmeierier i Norge. Der hadde de en liten ost, perfekt til raklett og smelting...Det skal sies at jeg overhodet ikke hadde planer om å kjøpe ost her også, men hva skal man si..søte blonde jenter som kan sin ost..daaayum, da handler jeg likevel. Noe jeg ikke angrer på.

Lag gjerne et fingerstort hull midt i kjøttet før du steker slik at kjøttet beholder den flate, runde deilige formen, uten at den "hever".

Slakterkjøtt er utrolig mye bedre å jobbe med enn karbonadedeigen fra butikken. Den er ikke tilsatt noe, og er ren nylig oppkvernet okse med 3% fett. Shitloads of kvernet pepperkorn, chili og hvitløk. Gjerne litt griljermel (brødsmuler) for å gjøre blandingen ennå fastere. Eggeplommer - ikke hele egget, (takk Keegil, godt tips).

Ovnstekt bacon - selvsagt, da blir den ekstra crispy og gjennomstekt slik at du slipper at den krøller seg.

Rødløk, div. salat godsaker. I går forsøkte jeg meg med litt ananas oppi det hele for en twist av Hawaii, overhodet ikke feil, men det krasjer litt.

Neste uke blir det American style med litt hickory smoked pepperbacon og hjemmelagde løkringer. ...faen så lite jeg må spise kommende uke for å fortjene det måltidet! Men det blir bra! haha

/thread

I came. Årets erotiske novelle uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja, kan ta tid om man skal gjøre det skikkelig, men man trenger ikke være flink eller glad i å gjøre det for å få det bra.

Men guud så værdt det! :D

Om du tar kjøttdeig, 1 egg, bittelitt potetmel og krydder etter smak, så har du en fin starter-burger som tar 2 min å lage, og ca samme tid å steke ;)

Kna ihop alt sammen med henda i en bolle klapp nogenlunde flatt i næven, så rett i en varm panne med litt fett i.

Steketid varierer på tykeklse, og om du vil ha den medium eller well-done.

Kokkelering er veldig "learning by doing", om du ikke driter deg loddrett ut, så skal det mye til for å ruinere ett måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Bøse Burgere™:

[ATTACH=full]86598[/ATTACH]

Har virkelig fått sansen for den knallgule amerikanske sennepen (S&W Premium American Mustard)! Bruker den både på det øverste brødet og inni burgerdeigen.

That does it, det blir burger imorgen...

Er det forøvrig Hattings fiberrike burgerbrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...