Gå til innhold

Er jeg feit? HJELP MEG!!


Anbefalte innlegg

Jeg føler det er litt sånn som mange jenter gjør, legger ut et bilde av seg selv og legger til teksten; "jeg er så stygg! :(". Man legger opp til hvilke svar man vil få.

Til trådstarter: NEI, du er IKKE feit. jeg synes du ser flott ut!

Det at man legger ut bilder av seg selv og spør om man er feit, kan være for å få en bekreftelse på at man IKKE er det. At man er usikker på seg selv, og ønsker en bekreftelse på at man ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun ikke var ute etter ærlige meninger, kunne hun ha endret tittelen til "fortell meg at jeg ikke er feit". Hun bør også tenke over konsekvensene av å legge ut bilder på nett om hun ikke har psyken til å motta eventuell kritikk også. I mine øyne var uansett ikke det innlegget der "kritikk", men hans ærlige mening. Jenta er ikke feit, og det tror jeg hun selv vet innerst inne. Om hun opprikitg hadde ment hun var feit, ville hun kanskje ikke lagt ut bildene heller.

Jeg tror ikke det er tilfelle ,det gir hun jo uttrykk for også. Fatter ikke at d er bare jeg som reagerer sånn på dette...er det virkelig ikke noen her som er menneskelige,eller er alle her så mye bedre sjøl og for fit til å være snill med dem de mener ikke er like fit feks? Alvorlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er tilfelle ,det gir hun jo uttrykk for også. Fatter ikke at d er bare jeg som reagerer sånn på dette...er det virkelig ikke noen her som er menneskelige,eller er alle her så mye bedre sjøl og for fit til å være snill med dem de mener ikke er like fit feks? Alvorlig talt.

Det heter jo fitnessbloggen. Hun er jo ikke trent sånn som mange andre jenter her er. Om hun vil ha andre reaksjon kunne hun ha lagt ut bilde på kvinneguiden eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er tilfelle ,det gir hun jo uttrykk for også. Fatter ikke at d er bare jeg som reagerer sånn på dette...er det virkelig ikke noen her som er menneskelige,eller er alle her så mye bedre sjøl og for fit til å være snill med dem de mener ikke er like fit feks? Alvorlig talt.

Hvis du ser på mine svar så er jeg veldig menneskelig, men igjen, dette er et forum. Hun spør etter svar og folk svarer. Man kan ikke forhåndsbestemme svarene. Hvis man KUN vil ha de snille svarene så må man si det. Men hun spør "er jeg feit?" og han svarte. Egentlig synes jeg ikke svaret hans var så slemt, for han sa ikke at hun var feit, han sa hun var et stykke fra å være fit. Og hvis jeg tenker på hva folk her inne mener er fit så er det snakk om å ligne på bodyfitness-utøvere. Og trådstarter ser ikke slik ut. Hun ser vanlig ut. Hun ser pen ut. Hun ER ei pen jente. Men igjen, man ikke velge ut hvilke svar som skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Eg har ikkje noko agenda her inne for å stryke alle med hårene fordi det er fint og koselig. Å få høyre ein ærleg sannhet er ofte det som skal til for at ting synker inn.

Ingen har sagt at alle skal vere "fit". Han kommenterte kun at ho måtte bli kvitt litt magefeitt om ho ville bli det som i følgje han er "fit". Som sagt, definisjonen er flytande og vil variere frå person til person.

Dette er eit trenings- og kosthaldsforum, då må ein rekne med å få svar i den gata. Er ein ute etter psykisk hjelp er ikkje eit nettforum som dette riktig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetu,det er faktisk slik at dette er noe alle her tydeligvis er klar over at "ber man om det må en tåle det" men når trådstarter legger frem et sårbart innlegg de rhun beskriver de tingen hun gjør ang psyken osv,så synes jeg faktisk ikke denne du får tåle det greia gjelder,da man bør bruke skjønn å tenke seg litt om asså!

Altså han sa a faktisk ingen ting galt, hun spør jo rett ut for å få andres mening er "er jeg feit?", og han svarer jo ikke en gang at hun er feit, bare at hun ikke er fit! Og det er det mange fler han kunne sagt til også, hadde jeg laget denne tråden hadde jeg også fått den kommentaren, for det er faktisk ganske mye jobbing for å bli såkalt fit (hvert fall fra mitt ståsted). Og jeg sliter med selvbilde selv også, noe ingen vet, men derfor ungår jeg også å starte slike tråder. For man skal svare ærlig, en spade er en spade, ikke vits å trave rundt grøten og si noe annet enn hva man faktisk mener og gi andre et skjult kropsbilde Om alle haddde sagt jeg var fit, da hadde jeg sikkert roet ned treningen, noe som ville vært katastrofalt for da når jeg jo ikke målene mine og får enda et vrengt kropsbilde!

Hun er jo misfornøyd selv og vil endre, og det er faktisk lettere å få seg til å gjøre noe om man får konstruktive tilbakemeldinger og hva som faktisk burde gjøres. Som i dette tilfelle ifølge han er å stramme opp, noe som sikkert alle jentene her inne har som mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en følelse av at denne diskusjonen ikke hadde tatt sted dersom stemningen på forumet ikke hadde vært ganske anspent allerede. Håper at folk flest har fått det ut av systemet, og dette nå kan omdreies selve livsstil endringen hun skulle foreta. Personlig så venter jeg på at hun skal poste hennes daglig kosthold her inne så folk kan ta en titt, og kommentere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at denne diskusjonen ikke hadde tatt sted dersom stemningen på forumet ikke hadde vært ganske anspent allerede. Håper at folk flest har fått det ut av systemet, og dette nå kan omdreies selve livsstil endringen hun skulle foreta. Personlig så venter jeg på at hun skal poste hennes daglig kosthold her inne så folk kan ta en titt, og kommentere på det.

godt poeng! alle står og danser på tærne.. med klørene oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at denne diskusjonen ikke hadde tatt sted dersom stemningen på forumet ikke hadde vært ganske anspent allerede. Håper at folk flest har fått det ut av systemet, og dette nå kan omdreies selve livsstil endringen hun skulle foreta. Personlig så venter jeg på at hun skal poste hennes daglig kosthold her inne så folk kan ta en titt, og kommentere på det.

Du har nok rett. Sklei nok litt ut dette. Beklager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal folk få lov til å komme med sin mening, men det Shahin skrev syntes jeg var drøyt.. Hovedsaken til hvorfor jeg la ut denne tråden var for å se hvordan andre folk så på meg, for det eneste jeg ser er ei feit jente! Det er min mening i hvert fall, og jeg må få lov til å reagere når folk skriver slikt på tråden min:)

Kjære deg. Det er dumt å spørre om folks mening og ikke tåle å få forskjellige svar. Hva feit er, er også forskjellig fra person til person. Når jeg ser på bilder av meg selv fra før jeg begynte å trene, så synes jeg at jeg var feit den gangen, men jeg husker at jeg ikke syntes det da, det er min standard, og mitt bilde på hvordan jeg vil se ut som har forandret seg. Hvis du selv synes du er feit er det lureste du kan gjøre å trene og å spise sunt sånn at du får en kropp du trives med. Det spiller vel inge rolle hva andre mener om din kropp egentlig så lenge du er fornøyd med den selv. Dette handler også om selvbildet ditt og ikke bare om kilo. De flotteste jentene er de som er stolte av seg selv;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hva det er verdt, og dette er strengt tatt bare en personlig preferanse, men damer med former funker. Har aldri forstått det med at jenter vil bli så latterlig slanke. Og for være helt ærlig, du er jo relativt normal spør du meg. Sannsynligvis nærmere en vestlig ideal kropp enn det fleste andre damer jeg kjenner. All in your head.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp,så kanskje du skulle komme med noe litt bedre enn d der isåfall,for det var et dårlig argument synes jeg.

Jeg står for det jeg skrev, og med tanke på hvor mange som også har likt det innlegget, tror jeg jeg med sikkerhet kan si at måten du nå holder på kun får deg til å virke.. vel, lite reflektert? Ser ingen poeng i at du skal ta ut den passive aggressiviteten din på meg, jeg har ikke gjort noe annet enn å svare på åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for det jeg skrev, og med tanke på hvor mange som også har likt det innlegget, tror jeg jeg med sikkerhet kan si at måten du nå holder på kun får deg til å virke.. vel, lite reflektert? Ser ingen poeng i at du skal ta ut den passive aggressiviteten din på meg, jeg har ikke gjort noe annet enn å svare på åpent forum.

nei,det gjør jeg da ikke,bare på d du skrev;) Men da får jeg sitere d du har sagt selv..skal du være med på leken får du tåle steker,så får du kjenne på hvordan d føles?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,det gjør jeg da ikke,bare på d du skrev;) Men da får jeg sitere d du har sagt selv..skal du være med på leken får du tåle steker,så får du kjenne på hvordan d føles?;)

Lek? Hvilken stek? Dette blir for usaklig. Formålet mitt var aldri å prakke på meg sure kommentarer, jeg ytret bare en mening, og det vil jeg si er min fulle rett. Jeg sa aldri noe vondt mot trådstarter, og jeg liker ikke at jeg blir så provosert av dette at jeg faktisk sitter her å forsvarer ytringsfriheten min. Så ja, jeg melder meg ut av denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gutt synes ikke du er feit. Jeg er generelt opptatt av om jenter er fit eller ikke, og jeg vil ikke kalle deg feit. Det skal ikke mye til for jenter før musklene er pakket inn. Jeg synes du har en fin kropp med flotte former. Noe kg kan du selvsagt ta av, men fin er den :)

nei,det gjør jeg da ikke,bare på d du skrev;) Men da får jeg sitere d du har sagt selv..skal du være med på leken får du tåle steker,så får du kjenne på hvordan d føles?;)

Nå var ikke denne ment til meg, men jeg synes du overreagerer litt. Anettejl prøver ikke å utfordre på noen måte etter det jeg kan se, så jeg ser ikke poenget i å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gutt synes ikke du er feit. Jeg er generelt opptatt av om jenter er fit eller ikke, og jeg vil ikke kalle deg feit. Det skal ikke mye til for jenter før musklene er pakket inn. Jeg synes du har en fin kropp med flotte former. Noe kg kan du selvsagt ta av, men fin er den :)

Nå var ikke denne ment til meg, men jeg synes du overreagerer litt. Anettejl prøver ikke å utfordre på noen måte etter det jeg kan se, så jeg ser ikke poenget i å provosere.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en BMI på omtrent 24.5, der 25 normalt er grensen for overvektighet. Husk at mer muskler enn gjennomsnittet gjør at BMI vil være høyere enn ellers, jeg ligger personlig rett under grensen for fedme (BMI på 30). Så nei, du er ikke feit, du er normal.

Du kommer likevel til å ha bra av å trene og å passe bedre på dietten. Ikke bare fordi du vil mest sannsynlig trene av deg noe av det fettet du er misfornøyd med, men også fordi trening over lengre tid kan gi en mestringsfølelse, og man da kan ende opp med å være fornøyd uansett hva baderomsvekten sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...